ביאליק 6 יפונה בחלקו

מיקום הבניין בצומת ביאליק בן גרא מצוי בתכנית פינוי בינוי כבר 15 שנה, פרוייקט תקוע. עכשיו צריך להרוס מחציתו ותושביו יידרשו לחפש חלופות

הבניין לפינוי
הבניין לפינוי

לאור ממצאי מהנדס המבנים המסוכנים הוחלט על פינוי מיידי של חלק מביאליק 6 החל מהבוקר. מדובר בבניין המצוי בצומת הרחובות בן גרא- ביאליק. לפני ימים התבשרנו על ליקויים חמורים שהזעיקו את מהנדסי העיר ואת ארגוני ההצלה, (מכבי אש) לבדוק ולבחון את הבניין.

בהמשך להחלטת עריית בית שמש ללוות את מצבו של הבניין הובחנה החמרה משמעותית במצב הבניין ולכן בהתאם לממצאים בשטח, ולאור אבחון סדקים וליקויים שונים, הוחלט על פינוי מיידי של תת מבנה 3 ותת מבנה 2 הסמוך לבניין 3 החל מהבוקר בהתאם לחוות הדעת שניתנה על ידי מהנדס המבנים המסוכנים.

הבוקר נמסר לבניין מספר 1 ומספר 2 ימני (במבט מרחוב ביאליק) צו מבנה מסוכן לתיקון ולמספר 2 שמאלי (במבט מרחוב ביאליק) ובניין 3 נמסר צו מבנה מסוכן לפינוי.

על ניהול האירוע אמון מנכ"ל העירייה איתמר ברטוב. מחלקת הרווחה עומדת בקשר עם המשפחות המפונות. אגף הבטחון אחראי על תהליך הפינוי.

כמו כן, נדרש טיפול מיידי בתיקון הליקויים ביתר הבניין שלא פונה באמצעות מהנדס מבנים ויועץ קרקע וביסוס על מנת לחזק ולהסיר את הסיכון במבנה ולהבטיח את יציבות ושלמות המבנה.

מנכ"ל העירייה איתמר ברטוב: "בהתאם לחוות הדעת מאמש אנחנו מתחילים הבוקר את ההערכות לפינוי מחצית הבניין הבוקר. נמשיך ללוות את כלל המשפחות ונוודא את בטיחות הדיירים תוך ביצוע פעולות שימנעו הידרדרות נוספת".

הודעת הדוברות אינה מפרטת על מי חלה חובת האחריות לתיקון הליקויים במבנה. מדובר במבנה שנבנה בתחילת שנות השישים ואוכלס בזמנו באוכלוסיית עולים. האם לדיירים יש יכולת כלכלית לערוך את התיקונים? האם המבנה מבוטח בצורה כלשהו? אין לנו תשובות אנחנו נמשיך לבדוק ולעקוב. כן נציין כי מדובר באוכלוסיות מוחלשות שציפו ומצפים בכליון עיניים כבר למעלה מחמש עשרה שנה לפרוייקט פינוי בינוי שלא בא. .

נושאים: בית שמש, פינוי בינוי, ביאליק 6, צו הריסה
הבניין לפינוי
הבניין לפינוי
הבניין לפינוי
הבניין לפינוי
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: