שיקופית: "העירייה התנתה הענקת מלגה לסטודנטים בדרישות ובתנאי סף בניגוד להנחיות משרד הפריפריה"

בתנועה אומרים, "מטרת המלגות של משרד הפריפריה נועדו לצמצם פערים, הקריטריונים שנוספו על ידי העירייה מנוגדים הם להוראות המשרד והן לעיקרון חלוקת המלגות לצמצום הפערים.". תגובת העירייה לא התקבלה

קולות קוראים המשרד לפריפריה הנגב והגליל
קולות קוראים המשרד לפריפריה הנגב והגליל

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל (להלן: "המשרד") הודיע על פרסום קול קורא לתמיכה ברשויות מקומיות בנגב, בגליל ובפריפריה החברתית, לעידוד השכלה גבוהה באמצעות מלגות שכר לימוד - מסלול פרטני ומסלול חקלאות. המשרד קיבל החלטה להקצות תקציב לרשויות המקומיות על מנת שיתאפשר להן להקצות מספר גבוה יותר של מלגות לשנת הלימודים הקרובה ועל מנת להגדיל את מספר הסטודנטים הזוכים למלגת שכר לימוד. מטרות הקול קורא הן סיוע לרשויות מקומיות בתמיכה בבני ובנות המקום באמצעות הענקת מלגות שכר לימוד להשכלה גבוהה, עידוד ההשכלה הגבוהה עבור סטודנטים המתגוררים בנגב, בגליל ובפריפריה החברתית, צמצום פערים ועידוד לימודים אקדמאיים במקצועות במחסור.

גם עיריית בית שמש פנתה בעקבות הקול קורא שכל תנאיו נוגעים לשנת תשפ"ג- השנה המסתיימת עוד מספר ימים. כלומר כאשר יקבלו את המלגה הסטודנטים כבר שילמו.

"עיריית בית שמש פרסמה לאחרונה לציבור קול קורא לקבלת המלגה אולם התנתה את המלגה בדרישות ובתנאי סף בניגוד להנחיות משרד הפריפריה, בתנועה פנו למשרד הפריפריה שיפעל לביטול המגבלות של העירייה בניגוד להנחיות." כך טוען ישעיהו ברומברג משיקופית.

לדעתו התנאים שהעירייה הוסיפה הם: דרישה מהמועמדים להיות אחרי שירות צבאי או שירות לאומי.

ניסיון מוכח בהתנדבות בפרויקטים חברתיים בבית שמש, התנדבות של 70 שעות שנתיות, כאשר המלגה תתקבל רק לאחר השלמת ההתנדבות." לדבריו לפי הנחיות המשרד העירייה לא חייבת אולם רשאית לדרוש עד 20 שעות התנדבות בלבד, ולא מבין מניין צמח המספר האסטרונומי של 70 שעות.

בתנועה אומרים, "מטרת המלגות של משרד הפריפריה נועדו לצמצם פערים, הקריטריונים שנוספו על ידי העירייה מנוגדים הם להוראות המשרד והן לעיקרון חלוקת המלגות לצמצום הפערים.".

פנינו לעיריית בית שמש לקבל התייחסותה לטענה ואולם עד העלאת הידיעה לא זכינו לכך.

נושאים: המשרד לפריפריה, בית שמש, מלגות לסטודנטים, שיקופית
קולות קוראים המשרד לפריפריה הנגב והגליל
קולות קוראים המשרד לפריפריה הנגב והגליל
קולות קוראים המשרד לפריפריה הנגב והגליל
קולות קוראים המשרד לפריפריה הנגב והגליל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: