ברוך דיין האמת- אסתר שולים נפטרה לבית עולמה

בצער רב אנו מבשרים על פטירתה של המחנכת והמנהלת הדגולה אסתר שולים, והיא בת 84 שנים. הלווייתה היום בשעה 15:30 בבית העלמין המקומי בבית שמש

אסתר שולים באדיבות המשפחה
אסתר שולים באדיבות המשפחה

הבוקר נפטרה לבית עולמה אסתר שולים ז"ל, אשת החינוך, מנהלת ביה"ס עדיהו , בת העולים מפולין מהראשונים שבראשונים שהתיישבו במעברת בית שמש.

בצער רב ובכאב גדול, נפרדת היום בית שמש מדמות נערצת אשר הותירה חותם גדול על סביבתה, גידלה דורות של תלמידים במסירות ובאהבה גדולה.

אסתר שולים, דמות מופת, ילדה שהגיעה מפולין עם משפחתה למעברת הר טוב השוממה. כעבור שנים ניהלה בגאון את בית הספר 'עדיהו' מוסד חינוכי ראוי לתפארה. אסתר בתם של רבקה ונחמן ארמן ז"ל, מוותיקי הישוב אשר תרמו בעצמם לביסוס המעברה והפיכתה לעיירה צומחת.

בת 84 שנים, מלאים עשייה, בעיקר חינוך, בעיקר לימוד, בעיקר שנינות.

הילדה מפולין החלה ללמוד עברית בכתה ו', המורים הראשונים שלה הגיעו מהקיבוץ השכן, שכנות שהותירה בה חותם עמוק מאוד, חותם של אהבה לטבע, אהבה לעצים, אהבה לארץ ישראל. היתה בין המחזור הבוגרים הראשונים שסיים לימודי כיתה ח.

אסתר שולים נשואה לאריה שולים, איש אדיב ונעים הליכות, ביחד בנו ביתם כאן לתפארת גידלו דור ממשיך, וזכתה לנכדים.

אסתר ואריה היו למוסד מהלך באשר להיסטוריה הקצרה של העיר. היא ידעה לספר ולתאר מחוויות הימים ההם, סיפוריה שוכתבו והועלו במחזמר המקומי 'ילדי המעברה'. וכאשר שכחה פרט זה או אחר היה אריה משלימה. לעיתים, היא הזכירה לו פרטים שמבחינתו היו חסרי משמעות, היא כמחנכת ידעה להדגיש, בשבילה כל סיפור היה מלא השראה לעתיד עבור הדור הבא, כמעבירה מסר מדור הבונים והמייסדים לדור ההמשך. כבני דור המייסדים תמיד האמינו אסתר ואריה במקום מושבם, אהבו את בית שמש, ובית שמש החזירה להם אהבה.

אסתר כאמור הגיעה לעיר בעודה ילדה בת 11. בחודש שעבר, חודש דצמבר ציינו במשפחה 74 שנים לעלייתם ארצה.

היו אלה 74 שנים עשירות ודשונות בשיח מתמשך על עבר הווה ועתיד. תמיד ידעה לברך על מה שיש, כמי שחווה את ימי הצנע, ידעה להעריך את המציאות הדשנה של ימי עכשיו, בעיניים פקוחות, בנפש עדינה, ובעיקר בלי ראוותנות מיותרות.

אסתר שולים נפרדת מאיתנו, אנחנו לא נפרדים מדרכה. נזכור את האישה הזו שהייתה בין דור הנשים היקרות והחשובות הגדולות שיצרו לכולנו מציאות לחיים טובים ומלאי תוכן.

הלווייתה של אסתר שולים תתקיים היום בבית העלמין המקומי בבית שמש 'דרך החיים' בשעה 15:30. המשפחה יושבת שבעה בביתה ברח הכלנית 12 גבעת שרת בית שמש. ניחום אבלים בין השעות 9:00-13:00 ו-16:00-20:00

נושאים: אסתר שולים, דור המייסדים, עדיהו, בית שמש
אסתר שולים באדיבות המשפחה
אסתר שולים באדיבות המשפחה
אסתר שולים באדיבות המשפחה
אסתר שולים באדיבות המשפחה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: