אולפנת נוגה תושבת מיום ראשון!!!

שכבה שלמה בבית או 150 תלמידות נודדות ברחבי הבניין ללא כיתה קבועה לא עשו לה, לעיריית בית שמש, לזרז את השלמות הבניה החסרות. דרישת ההורים לקבל מועד כוונת סיום העבודות- העירייה מתקשה להבטיח .

אולפנת נוגה
אולפנת נוגה

הנהגת ההורים של אולפנת נוגה מתכוונת להשבית את הלימודים של אולפנת נוגה החל מיום ראשון הקרוב, במידה שלא יינתן מענה לבעיה הקשה של מחסור בכיתות.

במכתב מפורט מסביר אורי נוב יו"ר הנהגת ההורים את האירוע. " לפני כחצי שנה הוחלט על ידי הפיקוח על החינוך (משרד החינוך), רשת אמי"ת, מועצה אזורית מטה יהודה ועיריית בית שמש כי מספר התלמידות בבית הספר יעלה באופן דרמטי בשל ביקוש רב." הנהלת ביה"ס טענה לחוסר מקום, אבל אם יובטח כי בעיית המבנה החסר תיפתר אין מניעה מצדם לשלב את כל הבנות המבקשות כ-40 בנות להצטרף למעגל הלימודים בנוגה.

"מצוקת המקום, שנגרמה מהחלטה זו וגדילת מספר התלמידות ברוך ה' משנים קודמות, הביאה למאמץ אדיר לאתר כיתות לימוד נוספות והשמשת מבנים יבילים על מנת לתת מענה הולם לכלל התלמידות. אספקת הכיתות בבתי הספר בעיר ואישור האכלוס נמצא תחת אחריותה של עיריית בית שמש ומנהל החינוך." כל הגורמים השותפים העבירו את התקציב לבניה והעירייה באמצעות החכ"ל ניגשה לבנייה.

העבודות החלו באיחור ניכר מאד ורק לאחר תחילת השנה הוצבו המבנים.

אורי נוב יו"ר הנהגת ההורים מסביר במכתבו: "לצערנו, החיבור של המבנים והכיתות לתשתיות והשמשתן טרם נעשה, ובשל המלחמה שהתרגשה עלינו בשמחת תורה, לא נעשו עבודות מאז".

בינתיים, בית שמש שהוכרזה כעיר ירוקה שבה לחייה הרגילים, נוצר מצב בלתי נסבל שמאז תחילת השנה חסרות בנוגה חמש כיתות (שלוש חסרות בגלל הגדילה ועוד שתי כיתות חסרות בגלל האזור בו מתקיים הבינוי של הכיתות החדשות). כלומר, בכל רגע נתון בשבועות האחרונים או שיש שכבה שלמה בבית, או ש-150 תלמידות נודדות ברחבי הבניין ללא כיתה קבועה. לא נותרה עבודה רבה, אך נראה כי אין צפי לסיימה בזמן הנראה לעין. מצב שהיה די בו כדי לזרז את השלמות הבניה גם בידיים יהודיות.

אתמול, הגיעו ד"ר עליזה בלוך, ראש העירייה, והרן זיו, אחראי חינוך העל- יסודי, על מנת לחלוק עם הצוות את העובדה כי העירייה אינה מתכוונת להשלים את העבודות בתאריך מסויים!!!. התלמידות, שסבלו, כמו שאר ילדי ישראל מהפסקת הלימודים הכפוייה, ייאלצו להמשיך ללמוד בתת-תנאים גם בהמשך.

בעיני הנהגת ההורים והנהלת האולפנה, התנהלות זו אינה יכולה להימשך ולא ניתן לקיים לימודים בתנאים אלו. הצפיפות והטרטור מעצימים את המצוקה הרגשית הקיימת גם כך בתקופה זו. הנהגת ההורים מבקשים בסה"כ לזרז את העבודות ולשמוע על יום צפי לסיום העבודות ומסירת הכתות השימוש, בעירייה לא יודעים לתת מענה!!!

"אי- לכך, אנחנו מעוניינים לפתוח בשביתה כללית של כלל תלמידות האולפנה החל מיום ראשון ועד הודעת העירייה כי העבודות הסתיימו, ניתן אישור בטיחות, וניתן לאכלס את הכיתות למחרת היום.".

אם לא די בשל אילוצי המלחמה הנה מוסיפה גם העירייה לקלקול הרוח של תלמידות וצוות האולפנה. ביקשנו תגובות מהעירייה ומהחברה הכלכלית, נכון לרגע זה לא זכינו להתייחסות.

מאמצים רבים הושקעו מצד ההנהלה, הצוות, רשת אמית והנהגת ההורים, כדי לא להגיע למקום של השבתה. בצר להם, התחושה היא שבחלוף 6 חודשים מהמועד שבו עלתה הבעיה, זה הכלי היחיד שאולי יוביל לפתרון לרווחת הבנות.

נושאים: אולפנת נוגה, אמית, עיריית בית שמש, מטה יהודה, הנהגת ההורים
אולפנת נוגה
אולפנת נוגה
אולפנת נוגה
אולפנת נוגה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: