בית המשפט העליון: "צו הביניים נשאר בעינו"

נפגשים רק בשנה הבאה, בחורף 2018, בעוד כארבעה חודשים יתכנס הרכב בית המשפט העליון לדון בתגובה הנוספת של פרקליטות המדינה לטיפולו בטענות השונות שהועלו

בית המשפט היום
בית המשפט היום

להתראות בשנה הבאה, כך ניתן לסכם את הדיון שהתקיים הבוקר בבית המשפט העליון. אלה שמבקשים יותר פרטים הנה : בתום דיון קצר החליט בית המשפט העליון להאריך את הצו על תנאי בהליך הבחירות לרב העיר בית שמש, מה שאומר שאסור לקיים כל הליך בחירות לקביעת הרב הבא של בית שמש. הדיון שהתקיים במעמד הרכב השופטים, חיים מלצר, נועם סולברג ויצחק עמית היה ענייני בלי להסתבך יתר על המידה באף טענה או תגובה מטענות או תשובות הצדדים שכנגד. את העותר ייצגו עו"ד אלי בוטבול ועו"ד אשר דל. את העירייה ייצג עו"ד אשר אקסלרוד.

היעדרו של רב ממשמרתו , טענה שהעלתה העירייה בתגובתה, לא ממש הרשימה את בית המשפט, בהבינם שהמצב בארץ הוא כזה שיש רשויות לא מעטות בלי רבנים מכהנים ולא נחרב העולם. השופטים ציינו את ירושלים בה לא כיהן רב שנים רבות, מבשרת בלי רב כבר 19 שנה ועוד כהנה וכהנה.

ב"כ פרקליטות המדינה עו"ד אודי איתן ציין בדבריו כי נערכת בדיקה לגבי הטענות בעתירה, ומבחינתו דרוש זמן כדי לבדוק אותן אחת אחת ולהציע פתרונות. עו"ד איתן ציין בפני בית המשפט כי יש הסכמה בין הצדדים בדברים שאפשר להתקדם, על השאר הוא ימסור תגובה עד 90 יום. זכויות הצדדים נשמרות. כל זה בהבהרה מצד בית המשפט כי צו הביניים נשאר בעינו בכל הזמן הזה.

עו"ד אקסלרוד ב"כ עיריית בית שמש השתדל וביקש לקצר את הזמן הזה לטובת הבדיקה. "אנו מדברים על ישוב שלמעלה מתשעים אחוז ממנו הם שומרי מצוות. כל עוד שהליך נמצא תחת פיקוח בית המשפט שתהיינה לוחות זמנים מוסדרים ולא ארוכים. אבקש לוח זמנים מהיר". ועוד הוסיף עו"ד אקסלרוד: "בשנה הבאה אנו נכנסים לשנת בחירות".

מהו לוח זמנים מהיר? לפי שיטת עו"ד אודי איתן מהפרקליטות זה לפחות תשעים יום. לכן ניתן לצדדים תשעים יום ועוד 15 יום לתגובה. כך שהדיון הבא לאחר עדכון בהתפתחויות התיק יונח לפני ההרכב בתאריך 15 בינואר 2018. אז יחליטו כיצד להתקדם. לפי אחד מב"כ הצדדים: ההערכה היא שהדיון הבא יתקיים רק בחודש מאי או יוני 2018. עד אז הפרקליטות תנסה למצוא מזור לכל הבעיות והן לא מעטות.

נושאים: בית המשפט העליון, עיריית בית שמש, הבחירות לרב העיר, ציון סולטן
בית המשפט היום
בית המשפט היום
בית המשפט היום
בית המשפט היום
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: