כ־40% מהתאונות הקטלניות וכ־60% מהתאונות החמורות בעשור האחרון התרחשו במרחב העירוני- נתונים המדגישים את הצורך בפעולה עירונית ממוקדת. הדירוג נועד להעלות את מחויבות ראשי הערים, ליצור מדד השוואתי בין רשויות ולתת הוקרה לערים המצטיינות בניהול ובביצוע תכניות בטיחות.
במחזור הנוכחי נבדקו 42 ערים מתוך 56 שנכללו בתהליך, כאשר שלוש ערים שוחררו עקב השפעות המלחמה ו־11 ערים לא שיתפו פעולה. תהליך ההערכה בוצע על ידי אנשי מקצוע מחטיבת המבצעים ברלב״ד על פי מתודולוגיה קבועה, שכללה בחינה של חמשת תחומי הליבה העירוניים: ניהול בטיחות, תשתיות, הסברה, חינוך ואכיפה. ממצאי אנשי המקצוע הוצגו ואושרו על ידי ועדת ההיגוי בראשות יו״ר הרלב״ד, ניצב (בדימוס) יורם הלוי.
בפסגת הדירוג ניצבות השנה הערים יבנה, אילת ועכו בקטגוריית הערים הגדולות. בתחתית הדירוג נמצאות בית שמש, אלעד, ערד, אופקים, סחנין, כפר קרע שנדרשות לחיזוק פעילות החינוך, ההסברה והניהול המערכתי בתחומן. חברה טובה כמעט כרגיל להימנות לידם.
מנכ״ל הרלב״ד גלעד כהן: "הדירוג משמש כלי ניהולי חשוב לחיזוק אחריות השלטון המקומי כוון שבטיחות בדרכים מתחילה בתכנון עירוני נכון, באכיפה קהילתית ובתרבות נהיגה אחראית. אנו מצפים מכל עיר בישראל להציב את הנושא בראש סדר העדיפויות ולפעול בנחישות להצלת חיים."
ואם בית שמש מדורגת במיקום נחות, אומרת העובדה הזו שבעיריית בית שמש אין אחריות, אין תכנון עירוני נכון, אין אכיפה קהילתית, ובעיקר אין הסברה נכונה למניעת תאונות דרכים. יעידו עשרות מקרי הרכיבה על קורקינט, על אופניים, על חצייה לא נכונה של צירי תחבורה מרכזיים, על נהיגה תוך רשלנות פושעת, ועל ועל... בקיצור בית שמש תתביישו לכם.
להצטרפות לקבוצת העדכונים של חדשות קרן אור בית שמש.







