איזור תעשיה ומסחר בסמוך למתחם מגורים

בקשת חברת שיבולת להגדיל ב-593% את תכנית הבניה מבנין של 13 קומות לבניין של יותר מ-33 עלולה לפגוע בקו הרקיע של העיר

5 / 5 ☆ מדרגים: 1
שיבולת הדמיה אתר החברה
שיבולת הדמיה אתר החברה

מתחם שיבולת מג' 400 בשולי שכ' המשקפיים בית שמש, עומד להציג לפני תושבי בית שמש את אחד 'מפלאי' התכנון החדשים של העיר בית שמש. קו הרקיע עומד להשתנות באופן די הזוי. העיר בה המגדל הכי גבוה עד כה היה 12 קומות, כאשר מעל הקרקע 8 בלבד, עומדת לשבור שיא. ולא סתם שיא אלא לשלש את מניין הקומות באותו בניין. מילא כאשר יש תכנית לבניית עוד מגדלים, נראה כי המגדל הזה s-park של חברת שיבולת עלול להיות הבניין היחיד, הראשון ואולי האחרון, שייבנה לגובה כזה.

ועוד, בימים בהם מרחקים איזורי תעשייה מסמוך למגורים, בית שמש לא מתחשבת בפרט החשוב הזה לתת איכות חיים לתושבים. האם חסרים מגרשים באיזורי התעשייה בקרבת העיר? הפתרונות לרשויות התכנון. בכל מקרה ברור כי התנגדות תושבים עשויה לעכב או לצמצם נזקים שאחר כך יהא קשה לשנות.

איך? הנה כל הפרטים.

זכויות בניה במגרש 400 ע"פ תכנית מתאר בש 181 עמדו על 15,140 מ"ר. הבקשה שהונחה לפני רשויות התכנון לאישור היא להגדיל פי 6 כמעט!!! במדוייק פי 5.94!!! מה שאומר להגדיל את כמות שטח הבנייה ב-593%!!!.

יש כל כך צורך בכמות שטחי תעשייה או מסחר שצריך לבנות בניין לגובה שמיתמר עד לגובה של 33 קומות מעל הכניסה. כלומר אם יש עוד שלוש ארבע קומות מתחת הרי הבניין הזה עשוי לעלות לגובה של מעל 35-37 קומות. הבניין מתוכנן ברח הנצי"ב, המשך תכנית המשקפיים.

רק לפני שנה פורסם באתר וואלה על תכנית להקמת הבניין. עכשיו מבקשים היזמים להקים פי 6 כמעט. "בהשקעה של כ-180 מיליון שקל. הפארק החדש שתקים קבוצת שיבולת בבית שמש צפוי לכלול 18,000 מ"ר משרדים, שכ-30% מהם כבר "נתפסו", חלק מהם על ידי עסקים שצפויים להעביר את משרדיהם מירושלים לבית שמש. באותה ידיעה מפורטת התכנית: "בשלב הראשון ייבנו בו כ-18,000 מ"ר משרדים בבניין של 14 קומות, כ 2,000 מ"ר מסחר ועוד כ 10,000 מ"ר יוקצו לחניון תת קרקעי. בבניית הפרויקט יושקעו כ-180 מיליון שקל והוא יבנה בסטנדרטים גבוהים ויכלול מבנה משרדים חדיש, עטוף בקירות מסך אשר ישולבו בצורה אדריכלית בסביבה ובנוף. ויהפוך להיות פארק העסקים הראשון של בית שמש". את התכנית מובילה קבוצת שיבולת שגילתה פוטנציאל באיזור.

השאלה היא למה צריך 33 קומות? האם למישהו תכניות לפרוץ עם הבניה בעיר לגובה? מי קיים על כך דיון? מתי זה הוצג לציבור?

בנייה של שטח מסחרי כזה, גם אם הוא בשוליים של השכונה, וגם אם יש יציאה מהמתחם ישירות לכביש 10 עלולה להשפיע, לפגום ואו אפילו להזיק לאיכות חיי התושבים אשר רכשו במיטב כספם דירה בפינת חמד עם תכנית והיום מבקשים לשנותה לתכנית אחרת, פראית יותר.

נושאים: שכ המשקפיים, בית שמש, איזור תעסוקה, חב שיבולת.
שיבולת הדמיה אתר החברה
שיבולת הדמיה אתר החברה
שיבולת הדמיה אתר החברה
שיבולת הדמיה אתר החברה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:51 תגובות
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
איזור תעשיה ומסחר בסמוך למתחם מגורים
גולש אנונימי
(5 / 5)

נכתבה ביום רביעי, 20 בספטמבר 2023, 08:19

חברה מקצועית ואמינה