איזור סחר בצומת תרקומיא- בית שמש הפסידה?

מדינת ישראל מקדמת בימים אלה אזור התעשייה בצומת תרקומיא, בואכה הר חברון, על אם הדרך בכביש 35. איזור התעשייה המתוכנן ישתרע על פני כ- 2,000 דונם ויהיה בסמוך לכביש 35 בצמוד למעבר תרקומיה, בית שמש תפסיד או תרויח?

דוברות הר חברון
דוברות הר חברון

התעשיה היא משאב חשוב מאוד להתפתחות, בית שמש משוועת לחמצן בדמות פיתוח איזורי התעשייה. בית שמש עתידה לגדול לעיר של 300 אלף תושבים, ולכן כל מ"ר תעשייה מהווה עבורה מקור הכנסה חשוב.

מדינת ישראל מקדמת בימים אלה אזור התעשייה בצומת תרקומיא, בואכה הר חברון, על אם הדרך בכביש 35. איזור התעשייה המתוכנן ישתרע על פני כ- 2,000 דונם ויהיה בסמוך לכביש 35 בצמוד למעבר תרקומיה, המעבר המוביל מאזור הר חברון לחבל לכיש וקרית גת, ומהווה נמל יבשתי לאלפי משאיות סחורה הנכנסות ויוצאות מדי שבוע מחברון ובנותיה לנמל אשדוד ורחבי המדינה. ניהול השטח והכנסותיו של אזור התעשייה יחולקו בין שלושת הרשויות מועצה איזורית הר חברון, מטה יהודה ולכיש.

שלוש מועצות שחברו יחד למען הקמת אזור תעשיה חדש סמוך למחסום תרקומיא, שיעסיק פועלים ישראלים ופלסטינים מהאזור, מדינת ישראל מגבשת החלטה לקדם את הרעיון הזה. מה השלכתו על בית שמש? ואם בית שמש , מה עם קרית גת, העיר הסמוכה מצד שני? איזור תעשייה כזה יהווה מוקד פעילות כלכלי חשוב מאוד, כוח עבודה מהשטחים, מעבר סחורות בין ישראל ליהודה ושומרון, מעין נמל יבשתי בלב הארץ.

קידום איזור תעשיה כזה יכולה להיות השלכות מינוף לפיתוח התעשיה בעיר מחד, מאידך אסור לוותר על הכנסות צפויות מהנמל החדש. האם בבית שמש נערכים? האם בכל מישהו חושב על אפשרות הצמיחה שיכולות לעלות מפתיחת הנמל היבשתי החדש? נזכיר כי בעבר הלא רחוק, היתה יוזמה (תקועה?) לפיתוח איזור תעשיה במתכונת דונה בצומת עציונה על כביש 385 בקרבת קיבוץ נתיב הל"ה. איזור שכולו בית שמש. איך ולמה נדד פתאום מצומת עציונה לצומת תרקומיא? כנראה עניין של יומה. שר הכלכלה לשעבר, אלי כהן כבר חתם על הסכם שת"פ עם ראשי המועצות. האם השר החדש, ניר ברקת ישנה את ההחלטה? לא סביר בכל מקרה, בבית שמש לא מנהלים דיונים בנושא וחבל. האם איבדנו הזדמנות לעשות כסף? כנראה.

צילום: לפי חוק זכות יוצרים סעיף 27 א

נושאים: תרקומיא, יהודה ושומרון, בית שמש, איזור סחר
דוברות הר חברון
דוברות הר חברון
דוברות הר חברון
דוברות הר חברון
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: