האם בית שמש ערוכה לשעת חירום?

מטה מל"ח לא יודעים כמה מבודדים יש בעיר, והאם בכלל יש חולי קורונה בבית שמש, בהיעדר נתון בסיסי איך אפשר להיערך בכלל?

עבודה במטה החירום
עבודה במטה החירום

ראש העירייה עושה מאמצי הסברה להגיע לכל בית בעיר, מפיקה סרטוני עידוד, שולחת הודעות ואטסאפ שכולם מלל והרבה מלל, אנחנו ואנחנו ואנחנו ... חשוב. בודאי בעת הזו הקשר בין הרשות המקומית לתושבים חשוב כפליים. השאלה מה התוכן שמביאים לכם? האם מספרים לכם על היערכות העיר למצב הכנסת העיר למשק לשעות חירום? האם התושבים יודעים מה לעשות איך לנהוג במקרה בו יתגלה חלילה חולה קורונה בעיר?

ביום ראשון השבוע כונסה ועדת מלח בראשות ראש העירייה. מטבע הדברים רוב הזרקורים הופנו לנושא הבריאות בעיר, האם ההיערכות העירונית בתחום הבריאות חיובית או שאולי חסרה?

נפתח בשאלה הטריוויאלית, כמה מבודדים יש בעיר? האם יש בכלל חולי קורונה בבית שמש? מנהלת הבריאות בעירייה, זו שמצויה בקשר מתמיד עם הרופאה המחוזית, ואמורה להניח נתונים מעודכנים על שולחן הדיונים, אומרת לפרוטוקול שחסר מידע על כמות המבודדים בעיר. האם יש חולי קורונה בבית שמש? שאלה מטרידה כל תושב בעיר, ועדיין אנחנו תלויים במיומנות שלנו למצוא בכוחות עצמנו במקום לקבל אינפורמציה עדכנית ובדוקה ביגי גורם מוסמך.

ברצינות, במטה מלח לא יודעים נתון בסיסי, איך אפשר בכלל להמשיך לדון או לתכנן את המשך העבודה?

הרב סילברסטיין, הממונה על הבריאות, הרחיב בדיבורו, לדעתו צריך לבדוק אפשרות פתיחת מרכז חוסן- הוא מוקד ההפעלה שנפתח בשעה שהמדינה מכריזה על מצב חירום. אתמול אכן הכריז ראש הממשלה על מצב חירום, האם הבוקר נפתח מרכז חוסן?

הרב סילברסטיין קובע שיש חוסר מיפוי עובדי חירום בעיר, הוא כן מציע להכין רשימת מחליפים באם תהיינה היעדרויות. האם זה לא היה כלי ראשון להיערכות קבועה, אולי לא באופן שמי, אבל בהחלט לפי מפתח תפקידים.

הממונה על הבריאות, דואג גם לקהילתו בשעה הקשה הזו. הציבור החרדי לא מחובר בחלקו למידע ממוחשב ולכן צריך מודעות רחוב המספקות מידע בסיסי על היגיינה וכן פרסום מספרי טלפון לעדכונים שוטפים ולשאלות מתעוררות. נזכיר, כדי שיקראו את מודעות הרחוב צריכים קוראיהם גם לצאת מהבית... אולי אפשר להדפיס ולחלק בבתים או להדביק בכניסה לבנייני המגורים הגבוהים בהם קיים ריכוז אוכלוסיה גבוה.

האם לא היה צריך להיות ערוכים מבעוד מעד למצבים מעין אלה? מה עכשיו. מצבי החירום בישראל תכופים לצערינו, האם לא מתפקידו של מטה מל"ח היה להקדים תרופה?

ולסיום מציע הממונה על הבריאות לבדוק תקינות מערכת התברואה, מה ולמה כיוון, אין בפרוטוקול. החשש שלו הוא שהנגיף לא יעבור דרכה. האם מכוון כבודו לשטיפת וטיהור מיכלי האשפה בעיר? האם מכוון כבודו לשטיפת וטיהור משאיות האשפ העירוניות? לא ברור,

נושאים: בית שמש, מלח, קורונה בבית שמש
עבודה במטה החירום
עבודה במטה החירום
עבודה במטה החירום
עבודה במטה החירום
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: