ארגון בטרם מזהיר: עליה של 37% בתמותת ילדים מתאונות בחופש הגדול

ארגון בטרם לבטיחות ילדים חושף נתונים מדאיגים, לפיהם בחמש השנים האחרונות מתו במהלך חופשת הקיץ 150 ילדים. העלייה בחופש הגדול היא 37% בהשוואה לתקופה המקבילה שאר השנה.

בטרם
בטרם

צוותי הרפואה של איחוד הצלה העניקו סיוע רפואי לילד (בן 5 וחצי) שנפצע קשה בתאונה ברחוב חזון איש בבית שמש. (אתמול) זו רק תאונה אחת, האחרונה ברשימה ארוכה של תאונות בהם נפגעו ילדים. הקיץ מתקרב והילדים יוצאים לחופשה, לקיטנה. החום, הצפיפות ואולי חוסר תשומת הלב שלנו הבוגרים עלולה חלילה להמיט אסון, אסון שניתן למנוע. ארגון בטרם יוצא למלחמה בסכנה המאיימת. קראו והפיצו לקרוביכם. זה חשוב מאוד, זה עשוי להציל חיי אדם.

בימים אלה יוצאים בני הנוער והילדים לחופשת הקיץ הארוכה. לצד הדאגה למצוא עבורם קייטנות ופעילויות, בארגון בטרם לבטיחות ילדים מתריעים מפני דאגה נוספת הצריכה להטריד את ההורים והיא עלייה שנתית חוזרת בתאונות הילדים במהלך הקיץ.

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, במהלך 5 השנים האחרונות (2017-2021) מתו 150 ילדים בחופשת הקיץ. בשנת 2021 מתו במהלך חופשת הקיץ בממוצע 35 ילדים ובני נוער. זהו מספר הגבוה מממוצע חמש השנים האחרונות העומד על כ-30 ילדים בשנה. גורמי התמותה המובילים הם תאונות דרכים (69 מקרים) וטביעה (35 מקרים) מנתוני חמש השנים האחרונות עולה שכ-%48 ממקרי התמותה היו של ילדים ובני נוער ערבים - פי 2 מחלקם היחסי באוכלוסיית הילדים ובני הנוער. בשנת 2021 כ- %43 ממקרי התמותה היו של ילדים ובני נוער ערבים - פי 1.7 מחלקם היחסי באוכלוסיית הילדים ובני הנוער

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "באופן עקבי אנו רואים עלייה בתמותת הילדים בחודשי הקיץ. אנחנו מדברים על 150 ילדים, שכל אחד מהם הוא עולם ומלואו עבור המשפחה והחברים וכל מוות כזה הוא טרגדיה מיותרת. אנחנו קוראים להורים אל תגידו לי זה לא יקרה, במיוחד בקיץ ובנופש אסור לעגל פינות. החופש הגדול אמור להיות זמן של כיף והנאה עבור הילדים והמשפחה, ואף אחד מאתנו לא רוצה להיכנס לסטטיסטיקה הכואבת של ארגון בטרם".

בואו נעבור את הקיץ בשלום. שמרו על הילדים,

נושאים: בטרם, ילדים, החופש הגדול, תאונות
בטרם
בטרם
בטרם
בטרם
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: