אל תשכחו: עירוב תבשילין

כדי לאפשר בישול מיום שביעי של פסח לכבוד שבת יש לעשות עירוב תבשילין, הכנות לליל המימונה יש לעשות רק אחר צאת השבת

מצה וביצה
מצה וביצה

היום יום חמישי, ערב חג שביעי של פסח. לפני כניסת החג צריך לעשות עירוב תבשילין על מנת לאפשר בישול מיום חג , יום שביעי של פסח, לצורך יום השבת. העירוב מאפשר גם את הדלקת נרות השבת.

אופן הכנת העירוב פשוט, ואינו דורש מאמץ מושקע במיוחד. מפרישים מצה, (שתי מצות) ותבשיל נוסף, שיכול להיות בשר, קציצות, או דגים,. לעצלנים שבינינו אפשר גם ביצה שלוקה, העיקר שיהא מוצר שני ליד המצה. את המצה והתבשיל השני לשים בצלחת, ולסמן בסימן ברור שמדובר בעירוב תבשילין., כדי שלא יאכלנו בטעות לפני שמבשלים לפני כניסת השבת.

בסיום איסוף שני התבשילים בצלחת, מברך ברכה על העירוב, הנוסח המלא מצוי בסידורי תפילה, כמו בקשה לאחר הברכה. את העירוב השמור אפשר לשים במקרר או במקום מוגבה, וניתן לאוכלו ביום שבת, או להשתמש בו בסעודה שלישית ביום שבת.

הערה לסיום, מכיוון שהשנה חל שביעי של פסח ביום שישי, וליל המימונה נדחה בשל קדושת יום השבת, יש לשים לב ולהיות זהירים בעניין שימוש בחמץ לפני צאת השבת. הכנות לליל המימונה, עריכת השולחן, הוצאת המתוקים, העוגיות וכל המצרכים רק אחרי צאת השבת. אז, ורק אז פוקע ההסכם מכירת החמץ וניתן להשתמש בחמץ מוקפא או מוחבא במחסן... מוצאי שבת חל השנה בשעה 19:48.

מועדים לשמחה שבת שלום.

נושאים: הלכה, מצות עירוב
מצה וביצה
מצה וביצה
מצה וביצה
מצה וביצה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: