תרגיל מחוזי רחב היקף של כב"ה

הציבור צריך להיות מודע לגורמי ההצתה. הדלקת מדורות, זריקת בדלי סיגריות, עבודות ריתוך בסביבה דליקה, פיקניקים ללא פיקוח על כיבוי סופי של הגחלים ועוד... הקפידו על סביבת אש בטוחה ותפעלו בכל עת על פי הנחיות כבאות והצלה לישראל

מתכוננים צילום: כב"ה
מתכוננים צילום: כב"ה

אתמול התקיים ברחבי מחוז ירושלים, תרגיל רחב היקף, שהתמקד בנושא שריפות בשטחים פתוחים, טיפול בזירות הרס ושריפה כתוצאה מנפילות טילים. כמו כן, התבצע שיתוף פעולה בין כוחות כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים, ומועצת מטה יהודה, וגופי שלטון וחירום נוספים. כחלק מההכנות לתרגיל התקיימה פגישת עבודה מקדימה, בין מפקד המחוז טפסר שמוליק פרידמן. טפסר משנה אבי הרוש-מפקד תחנה אזורית בית שמש וראש מועצת מטה יהודה אבישי כהן. הגשם של היום הוא רק 'הפוגה' מהסכנה הקימת בכל יום שרבי או חם.

הפגישה התמקדה בדרכים לשיתוף פעולה בין המחוז למועצה לקראת חודשי הקיץ ובכלל. בין הנושאים שנדונו: תוכניות עבודה משותפות לכיבוי שרפות, דרכי היערכות למצבי חירום ומלחמה, והדגשת חשיבות ההסברה והדרכה לציבור בנושאי בטיחות אש ומניעת שרפות. בסיום הפגישה סוכם על המשך שיתוף הפעולה, ועל קיום תרגילים ומפגשים נוספים לקראת עונת הקיץ.

טפסר שמוליק פרידמן, מפקד מחוז ירושלים: "לקראת עונת הקיץ, קיימנו תרגיל מחוזי רחב היקף בנושא שריפות בשטחים פתוחים. זאת, מתוך הבנה שדווקא השנה, שהייתה ברוכה בגשמים, הצמחייה בשטחים אלו גבוהה וצפופה במיוחד ועלולה להוות גורם סיכון משמעותי להתפשטות שריפות. בנוסף, תירגלנו חילוץ מהרס כתוצאה מנפילות טילים וכטב"מים בבניינים רבי קומות ומקומות הומי אדם." שמחתי על ההזדמנות להיפגש עם ראש מועצת מטה יהודה הנכנס, אבישי כהן, ולקיים דיון פתוח ופורה לקראת עונת הקיץ. שיתוף הפעולה בין המחוז למועצה חיוני להבטחת ביטחונם של תושבי האזור, ואני בטוח כי ביחד נוכל להבטיח קיץ בטוח ומוצלח. איחלתי לראש המועצה הצלחה בתפקידו. ״

טפסר משנה אבי הרוש, מפקד תחנה אזורית בית שמש: ״שיתוף פעולה בין הציבור, הרשויות המקומיות, קק"ל, רט"ג, נציגי יישובים, וגופי החירום האחרים הוא אינטרס ראשון במעלה של כולם. אין קיצורי דרך.
ביצוע פעולות מניעה, הסברה, חינוך, הקמת צוותים יישוביים למתן מענה ראשוני והמשכי זה המפתח להצלחה! יחד נוכל להבטיח קיץ בטוח!

ענף ההסברה של כבאות והצלה לישראל מגיש מס' כללי ברזל למניעת שרפות בשטחים פתוחים.

הציבור צריך להיות מודע לגורמי ההצתה. הדלקת מדורות, זריקת בדלי סיגריות, עבודות ריתוך בסביבה דליקה, פיקניקים ללא פיקוח על כיבוי סופי של הגחלים ועוד...
הקפידו על סביבת אש בטוחה ותפעלו בכל עת על פי הנחיות כבאות והצלה לישראל המתפרסמות בתקשורת ובמדיה החברתית.

על כל אירוע חריג דווחו 102 למוקד הכיבוי וההצלה. מניעת שריפות בראש מעיינינו ובאחריות של כולנו. בואו נשמור על סביבה בטוחה מאש!

נושאים: כבה, גורמי ההצתה, נערכים לבוא הקיץ
מתכוננים צילום: כב"ה
מתכוננים צילום: כב"ה
מתכוננים צילום: כב"ה
מתכוננים צילום: כב"ה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: