תקנה החתומה בידי 59 רבנים מכריזה בקול – בית שמש לחרדים בלבד!!!

חיבור התקנה נותן למעשה גט כריתות לתושביה החילוניים ואפילו הדתיים לאומיים שרוצים לגור בבית שמש אם ימצאו עצמם מובלים בידי הנהגה חרדית קנאית.

התקנה והחותמים
התקנה והחותמים

כנראה שטרם הגיעו החרדים לסיפוקם, עוד ועוד ועוד ועוד מבקשים לכבוש כל חלקה בעיר. עם כל מה שניתן ולקחו בשתי ידיים ואפילו מעבר לכך, עדיין הם שמים עיניהם על כל מטר רבוע בו ניתן להקים בית, בניין או צורך לשימושם.

בימים האחרונים מתפרסמת תקנה, תקנת העיר שמה. היא חולפת ליד אוזניהם של מנהיגי הציבור החילונית וראשיה הציוניים מבלי להעיר כל הערה לתוכנה. אולי כי הייאוש גבר עליהם? אולי כי בתוכם כבר הבינו שאין תכלית לשום מאבק? אולי...

אין חדש תחת המש, ידועה וברורה הכוונה לפתור כאן חלק ממצוקת הדיור החרדית, עכשיו העלו זאת רבנים בכתובים באופן רשמי. באופן רשמי כל כך שהיא מסמך חתום בידי 58 כוכבים. אפילו מגילת העצמאות של מדינת ישראל נחתמה בידי פחות אנשים. (37).

מה אומרת התקנה?

אחרי סקירה קצרה בפתח התקנה (דברי הסבר) הגיעו החותמים לפואנטה: "והיות ובעירנו נבנות עוד שכונות חדשות, מהן הסמוכות לשכונות חרדיות, מהן מוקפות בשכונות חרדיות (ה –למשל? ס.צ) מהן הרחבת שכונה באזור בו מתגוררים מבני הציבור החרדי (נווה ספיר? צ.ס) באנו בהסכמה לתקן 'תקנת העיר בשביל לשמור על צביון העיר ולמנוע הדרת הציבור החרדי מהשכונות שנבנות". הנה אם כן למי שלא ברור מה המטרה המנחה להמשך השתלטות על כל שטח ושכונה בעיר, בין אם ברמות השונות ובין אם בעיר הוותיקה. "אין למשווקים ולמתווכים לשתף פעולה עם יזמים שכוונתם לשווק את הדירות בדרכים שמטרתם למנוע מגורים מהציבור החרדי". הבנת את זה ברוך? מי עכשיו ינסה להמרות פה הרבנים? האם ירצו המתווכים או הקבלנים או כל מי שחפץ חיים לעמוד מול 59 רבנים קדושי ה'. ?

מי עומד מנגד ולא יתנגד לתקנה כזו?

את התקנה הזו צריך לשלוח לגדעון סער שחתם הסכם קואליציוני ראשון תמורת הפקרת בית שמש. את התקנה הזו צריך להעביר לידיעת נתניהו ראש הממשלה החרדי הראשון. ואפילו לאיש הנאור הרב גפני. לא יזיק שגם אלי ישי בעבר שר הפנים יעיין בה ואולי ישנה דעתו באשר לחלוקת העיר.

התקנה הזו כמוה כהלכה מדרבנן, וחרדים לדבר ה' וכל מי שמאמין בתורת אלוקינו מבין ויודע שתקנות חובה לכבד או לפחות נדרשים לקיימה. האם יש מבין שלוחי הציבור שיכול להעז להמרות תקנת רבנים?

חיבור התקנה נותן למעשה גט כריתות לתושביה החילוניים ואפילו הדתיים לאומיים שרוצים לגור בבית שמש אם ימצאו עצמם מובלים בידי הנהגה חרדית קנאית.
אמרנו 59 רבנים, בראשם הרב קופשיץ, הרב פרלשטיין, הרב דינקל, הרב דוידוביץ, רבנים ותיקים שיודעים מעט מהיסטוריית המאבק בתוך העיר ומעדיפים להתעלם ממנו. כאילו רגשות ציבור הוותיק בעיר אינם מעניינו. נחת, לפחות המרא דאתרא הרב שמעון ביטון שליט"א לא חתום על התקנה כך שלפחות מבחינת ציבור יושבי העיר בבית שמש (העיר הותיקה) התקנה הזו אינה מחייבת. מה שאומר שהמאבקים ימשיכו כאן להתהדהד עד שיבוא אליהו. מנין? קראו פרק במשנה בבא מציעה שניים אוחזין בטלית... זה אומר כולה שלי וזה אומר כולה שלי זה ישבע שאין לו בה פחות מחציה וזה ישבע שאין לו בה פחות מחציה ויחלוקו.
נושאים: תקנת רבנים, חרדים, בית שמש, עליזה בלוך, בנמין נתניהו
התקנה והחותמים
התקנה והחותמים
התקנה והחותמים
התקנה והחותמים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: