בן 16 נעצר בחשד הצתת גדר באתר עבודות הרכבת הקלה בירושלים

אלימות מופגנת בבניית קו הרכבת הקלה גם ע"י תושבים מבית שמש המצטרפים להצטרף למוחים לבניית קו הרכבת הקלה.

צילום: משטרת ישראל
צילום: משטרת ישראל

במהלך הפרת הסדר האלימה שהייתה באזור בר אילן בירושלים, הציתו המתפרעים במקום גדר במקום באמצעות חומר דליק. המשטרה עצרה בתוך זמן קצר חשוד במעשה (בן 16, תושב בית שמש) שנלקח לחקירה בתחנת המשטרה.

הלילה במהלך הפרת הסדר שנמשכה מספר שעות באזור, מאות מתפרעים בהם גם ילדים ונערים, קראו לשוטרים בקריאות גנאי כגון: ״נאצים״, וכן השליכו לעברם אבנים וחפצים, שחלקם אף פגעו בשוטרים. למרבה המזל אף שוטר לא נזקק לטיפול רפואי ולא היו נפגעים. אותם מתפרעים גם גרמו נזק לתשתיות במקום, ולמעשה גרמו במעשיהם הפסולים לכך שחלק מתושבי השכונה נותרו ללא מים בבתיהם במשך שעות ארוכות עד לתיקון התקלה. השוטרים פעלו להדיפת המתפרעים בכוח וכאמור עצרו שני מפרי סדר.

אין זו הפעם הראשונה שבה אותם פורעי חוק מפרים את הסדר במקום, פוגעים בשוטרים, במשתמשי הדרך, בתושבי האזור ובעבודות הרכבת הקלה ע״י הפרות סדר אלימות בכסות של מחאה. יש לציין כי במהלך השבועיים האחרונים התרחשו במקום כמעט מדי לילה הפרות סדר. בשניים מהמקרים נפצעו קציני משטרה כתוצאה מאבן שהושלכה לעברם ואחד מהם התפנה לקבלת טיפול רפואי.

חברת מוריה האחראית על עבודות הרכבת הקלה פועלת מול המשטרה לבחינת הגשת תביעות נזיקיות נגד חשודים שהסבו נזק לעבודות ולתשתיות במקום.

מהמשטרה נמסר עוד: חופש הביטוי והמחאה אינו החופש להפר את הסדר הציבורי, לבצע מעשי ונדליזם לגרום נזק לרכבים ולרכוש, ולפגוע פיזית בשוטרים או באזרחים באופן שעלול לסכן את חייהם. אותם מפרי סדר אלימים וקיצוניים פוגעים בראש ובראשונה באוכלוסייה גדולה המתגוררת ונוסעת באזור. אנו רואים בחומרה מעשים פסולים ומסוכנים מעין אלו ונמשיך לפעול בנחישות נגד כל מי שיפר את הסדר, יפגע באזרחים או בשוטרים ויסכן את התושבים או משתמשי הדרך.

נושאים: משטרה, אלימות, רכבת הקלה, בר אילן, ירושלים
צילום: משטרת ישראל
צילום: משטרת ישראל
צילום: משטרת ישראל
צילום: משטרת ישראל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: