בנתניה התפטר יו"ר ועדת תכנון ובניה שאינו סגן

בבית שמש ממשיך חבר מועצת עיר שאינו סגן למלא תפקיד דומה בניגוד לחוות דעת משפטית מפרקליטות המדינה על דעת היועץ המשפטי לממשלה, מינהל התכנון, ומשרד הפנים

עליזה בלוך עם שי ניצן
עליזה בלוך עם שי ניצן


נגד שמעון גולדברג יו"ר ועדת התכנון המקומית, ועליזה בלוך ראש עיריית בית שמש יש עתירה שרירה וקיימת בבית המשפט על מינויו של הראשון לתפקיד יו"ר ועדת התכנון המקומית. המינוי נעשה בניגוד להוראות החוק הקובעות שרק סגן יכול למלא את התפקיד. בעיריית בית שמש התעלמו מהוראת החוק בעניין. סעיף 18 ה בחוק התכנון ובניה.

סעיף 18 ה לחוק התכנון והבניה, קובע - ועדה מקומית תקים ועדת משנה לתכנון ולבניה ועדת המשנה, וזה הרכבה: ראש הרשות המקומית או אחד מסגניו שהמועצה מינתה לכך. במועצת רשות מקומית שמספר חבריה פחות מעשרים ואחדלא יותר מששה חברי מועצה, ובמועצה שמספר חבריה עשרים ואחד או יותר – לא יותר מעשרה חברי מועצה; ואולם, אם קיימת במועצה ועדת הנהלה שלא כל הסיעות מיוצגות בה, יהיה ייצוגן הכולל של הסיעות כאמור בועדת המשנה יחסי לייצוגן במועצה, אך לא פחות מנציג אחד.

כותב חוות הדעת עו"ד רוסלאן עותמאן, כותב בפתח הדברים, "לאחר בחינה נוספת של עמדתנו שהוצגה בעניין פנייתו של מר יוסי סדבון, חבר מועצת העיר כפר- סבא, ולאחר התייעצות שקיימנו עם מינהל התכנון ומשרד הפנים הריני להשיבך, על דעתו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה משפט אזרחי, כדלקמן. מתברר שלא רק בכפר סבא, ובבית שמש הדבר קיים, גם בעיריית נתניה. בכפר סבא כבר טיפלו בהוראה לפי החוק, בנתניה התפטר לפני שבוע יו"ר ועדת התכנון מתפקידו בשל הבהרת החוק שהגיעה לידיהם. אצלנו בבית שמש. כאן ממשיכים להתעקש ולהבין אחרת ממה שהבינו בכפר סבא ובנתניה.

לפני כחודשיים פנה חבר מועצת עיריית נתניה, רני אלוש מסיעת אחריי, ליועצת המשפטית של עיריית נתניה ולראש העיר, בטענה לאי חוקיות מינוי יו"ר ועדת המשנה ומ"מ הועדה המקומית בנתניה, אלון אלרואי. וזאת משום שעפ"י החוק, רק סגן ראש עיר יכול להתמנות לתפקיד יו"ר ועדת המשנה ומ"מ יו"ר הועדה המקומית לתכנון ובניה כפועל יוצא של הסמכויות הנרחבות והרגישות הכרוכה בתפקיד.

במקביל לפנייתו ליועצת המשפטית של עיריית נתניה ולראש העיר, פנה אלוש למנהל התכנון ולמשרד המשפטים בכדי לבחון את חוקיות המינוי.

מענה שקיבל חבר המועצה אלוש ממשרד המשפטים בשבוע שעבר הבהיר באופן חד משמעי כי בתפקיד יו"ר ועדת המשנה ומ"מ יו"ר הועדה המקומית לתכנון ובניה יכול לעמוד אך ורק ראש רשות מקומית או אחד מסגניו, וכי זו הפרשנות הנכונה לחוק. תשובת משרד המשפטים נשלחה במקביל גם למחלקה המשפטית של עיריית נתניה

אחרי שהגיעה חוות הדעת המשפטית , יו"ר הועדה, חבר מועצת נתניה אלון אלרואי הגיש את התפטרותו. חבר מועצת עיריית נתניה רני אלוש התייחס להתפטרות ומסר: "מינוי יו"ר ועדת המשנה בניגוד לחוק, ובמשך שנה וחצי, מטיל צל כבד על כל ההחלטות שניתנו בתקופה זו. אולי זאת הסיבה שעיריית נתניה מסתירה את האמת מהציבור".

ורק בבית שמש, ממשיך לכהן מי שאינו סגן למלא תפקיד כיו"ר ועדת משנה לתכנון ובניה. זאת למרות שחוות הדעת האלה הגיעו לידיעת היועמ"ש עו"ד מיקי גסטוירט ולידיעת ראש העיר דר עליזה בלוך.

תגובת היועץ המשפטי לעירייה: יש עתירה משפטית תלויה ועומדת. בית משפט לא נתן צו ביניים, דהיינו לא ראה מקום לקבוע שהוא לא יכול להמשיך לכהן. אין חדש בחוות הדעת של משרד המשפטים והיא אותה חוות דעת שאנו טוענים שהיא טועה (וכאמור גם השופט בצו הביניים כנראה לא התרשם ממנה יותר מדי).

לאחר מתן פסק דין נפעל כמובן בהתאם?"

נושאים: בית שמש, נתניה, רני אלוש, עותמאן רוסלאן
עליזה בלוך עם שי ניצן
עליזה בלוך עם שי ניצן
עליזה בלוך עם שי ניצן
עליזה בלוך עם שי ניצן
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: