17 משפחות מהדרום מתארחות בבית שמש במלונית פרטית

גיוס המונים נועד למימון שהותם נפתח בעיר, הפרטים מטה. שאלנו בעירייה על נכונות לעזור. תשובות מדהימות ומפתיעות על כך קראו בפנים... בושה!!!

המשפחות במלונית צילום מסך מערוץ כאן 11
המשפחות במלונית צילום מסך מערוץ כאן 11
"מאז יום רביעי אני נמצאת חלק ניכר מהיום שלי, במלונית בבית שמש. במלונית הזאת נמצאות 17 משפחות שהתפנו מנתיבות, אשקלון ואופקים. אני שומעת את תיאוריהם עלל הרגעים הכל כך נוראים, של להיות סגורים בבית כשבחוץ מסתובבים מחבלים. אני שומעת את סיפורי הבריחה שלהם חלקם בליווי צבאי וחלקם לבדם בפחד נוראי. אני שומעת את חווית הנטישה של המדינה. אני רואה את עקבות הטראומה בעוצמות הפחד שהם חווים בכל אזעקה. אני רואה את הקושי הגדול שהם חווים במגורים הצפופים האלו, כל המשפחה בחדר אחד, באינטימיות כפויה, עם אנשים שלא הכירו כלל קודם. הם מלווים על ידי נשים נפלאות מבית שמש שדואגות באמת לכל צרכיהם ופשוט נמצאות שם כל שעות היממה, אבל יותר מהכל הם היו רוצים לחזור הביתה. הם לא יכולים. הם מפחדים. הילדים וההורים מלאי חרדות. הם צריכים קצת זמן כדי ליצור לפחות שכבה דקה של החלמה. אף אחד מאיתנו לא היה רוצה להתחלף איתם.
אתמול בערב נאמר להם שבעל המקום אינו יכול להמשיך לתת להם את המקום בחינם. הוא מבקש מהם סכום סמלי של 200 ש"ח ללילה ואם לא הם צריכים להתפנות היום. הבעיה היא, שבשבילם הסכום הזה אינו סמלי. חלקם מלכתחילה במצב כלכלי לא פשוט, אחרים אינם עובדים ולא ברור שיש להם לאן לחזור במקום עבודתם. מבחינת הממשלה, לא הייתה הוראת פינוי לישובים האלו ולכן אינה מחויבת לעזור להם. מבחינתה הם יכולים לחזור ליישובי הנכאים שלהם מחר. אני מתביישת.
כל המשפחות יחד צריכות 3400 ש"ח ליום. כל יום שנצליח לתת להם, הוא עוד יום להחלמה."

זה הפוסט שהופץ ברשת לגיוס המונים לטובת מימון שהותם של המשפחות. בעל המלונית טוען להוצאות כבדות, עד כה יכל בעל המלונית לממן את ההוצאה, אבל ככל שהזמן חולף, ההוצאות כבדות. הפעלת מיזוג אויר בחדרים, צריכת חשמל מוגברת, כביסות, הצורך בניקיון החדרים, מצעים וכד' מגדיל את ההוצאות.

בעל המלונית שיתף את גזבר העירייה אריה ברדוגו. זה הבטיח לשוחח בעניין עם ראש העיר, עד לרגע זה לא זכה לקבל מפעיל המלונית כל תשובה.

מעבר ללינה יש צורך כמובן בהוצאות מימון למזון, לכך נרתמו ארגוני חסד מקומיים לדאוג והם מספקים ארוחות.

פנינו לכל הדמויות החשובות בעירייה לנסות לקבל מענה. הופתענו, בדוברות העירייה בכלל לא מכירים את הפרטים. 17 משפחות מתארחות במרוכז והעירייה שלנו, לא יודעת. למרות שנמסר לנו במפורש כי בעל המלונית דיבר עם גזבר העירייה.

באגף הרווחה יודעים על הימצאות המשפחות, עד אתמול לא זכו בני המשפחות לקבל כל סיוע ממוסד רשמי בעיר.

הממונה על הרווחה רינה הולנדר אומרת : " הרווחה מסייעת שם בלי סוף, בארוחות, בציוד, בחומרים, במתנדבים. הרווחה לא אמורה לשלם לתושב פרטי שהחליט שהוא גובה כסף מאנשים עבור אירוח.

יש לנו מאות פניות מתושבים שמוכנים לארח בבתיהם בחינם.". נדגיש עד אתמול הרווחה לא עשתה כלום עבור המשפחות ופתאום תוך יממה אחת השתנה המצב... הולנדר כעסה כאשר ביקשנו למקד במה הרווחה עזרה: "נערכה שם פעילות לילדים, הם קיבלו מאתנו אוכל, משחקים, מוצרי היגיינה, בגדים ועוד. מעבר לזה, היו ונמצאים שם עו"סים. יש שם כמה משפחות שהן מטופלות רווחה בערים שלהן ואנחנו מסייעים להן פה"

מה עם המימון לשהותם? הנה תשובת הולנדר אם לא שמתם לב: "הרווחה לא אמורה לשלם לתושב פרטי שהחליט שהוא גובה כסף מאנשים עבור אירוח". אם לא שמה הגב ' הולנדר לפרטים, לא האדם הפרטי עומד כאן לדיון, אלא הצורך במימון עבור המשפחות שאין להם מקורות מימון. אתם תחליטו אם התשובה הזו ראויה בעיניכם.

בינתיים ממשיכים קבוצת אנשים עם לב לטוב לפעול לגיוס המונים, הנה הכתובת לתרומות שלכם.

https://payboxapp. page. link/sWPH5SSyXL74pPP39

פתחו את הלב ואת הכיס כדי שאותן משפחות יוכלו לנוח כאן עד חלוף הימים הקשים בהם מצוייה מדינת ישראל.

נושאים: בית שמש, המלחמה בדרום, גיוס המונים, רינה הולנדר, אגף הרווחה.
המשפחות במלונית צילום מסך מערוץ כאן 11
המשפחות במלונית צילום מסך מערוץ כאן 11
המשפחות במלונית צילום מסך מערוץ כאן 11
המשפחות במלונית צילום מסך מערוץ כאן 11
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: