בנו של הרב קקון שהלך לעולמו: מסע הפרידה ממך אבי, סימן הוא לדרכנו, לבנות אחדות בעיר

בית שמש נפרדה במעמד מכובד מאוד מאדם יקר, איש חסד ועשייה, רבי שלמה קקון ז"ל , מזכיר המועצה הדתית בשני העשורים האחרונים, שנפטר לבית עולמו והוא בן גן שנים בלבד.

שלמה קקון ז"ל באדיבות משפחה
שלמה קקון ז"ל באדיבות משפחה

מעמד לוויה כזה לא ראתה בית שמש, דמעות רבות הזילו עיני המלווים, ובלטה במיוחד הנוכחות הרחבה המורכבת מפסיפס כל תושבי העיר, מבוניה וממייסדיה ועד מתיישביה האחרונים, אכן מאות הגיעו ללוות בדרכו האחרונה של אדם אשר בדרך כלל נחבא אל הכלים, ועשייתו היתה יותר מאשר נוכחותו. אמר בנו במסע הפרידה- סימן הוא לדרכו, לבנות אחדות בעיר.

מזכיר המועצה הדתית, שלמה קקון החזיר נשמתו ביום שבת קודש אל בוראו בטרם עת. גן שנים, והם מלאי עשייה חיובית למען הפרט והכלל. עשייה, עליה עמדו בפירוט רב המעוררים, שכן בליל ר"ח אין מספידים. עוד ביום שישי, עסק רבי שלמה בהכנות לקראת שבת המלכה, כדרכו בקודש מזה שנים, ליד רעייתו שתחיה, ולא לפני שוידא לבדוק אם יש מאן דהוא בעיר מחוסר חלה לשבת. בכלל, מעשיו הרבים ראויים ללמדנו ולהיחרט בלב כולנו על עשייה שלא על מנת לקבל, חסד באופן פרטי שפקד בתים רבים בעיר. יותר מכך, כך תיארו הדוברים השונים נהג היה רבי שלמה לפקוד את עזרת ציונו הקדוש של רבי שמעון בר יוחאי. בכל ראש חודש נהג לעלות לציון הקדוש ולחלק מנת חסד לנוכחים.

שלמה קקון מזכיר במועצה הדתית כמעט שני עשורים, הוא החליף את רבי אברהם פרץ זצ"ל, ומאז כניסתו נטל על עצמו מלאכה חשובה ביותר, סידור, ארגון וליווי הקבורה בעיר. בהשראתו מוחשבה המערכת, בהשראתו הוקמו חלקות קבורה מסודרות, כאשר לא שכח לטפח את העתיק יותר. בעיקר בלט הטיפול בניקוז המים שהציף חלקות קבורה. עשייתו בתחום זה בלטה לעין כל והוא זכה לתשבחות מפי כל המבקרים בבית העלמין.

שורת רבנים מכובדה ומלומדה ביכתה את פטירתו. הרבנים הרב שלמה סויסה, שעבד איתו יד ביד והכירו מקרוב בימים טובים כמו בימי הקשים האחרונים. "היה ו לב רחב, לב גדול, נכונות לעשות מעבר לשגרת האדם. בימים האחרונים נוסף עול כבד על ליבו זה של שלמה. בשל המשבר שאנו חויים במועצה הדתית, גם זה העיק עליו עליו."

הרב שלמה בן עזרה מ"מ המרא דאתרא, הממונה על הכשרות הרב שמעון מורסיא, הרב יצחק לוי שבקול חנוק בוכים זעק שפטירתו של רבי שלמה היא קריאת שופר להתעוררות. יהודה מהדיזדה ראש המועצה הדתית שפרסם הודעה בזו הלשון: " איבדנו אח יקר ואוהב. אדם שבנה ב- 10 אצבעותיו את המועצה הדתית, אדם שנתן מבריאותו למועצה הדתית, אדם יקר שהיה מייעץ יוזם ופועל לטובת העובדים, אדם שהיה כואב לו כאבם של אחרים. מי יתן לנו תמורתו מי יתן לנו חליפתו אבד עובד ה" אמיתי בעל חסד וצדקה בלתי ניתפס. כאב גדול והלב ממאן להאמין ולהתנחם. מאז הבוקר בשבת עם שמיעת הבשורה המרה כלענה, דמעותינו זולגות על לחיינו כי קשה עלינו פטירתך, אח יקר רבי שלמה קקון. נזכור אותך בתוך ליבנו לעד"

הרב מאיר כהן ידיד נעורים, ביכה מרה את פטירתו של איש חסד אמיתי. הרב משה הגר ועוד רבנים ובני תורה שנכחו, היו כאלה שלא יכלו לשאת את עומק השבר והעדיפו להסתפק בנוכחותם. השיבו לכל אלה בנו ורבי אליהו קקון, אחיו הגדול שתיאר את מסכת ימיו הקשה של האח הצעיר את סבלו ובעיקר את כמיהתו וריצתו אחר עולם המצוות. "אנחנו ננציח אותך, נזכור מעשיך, הם יהיו נר לדרכנו". ראש העירייה משה אבוטבול פתח את מסע ההתעוררות.

כאמור במסע ההלוויה שהחל חצי שעה אחר חצות ליל יום ראשון, נמשך כמעט עד השעה שלוש לפנות בוקר. מסע הלוויה שלא זכור כמותו בבית שמש, ורק בעת ההיא התפזרו המלווים לביתם, משפחת קקון המורחבת יושבת שבעה במרכז הרוחני "היכל התורה" ע"ש מסעוד קקון רח' המשלט 10. יהי זכרו של המנוח ברוך.

נושאים: רבי שלמה קקון, בית העלמין בבית שמש
שלמה קקון ז"ל באדיבות משפחה
שלמה קקון ז"ל באדיבות משפחה
שלמה קקון ז"ל באדיבות משפחה
שלמה קקון ז"ל באדיבות משפחה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: