בערב בחירות- חיים זמורה מפיץ פרסום בשמו בניגוד להנחיות היועץ המשפטי

חבר מועצת העיר מטעם יהדות התורה מצפצף על החוק ומפרסם הזמנה לאירוע לבני הישיבות בהצגת שמו על גב הפרסום. במקרה דומה באותו עניין נקנסה עליזה בלוך בסכום של 15,000 ש"ח

על החתום: חיים זמורה
על החתום: חיים זמורה

יש חוק, ויש חיים זמורה. האחרון לא מסתתר אחרי שום מסיכה, הוא בעצמו ובכבודו מזמין מעל גבי מודעה שפרסם את בני הישיבות לקומזיץ. מה שפעם היה פעילות לתנועות הנוער החילוניות בו השתכשכו בנים ובנות מסביב למדורה, פיתה את זמורה לערוך גם לציבור החרדי. שלא יהיה ספק חלילה, בלי בנות, רק בנים, יתאספו לשיר שירי נשמה והתעוררות. צדיקים לשמם.

במוצ"ש האחרון, עיריית בית שמש אגף פנאי חרדי ופרויקטים קהילתיים קיים אירוע כזה. ככה חוגגים את תחילת בין הזמנים.

אז מה הבעיה? הבעיה היא שאסור לחבר מועצה לפרסם שמו במודעה מטעם העירייה. ההוראה הברורה בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה לקראת בחירות מקומיות היא כדלהלן: "במסגרת פרסומים של העירייה אין מקום לייחס לנבחרי הרשות פעילות עירונית. מטעם זה הפצת מידע לציבור אינה פסולה, אולם אין לכרוך פרסום זה עם שמו של נבחר הציבור". מה שברור לאחרים, כנראה חבר המועצה ה'טרי'- קדנציה ראשונה, לא ברור.

ובבית שמש היועץ המשפטי לעירייה הנחה ממש באותה הרוח, ויש נבחרים המקפידים על הכלל הזה. אז מה גרם למר זמורה לצאת בפרסום כזה? האם קיבל אישור חריג מהיועץ המשפטי לעירייה? שאלנו התשובה שקיבלנו: "הפרסום לא עבר דרכי". מה שעשה חיים זמורה עשה על דעת עצמו בלי ביקורת של היועץ המשפטי.

במקרה אחר, מול ראש העירייה הוגשה עתירה ע"י ד"ר לדרמן לוועדת הבחירות יהודה- הוועדה המטפלת בכשרות הבחירות בבית שמש נגד עליזה בלוך. שם הטענות היו על שימוש בדף פייסבוק עירוני לטובת מערכת הבחירות של גב' בלוך. במקרה של בלוך היא הפסידה, נאלצה למחוק את כל הפרסומים מהדף שהוחזר 'לחיק' העירייה בתוספת הערה מצדה שנפתח עבורה דף פייסבוק חדש בשמה ועל אחריותה. העירייה שילמה קנס- הוצאות העתירה לד"ר לדרמן- סכום של 15,000 ₪ שיצאו כולן מקופת העירייה בשל התנהלות לקויה של בלוך.

ביקשנו התייחסות חבר מועצת העיר חיים זמורה. כאשר זו תגיע נצרפה כאן.

נושאים: בחירות 2023, בית שמש, וועדת בחירות יהודה, חיים זמורה, עליזה בלוך
על החתום: חיים זמורה
על החתום: חיים זמורה
על החתום: חיים זמורה
על החתום: חיים זמורה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: