סיכום ביקור ברברה בעיר - שני שליש מכמות הגשמים הממוצעת

ממוצע הגשמים הרב שנתי מצביע על 520-530 מ"מ גשם, בית שמש רוותה כמעט את שיא כמויות הגשם בביקור ברברה באיזור,- 168 מ"מ בימות הגשם האחרונים.

נחל שורק
נחל שורק

אם חיפשתם סיבה טובה לגור בבית שמש היא בודאי מזג האויר הנוח כאן בימות השנה. בחורף- לא קר כמו ירושלים, בקיץ נעים יותר מהשפלה. הטמפרטורה הממוצעת לימות השנה עומדת על 21 מעלות. ומה עם גשם? אז כמות המשקעים השנתית גם היא ממוצעת בסה"כ ואין לנו על מה להתלונן. הממוצע השנתי עומד על כ-520-530 מ"מ גשם. ועוד משהו ממפת מזג האיר, הסיכוי הגדול ביותר למשקעים ב בית שמש מתרחשים ב חודשים: דצמבר ינואר ופברואר. מסכימים? אין לכם ברירה כי הימים האחרונים הוכיחו לפחות שבחודש פברואר יורד גשם והרבה.

כמה גשם ירד בבית שמש?

מפת המדידה שלנו מצויה בלב העיר, בגבעת המנזר בבית ג'מל. כמויות הגשם שירדו מתחילת החודש, כלומר מהראשון לפברואר ועד היום, כולל היום עד השעה הנוכחית בה עולה הידיעה ירדו 167.4 מ"מ גשם. רק שני מקומות בארץ ירד גשם יותר, בירושלים, גבעת רם, ובהר חרשה. הר חרשה נמצא במטה בנימין ולא בצפון כצפוי לפחות על פי כמויות הגשם. ההר נמצא בגובה 740 מ' מעל פני הים, כמאתיים מטר יותר מאשר בית שמש.

נחזור לגשם שירד בבית שמש מאז תחילת העונה- אנחנו קרובים עד כדי שני שליש מהכמות, נכון להיום ירדו 319 מ"מ גשם, כ-200 מ"מ פחות מהממוצע השנתי. בשפה אחרת, כדי שנמלא אחר מכסת המים השנתית באיזורינו כדי שימשיך להיות יפהפה ופורח, אנחנו נדרשים לפחות לביקור אחד נוסף של 'ברברה' או בדומה לה.

ואם בגשם עסקינן, כדאי שתיזהרו ותקפידו ביציאה לטיולים. השבילים, הדרכים, וגם שבלי האש ביערות לא ממש נוחים לתנועה בימים אלה.

נושאים: מפת מזג האויר, בית שמש, ברברה
נחל שורק
נחל שורק
נחל שורק
נחל שורק
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: