האם ברדוגו משטה בחברי מועצת העיר?

הגזברות שהגישה דו"ח רבעון מדווחת על גרעון, רק לא הדגישה שזה לפי תקציב 2016, בעוד לפי התקציב המיועד (2017) העירייה ביתרת זכות. חברי מועצת העיר מבולבלים...

ברדוגו בקניות בעיר
ברדוגו בקניות בעיר

משהו משובש בדיווח של הגזברות על המצב הכספי של עיריית בית שמש. לפני המליאה של מועצת העיר שתתקיים מחר, הדיווח הזה מעורר תהיות לא מעטות. חברי מועצת העיר שקיבלו לידם את דו"ח הרבעון מתייחסים לשורה הסופית, בשורה הזו נכתב כי המצב מעיד על גירעון של 9,390 מיליון ₪. מדובר ברבעון הראשון שיכול להעיד על העתיד במשך השנה. חברי מועצת העיר אינם כלכלנים כולם, ואינם גם רו"ח, ראו שורה ונבהלו.

חבר מועצת העיר ריצ'רד פרס אף התלונן בכתוב על העניין הזה.

הדיווח ברבעון אמיתי, ואם הוא אמיתי וכנראה שהוא כך, אזי מצבה של העירייה רע ולא מבחינת המצב התקציב אלא מבחינת העובדה שאין לה כסף לבצע מה שהיא רוצה לבצע.

תקציב העירייה שהוגש לאישור מליאת מועצת העיר עמד על 465.5 מיליון ₪. באותה מסגרת אומר הגזבר כך: " עד למועד קבלת אישור (משרד הפנים) כאמור, העירייה תפעל במתכונת 1/12 מתקציב שנה קודמת".

מה היה תקציב שנה קודמת? 396, 445, מיליון ₪!! דו"ח הרבעון נבנה על פי הבסיס הזה. גזבר העירייה פועל נכון אבל לא מיידע את האנשים שאמורים לקבל החלטות. זה אמנם כתוב אבל לא ברור מספיק לפני חברי מועצת העיר. הנה אכן יש מי שלא קורא את המספרים ומבין בשוגג את המצב.

למה הוא מונע מהם את ההבהרות האלה? מדוע ברדוגו ואיתו אבוטבול שממונה עליו, אינם מוסיפים דף הבהרה למציאות הזו?

ברדוגו משטה בהתנהלותו זו בחברי מועצת העיר. אומר לי אחד מחברי הקואליציה: יש גירעון, ואינו יודע למעשה שברדוגו עובד לפי תקציב 2016. אומר חבר מועצה אחר שיש גירעון, וגם מוסיף: "הגירעון גדול מהמדווח".

נניח כי הגרעון הוא אכן 9,390 מיליון ₪, ונניח שההוצאות בחינוך יישארו כפי שהן, 13 מיליון יותר מהמתוכנן בכל רבעון, הרי שבסוף השנה בסה"כ יעמוד הגרעון על 37 מיליון ₪. חיבור של הסכום עם התקציב של שנה שעברה ייתן לתקציב בערך נקוב של 433 מיליון – 30 מיליון ₪ פחות מהתקציב המאושר במליאת מועצת העיר.

כך או כך, אם 430 מיליון או רק 396 מיליון, התקציב אינו מאושר והוא מצוי עדיין בבדיקה של משרד הפנים. ובכל זאת, נשאל למה הדיווח כזה? אלוקים יודע וברדוגו שסגר את הטלפון שלו בפני שאלותינו.

האם ראש העירייה שם לב לעובדה הזו, האם הוא מיודע? קשה לנו להחליט מכיוון שאבוטבול שמוצא זמן לקבוצות ואטסאפ בכל הזדמנות, דווקא מכם הוא מונע את תשובתו.

נושאים: עיריית בית שמש, תקציב 2017, אריה ברדוגו
ברדוגו בקניות בעיר
ברדוגו בקניות בעיר
ברדוגו בקניות בעיר
ברדוגו בקניות בעיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
האם ברדוגו משטה בחברי מועצת העיר?
גולש אנונימינכתבה ביום רביעי, 28 ביוני 2017, 11:50

אוסף של מילים הם לא תמיד כתבה , מציע שתתן את הכתבה לאדם שמבין קצת בכלכלה ותשאל אותו אם הוא הבין