מתנת יום הולדת ה- 100 למייסד חיל האוויר

מדובר בשיקום חורשה של קק"ל ביער הקדושים. הטקס התקיים במרכז ההוקרה ביער הנשיא/צרעה ע"ש הרולד (סמוקי) ומיירה סיימון

הטכס ביער הנשיא
הטכס ביער הנשיא

ביום שישי, נערך ביער צרעה (יער הנשיא) טקס מרגש ויוצא דופן לציון יום הולדתו ה- 100 של הרולד (סמוקי) סיימון.

מדובר בטקס הקדשת שיקום חורשה לכבוד בני הזוג הרולד ומיירה סיימון, אשר היו ממתנדבי חוץ לארץ בשנת קום המדינה, 1948 וממייסדי חיל האוויר הישראלי דאז.

ארבעת ילדיהם של בני הזוג סיימון החליטו לתרום לרגל יום הולדתו ה-100 של הרולד (סמוקי), שיקום חורשה שמנוהלת ע"י קק"ל, לכבוד הוריהם- מיירה והרולד(סמוקי) סיימון.

בימי קורונה, לא כל בני המשפחה הצליחו להגיע לטקס שהתקיים במרכז ההוקרה ביער הנשיא ובכל זאת, כשלושים מבני המשפחה, ילדים, נכדים ונינים, הקיפו את בני הזוג בטקס משפחתי אינטימי, מכובד ומלא אהבה, כשהם עטויי מסכות, שומרים על מרחק ועל כללי הזהירות הנדרשים.

עליזה פלג, בתם הצעירה של הזוג, שהגתה את הרעיון: "הרעיון של הקדשת חורשה היה על מנת ליצור לנו מקום משפחתי למפגש, לפיקניק, מקום שכולם יעלו אליו, גם כשיהיו בני 120 ואולי גם אחרי זה..."

מיכאל בן אבו, מנהל מחלקת ההתרמה של קק"ל: "הבחירה בהקדשת חורשה היא בדומה למבנה העץ. לעץ יש שורשים, גזע, ענפים, עלים, פרחים ופירות. השורשים הם העבר, הם הבסיס למשפחה, זה הסבתא וסבא רבא, הגזע הם הילדים הם ההווה, ואילו כל העלווה, ענפים, עלים, פרחים ופירות, הם הדור הבא, העתיד, הנכדים והנינים. צמיחה מהנה לכולכם."

עליזה פלג רתמה את יובל איטח, רכז התרמה בדסק ישראל של קק"ל ויחד הם שינסו מותניים, במטרה לאתר את החורשה המתאימה ביותר לשיקום, בסמיכות לאנדרטת מח"ל ( מתנדבי חוץ לארץ) ביער הקדושים.

הרולד (סמוקי), שמשמש כיו"ר מח"ל היה ממקימי האנדרטה לזכר 119 חללי מח""ל. האנדרטה הוקמה ב-1993, בשיתוף קק"ל, ביער צרעה (הנשיא), בסמוך לדרך בורמה.

הרולד (סמוקי) סיימון, אמר בטקס כי הוא רואה בתרומה הזו זכות גדולה שנפלה בחיקם: "אני מזכיר לעצמי שכולנו חיים את הנס. את הנס של אומה עתיקה שחזרה לארצה הקדומה מלפני 2000 שנים. זהו באמת חלום ואנחנו יודעים שקק"ל שיחקה תפקיד משמעותי בפיתוחה של הארץ".

בניו של הרולד, סול ודן, הביעו את הערכתם תודתם ואהבתם להוריהם על תרומתם למדינת ישראל ולהם עצמם - "על שגידלתם אותנו באוירה חיובית של נתינה, לכוונות טובות, להיות אדיבים, טובים לילדנו, למשפחה, לשכנים ולזרים... זה דבר שהוא בעל ערך רב".

נושאים: קקל, יער הקדושים, שיקום, אנדרטת מחל
הטכס ביער הנשיא
הטכס ביער הנשיא
הטכס ביער הנשיא
הטכס ביער הנשיא
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: