בגץ קיבל העתירה לבחירת הרב: הליך חדש

התביעות שהוגשו בשם העותר התקבלו במלואן, עיריית בית שמש והעומד בראשה נחלו כישלון מהדהד

עו"ד בוטבול ועו"ד אשר דל עם העותר
עו"ד בוטבול ועו"ד אשר דל עם העותר

בית הדין הגבוה לצדק קיבל את העתירה שהוגשה ע"י ציון סולטן, לביטול הליך בחירת הרב בבית שמש. בגץ החליט כצפוי על פי הודעת פרקליטות המדינה, בעתירה לביטול הבחירות למשרת הרב בבית שמש. בג"ץ מקבע למעשה את הודעת הפרקליטות להליך מחדש. "משכך העתירה במתכונתה הנוכחית מוצתה, והיא נמחקת בז תוך שמירת טענות הצדדים. המשיבים יישאו בהוצאות העותר בסך 3500 ₪ כל אחד ובסה"כ 7000 ₪.". העתירה הוגשה בידי משרד עוה"ד אלי בוטבול בבית שמש. בג"ץ מתייחס גם לתגובת העותר שהוגשה בידי עו"ד אלי בוטבול, בסוף שבוע שעבר. "לא נעלמה מעינינו תגובת העותר" וזה לאפשרות כי הליקויים לא יתוקנו ואו הסעיף התקציבי למימון שכרו של הרב לא יתקיים בידי המועצה הדתית המופקדת על תשלום שכרו של הרב המקומי.

הפרקליטות הניחה לפני בגץ את החלטות ועדת הבחירות ואת מסקנתה שעליה להתחיל כל הליך הבחירה מחדש. עניינה של העתירה היה בבקשה כי בית המשפט יורה לבטל את בחירת נציגי השר לשירותי דת, לבטל את בחירת בתי הכנסת ונציגיהם לאסיפה הבוחרת, לבטל את מינויה ולבטל את הליך הבחירות לבחירת רב העיר בבית שמש.

בכך התביעות שהוגשו בשם העותר התקבלו במלואן. עיריית בית שמש והעומד בראשה נוחלים כישלון מהדהד. התקווה שבהליך הבא יחשבו יותר על מחשבה מאוזנת לטובת כלל התושבים בעיר מבלי לרמוס זכויותיהם של אוכלוסיה גם אם היא מיעוט.

לדעת אישיות בכירה בעיריית בית שמש: "פתיחת ההליך מחדש פירושה עיכוב של ההליך במספר חודשים טובים, מה שאומר שמוטב לדחות את הבחירה של הרב עד אחרי קיום הבחירות המוניציפליות להמנע מלחצים מיותרים ומזיקים על חברים בגוף הבוחר"..

נושאים: בגץ, בחירות לרב בית שמש, עיריית בית שמש
עו"ד בוטבול ועו"ד אשר דל עם העותר
עו"ד בוטבול ועו"ד אשר דל עם העותר
עו"ד בוטבול ועו"ד אשר דל עם העותר
עו"ד בוטבול ועו"ד אשר דל עם העותר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
בגץ קיבל העתירה לבחירת הרב: הליך חדש
יוליהנכתבה ביום שלישי, 23 בינואר 2018, 03:57

בית שמש מקבלת תמיכה מבית המשפט, מזל שיש שופטים בירושלים, פעם זה נגד הדרת נשים, ועכשיו הליך הבחירה לרב העיר. כל הכבוד לאנשים שנלחמים את כבודה של העיר