ספק לפתיחת שנה"ל בתכנית לילדים מחוננים במרחבים.

העירייה לא תעמיד הסעות, הילדים יישארו בבית. הגורמים בעירייה מתעלמים ממתן תשובות ברורות להורים.

מרחיבים במטה יהודה צילום: אתר מטה יהודה
מרחיבים במטה יהודה צילום: אתר מטה יהודה

ביום ראשון הקרוב אמורה להתחיל שנת לימודים בתכנית ללימודים ייחודים. המסגרת הפועלת בהרי יהודה, קרויה תכנית מרחבים. התוכנית מעניקה מענה לסוגי חשיבה וכישורים מגוונים ולנטיות שונות, התייחסות לגיל התלמידים וליצירת הקשרים בין תחומיים. היא מעודדת פריצה לתחומי ידע חדשים ועכשוויים בצד לימוד של נכסי תרבות, מתוך התייחסות לערכים ישראלים ויהודיים מחד לצד ערכים הומניים כללים.

בתכנית משתלבים תלמידים מכל המרחב, מטה יהודה ובית שמש. הר אדר וצור הדסה ועוד. יישובים שולחים ילדיהם המחוננים ללמוד כאשר התלמידים מתחייבים להשחמות החומרים באופן עצמאי, בכדי לא לפגר אחרי תלמידי החינוך הרגיל בכיתה . יום לימודים אחד בשבוע, לכל שכבת גיל יום אחר. כך יוצא שבכל יום מצויים שם בהרי יהודה אשר בין מעלה החמישה לקריית ענבים תלמידי שכבה אחת.

מבית שמש יש בערך כ-60-70 תלמידים אשר עברו מבחנים כדי להיקרא מחוננים. מדובר בקבוצת ילדים מוגדרת על פי מבחני משרד החינוך ובדירוג העליון של המוכשרים ביותר. 3-3.5% מסך התלמידים שעוברים מבחנים כדי ללמוד יום אחד על פי נטייתם ואהבתם. מי בתחום הבטניקה, מי בתחומי הביולוגיה או המדע, או מי בתחומי מדעי כדה"א והכוכבים..

הילדים האלה מוסעים להרי יהודה בנסיעה מאורגנת, שממומנת ע"י משרד החינוך, ובחלקה היא מתוקצבת גם על ידי עיריית בית שמש. ממש כפי שהעירייה מתקצבת הסעות לילדים בעלי צרכים מיוחדים אחרים.

בשנה שעברה העירייה התנכרה לילדים האלה ולא מימנה להם את ההסעות. במוסדות החינוך חיפשו ומצאו תורם למימון, השנה בהיעדר אותו גורם משלים, עלולים הילדים להישאר בבית. אומר אחד ההורים הדואגים: "ביום ראשון צריכים לנסוע, ולא קיבלנו שום הודעה על זמינות הסעות להוביל את התלמידים להרי יהודה. האם זה אומר שאם אין הסעות, אין לימודים?".

אחד ההורים שטרח והגיע לאגף החינוך לקבל הבהרות בעניין מצא במקום תוהו ובוהו, אין מי שיענה ואין מי שיקבל פני הורים.

שאלנו אנחנו את מנכ"ל העירייה מתי חותה, את מנהל אגף החינוך יוחנן קירשנבויים, וכמובן את הממונה על החינוך, הרב ישעיהו אענרייך. מאף אחד מהשלושה לא הגיעה כל תשובה. האם כך מטפחים אצלנו חינוך למצויינות?

נושאים: חינוך, בית שמש, מרחבים
מרחיבים במטה יהודה צילום: אתר מטה יהודה
מרחיבים במטה יהודה צילום: אתר מטה יהודה
מרחיבים במטה יהודה צילום: אתר מטה יהודה
מרחיבים במטה יהודה צילום: אתר מטה יהודה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: