בית שמש בכלל הערים בסדרי ההנחה בתחבורה הציבורית

השר כץ: הרחבת הרפורמה גם לנסיעות הבינעירוניות תביא לצמצום פערים חברתיים ותוזיל באופן משמעותי את יוקר המחייה למשתמשי התחבורה הציבורית בישראל

השר כץ עם גרינברג
השר כץ עם גרינברג

מהפכת התעריפים בקווי התחבורה הציבורית מתרחבת גם לקווים הבינעירוניים. החל מ-28 במרס 2018 יוכלו הנוסעים בקווי התחבורה הציבורית הבינעירוניים ליהנות מהוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים בתעריפי הנסיעה באוטובוסים וברכבות. זאת לאחר ששר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ומשרד האוצר חתמו על צו להוזלת תעריפי התחבורה הציבורית הבינעירוניים. סגן ראש העיר שמואל גרינברג הממונה על התחבורה מבקש להודות לשר התחבורה על עוד שיפור בתעריפים החדשים למשתמשי התח"צ ובכללם תושבי העיר בית שמש

השר כץ ציין כי הרחבת הרפורמה גם לנסיעות הבינעירוניות תביא לצמצום פערים חברתיים ותוזיל באופן משמעותי את יוקר המחייה למשתמשי התחבורה הציבורית בישראל. כמו כן, היא צפויה להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית. "הרחבת הרפורמה תאפשר לנוסע לבחור בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים, אוטובוס, רכבת, ובעתיד הקרוב גם במוניות השירות, ובכך למעשה תגדיל באופן משמעותי את היצע הנסיעות והתדירות לנוסעים", הוסיף שר התחבורה.

ההוזלות החדשות בתחבורה הציבורית הבינעירונית ינתנו באמצעות מנוי חופשי יומי או חופשי חודשי ויחולו על נסיעות בכל חלקי הארץ (למעט הערבה ואילת). כך למשל, מנוי חופשי יומי בין מטרופולין תל אביב למטרופולין ירושלים, המאפשר לנסוע ללא כל הגבלה, במשך כל שעות היממה, בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבת ישראל, רכבת קלה ובעתיד גם במוניות השירות) בכל ערי המטרופולין וביניהם, יעלה 32.50 שקלים בלבד, לעומת 55.60 שקלים (תעריף הלוך ושוב ו-4 נסיעות עירוניות). מדובר בהוזלה של יותר מ-40%.

במסגרת הרפורמה יונהג לראשונה גם מנוי חופשי יומי בכל הארץ, מקרית שמונה ועד למצפה רמון (למעט אילת והערבה), בכל המטרופולנים, מאפשר נסיעות ללא הגבלה במשך כל שעות היממה, בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבת ישראל, רכבת קלה ומטרונית), בעלות של 60 שקלים בלבד.

רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית כוללת שלושה שלבים ויצאה לדרך לפני שנתיים (ינואר 2016). השלב הראשון כלל הוזלת תעריפים בארבעת המטרופולינים הגדולים, תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע. במסגרת השלב השני, שיצא לדרך מספר חודשים לאחר מכן, הורחבה הרפורמה לכל הערים והישובים בארץ ועתה היא תכלול גם נסיעות בינעירוניות, בכל רחבי הארץ (למעט אילת והערבה).

נושאים: תחבורה ציבורית, בית שמש
השר כץ עם גרינברג
השר כץ עם גרינברג
השר כץ עם גרינברג
השר כץ עם גרינברג
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: