בניגוד למציאות- מסע הבחירות מתנהל כסדרו

מול המציאות האפורה הכואבת, מתייצבים נציגי המפלגות להגיש האותיות המבוקשות למפלגותיהן. מנהל הבחירות יבדוק ויאשר. עד כה הגישו 5 מתוך 11 מפלגות

מאשרים אותיות
מאשרים אותיות

מערכת הבחירות המקומיות מתקדמת, עוד שלב, שלב הגשת ואישור האותיות בידי ועדת הבחירות המקומית. החוק דורש מכל רשימה לבחור אות אחת או צירוף של שתי אותיות (שלוש אותיות - אסור!) מתוך אותיות האלף-בית, הכוללות 27 אותיות, מתוכן 5 סופיות.

אין לבחור את אותה אות פעמיים (למשל "זז", או "גג"). מפלגות שלהן סיעות בכנסת הן בעלות זכויות על האותיות שברשותן, גם אם אין להן סניף מקומי. למשל, מפלגת העבודה היא בעלת זכויות על האותיות אמת, הליכוד על האותיות מחל, וכן הלאה. לפי חוק ארכאי והזוי זה, על מנת להשתמש באותיות אלה, שנחשבות כ"תפוסות", יש צורך לבקש ולקבל את רשותן של המפלגות שלהן הזכויות על אותיות תפוסות אלה. אם אין סיבה נראית לעין, מאפשרת המפלגה הארצית לרשימות מקומיות את השימוש באותיות, אך גם קורה לעיתים שבקשה כזו נתקלת בסירוב, בעיקר במצוות הנציגים המקומיים של אותה מפלגה, המבקשים להכשיל את יריביהם. הערה: רק אחרי בחירת ואישור סימן הרשימה ניתן להדפיס את פתקי ההצבעה.

ועדת הבחירות בראשות מנהל הבחירות המקומי צורי פורת מקבל בימים אלה את האותיות מידי מציגי המלגות. במעמד היום פגשנו את שמעון גולדברג ראש סיעת כח מגיש את הרשימה.

עד עתה הגישו 5 רשימות את האותיות (מתוך 11 בסה"כ) כך שהמסע הזה יימשך עוד יום אחד לפחות, מחר כנראה בו ישלימו כל הרשימות את הגשת האותיות.

נושאים: בחירות 2024, הגשת אותיות, מלחמת חרבות ברזל
מאשרים אותיות
מאשרים אותיות
מאשרים אותיות
מאשרים אותיות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: