האם רשת אמי"ת תופסת צד במלחמה בין רוסיה לאוקראינה?

כן! מערכת החינוך מחוייבת לזכור ולא להתעלם. ד"ר אלדד: "חובתנו היא לערכים, תפקידנו ההיסטורי הוא לספר את הסיפור, להעלות את התודעה"

שלום בעולם
שלום בעולם

היום מקיימת רשת אמי"ת יום שידורים מיוחד לתלמידיה על המלחמה באירופה.

בין המרצים שיפגשו התלמידים הכתב הצבאי של חדשות 13 אור הלר, רבקה כץ, שליחת חב"ד בירת אוקראינה קייב, ואלדד בק עיתונאי וספר כתב ישראל היום.

בנוסף ליום השידורים המיוחד יוקן מרחב אינטרנטי למערכי שיעור בנושא, ילוקטו כתבות מהתקשורת על המלחמה באופן ידידותי לתלמידים על מנת להסביר את הרקע ואת סיפור המלחמה, ולבסוף יופץ קמפיין רשתי תחת הכותרת הנ"ל כמצוות רבי נחמן מברסלב. יסיימו את הפעילות בתפילת שלום בעולם ולימים של חסד.

אמנון אלדד מנכ"ל הרשת פרסם מנשר לצוות החינוך תחת הכותרת 'לא תתעלם'. באיגרת מפיץ דר אלדד את נימוקיו להחלטה לקיים קמפיין כזה: "דווקא אנחנו, כיהודים, לאחר שעברנו את הנוראות שבזוועות, ונרדפנו פעם אחר פעם לאורך ההיסטוריה, עלינו חל הציווי ההיסטורי: לא תתעלם!. יהודי, לא שותק נוכח שיירות של מיליוני פליטים, נשים וילדים שעושים דרכם ברגל בקור מקפיא אל עתיד לא נודע.
איש חינוך, לא שותק כשילדים בליבה של אירופה, במקום לקחת את ילקוט הספרים ולצעוד בבוקר לבית הספר, לוקחים את ארון הבגדים וצועדים בעלטה אל עבר הגבול."

ומוסיף: "בטרם ישבנו לכתוב לכם את האיגרת, היו לנו לבטים. כן, יש מורכבות; מדינת ישראל איננה עוד מדינה, אנו חיים תחת איום ביטחוני תמידי, ובימים כאלה עלינו לזכור גם את החובה שלנו מבית להבטיח את עתידנו.
בנוסף, שאלנו את עצמנו- מה ביכולתנו לעשות? המלחמה מתנהלת באירופה, והרי אין בכוחנו לשנות את פני המערכה.
אז מה בעצם הטעם במילים? אלא שאז חזרנו למקור שלנו- אנשי חינוך אנחנו, וככאלו, חובתנו היא לערכים, תפקידנו ההיסטורי הוא לספר את הסיפור, להעלות את התודעה.".

ד"ר אלדד אינו מתעלם מהעבר הכואב של יהודים באוקראינה. "אדמת אוקראינה, ספוגה בדם אחינו. זו אמת היסטורית כואבת. עם זאת, אין אלו ימים של חשבונות עבר, אלא של מבט על ההווה ותקווה לעתיד.
יש אמת בעולם, ולעיתים היא פשוטה. הילדה שצועדת כעת בקור המקפיא מביתה אליו ספק אם תוכל לשוב אל עבר הגבול באוקראינה, ראויה לסיפור שלנו אנשי החינוך כאן בישראל.
זוהי חובתנו המוסרית, בראש ובראשונה לעצמנו. לכן החלטנו ברשת על שורה של פעולות ומענים אותם אנו מעמידים עבורכם המחנכים, כדי להקל עליכם את מלאכת התודעה והסיפור לתלמידים."

וכדאי לשים לב, הנושא הזה ,השנוי במחלוקת, בעד או נגד התערבות, לרשות המקומית אין זכות למילה. אמי"ת החליטה והמערכת מקיימת.

נושאים: רשת אמית, מלחמה באירופה, יום שידורים, פעילות חינוכית ערכית.
שלום בעולם
שלום בעולם
שלום בעולם
שלום בעולם
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: