בית שמש מצטרפת להקמת מערך נאמני ניקיון ברשות מקומית

היחידה האיזורית "שורק"מזמינים אתכם להירשם לקורס נאמן ניקיון של המשרד להגנת הסביבה, קורס בן 3 שעות שבסיומו תזכו לקבל תעודת נאמן ניקיון חתום

מבצע יום הניקיון השנתי
מבצע יום הניקיון השנתי

יש רצון להפוך את בית שמש לעיר נקייה, יש ובשפע, אפילו בולט מאוד. בעידן עליזה בלוך החלו לקיים כאן ימי ניקיון, פעם או פעמים בשנה, בהם הוציאה עליזה בלוך גדודי תלמידים אל המרחבים בעיר, הם ליקטו ניירות, אספו אשפה עפה ברוח, אשפה מתגלגלת, מזהמת ופוגמת בנראות העירונית. מבצעים נאים, גם אם התוצאה לאחר ימים כבר לא נראתה בשטח. ניקיון אינו טיפוח, בטיפוח בית שמש התקדמה הרבה יותר, היא משתדלת להקים גינות, הכיכרות עברו פאזה ואפילו הבננות,- איי התנועה- בעיר זוכים ליד מענגת.

נדגיש, בית שמש אינה נקייה, אמנם היא זוכה לקבל תעודות הצטיינות במסגרת תחרות, באמת באמת לבית שמש לא מגיע אפילו שני כוכבים בדירוג בוחן על אמת. למרות זאת היא זוכה ומקבלת ארבעה כוכבים ואפילו חמישה מצוינים על תעודה שבזה לתוכנה.

הבעיה עם ניקיון, שהוא דורש יותר משהו אחר, חינוך לניקיון. מה עשתה בית שמש כדי לחנך לניקיון? האם ייחוד יום ניקיון בתלבושת מספיק? לא!! בלוך ושותפיה יצאו ידי חובה בקיום יום הניקיון, מה אחרי זה? אין פעילות שטח כמו פיתוח תרבות לדיור, כמו כינוסים במסגרות ועדי שכונות, ועדי בתים, רחובות וכד. אין עידוד בתים לשמור על ניקיון, אין עידוד לעסקים, אין עידוד ושיח עם הגורמים המלכלכים. מי? למשל בעלי העסקים? מתי קיימה העירייה איזה שהוא מסע הסברה במוסדות החינוך לסביבה נקייה? עשו וארגנו ימי ניקיון ובזה תם הטקס.

ועם כל זה הנה מבצע שמתחדש בעיר, קורס הכשרה לנאמני ניקיון. הלו, רעיון שהיה כאן עוד בשנת 1992. השבוע הראה מחזיק תעודת נאמן ניקיון לכותב השורות. כלומר הרעיון היה וישהו ויהיה. העוברים את הקורס יזכו לתעודה. תעודת נאמן ניקיון חתומה על ידי השר/ה להגנת הסביבה תישלח בדואר לעוברים את המבחן בהצלחה. מרגע קבלת התעודה אפשר לדווח למשרד להגנת הסביבה על עבירות ניקיון את הפרוייקט מלווה ד"ר אבי ברכה מנהל היחידה האיזורית שורק.

רעיון מצויין, ששוב חסר השלמה, הסברה. פרוייקט חשוב ששווה הסברה והרבה בכל מדיה אפשרית ובעיקר בשיחות אישיות לעוד ולעוד ולעודד...

נושאים: המשרד לאיכות הסביבה, שורק, בית שמש
מבצע יום הניקיון השנתי
מבצע יום הניקיון השנתי
מבצע יום הניקיון השנתי
מבצע יום הניקיון השנתי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: