מנהל המוקד העירוני מזה תשע שנים, פוטר מתפקידו!!!

עובדיו ומכריו טוענים שהיה מסור לתפקידו, מקור בכיר בעירייה טוען שהבעיה של כהן היא חוסר ידיעה לקבל מרות. מרות של מי? של מנהל תפעול שלא בקי בסדרי העבודה? הנה עוד עוול בעירייה בעיריית בית שמש.

משה כהן מנהל המוקד
משה כהן מנהל המוקד

זה זמן רב לא שמעתם על עובד שעזב את העירייה, נדמה מאז סיום עבודתו בעירייה של ערן בן דוב, סיום יזום שלו, הנה באה היום עזיבה אחרת, הפעם פיטורים של מנהל במשרה בכירה בעירייה, ככה מתייחסים לתפקיד מנהל המוקד העירוני.

משה כהן, מנהל המוקד העירוני מזה שנים ארוכות, הגיע בימי משה אבוטבול, פוטר היום מתפקידו!!! זו סערה גדולה במערכת המוניציפאלית השברירית שלנו. והעירייה ממלאת פיה מים ואינה מוכנה להסביר מדוע ולמה? היום התכנסו מנכ"ל העירייה, מנהלת משאבי אנוש, ומנהל התפעול דודו ג'מו עם משה כהן. בקול חנוק מסר המנכ"ל את הודעת ההתפטרות, קשה היה לא לחוש את הקושי בו עמד איתמר בר טוב שנאלץ לפטר עובד בעירייה. האם גם הוא הרגיש עוול שנעשה כאן במקרה של כהן?יכול להיות. בל נקדים מאוחר.

ניסינו ללקט היום מהסובבים מה גרם לפיטוריו של משה כהן. גם משה כהן לא ממש מנדב מידע מכתב תמיכה שפרסמו הערב עובדי המוקד, (כל כך הרבה עובדים יש שמה?!!!) " עליזה יקרה, נשמח שתשקלי שוב בחיוב את ההחלטה לפטר את המנהל המסור שלנו מר משה כהן, אנחנו ממש חרדים מהעובדה שמשה לא ממשיך איתנו. אנחנו נשמח מאוד שתפני לנו מזמנך ותעדכני אותנו בנושא" על החתום.

צוות מוקד 106- 23 שמות עובדים במספר.

אל הפניה הנ"ל צורף מכתב המעיד עד כמה תרומתו של משה כהן נכבדה לתפעול המוקד העירוני. "חשוב לציין שהמוקד העירוני בזכות משה המנהל מתנהל ברמה מקצועית גבוהה, וברמה המרכזת את כל הפעילות מהתושבים ומול כלל המחלקות בעירייה לשביעות רצון". צוות מוקד 106 מבקשים לבטל את רוע הגזירה".

אז מה גרם להנהלת העירייה לפטר עובד בכיר, בימים בהם קיימת רגישות ציבורית לכמות גדולה של עובדים שהופרשו או פרשו מרצונם במהלך קדנציית עליזה בלוך.

יש מי שטוען שהעניין נוגע לצנעת הפרט ולכן טוב הוא שלא לפרט. אחר אומר שעובד חייב לקבל מרות...

מרות, צנעת הפרט, להשאיר זאת כך הרי זה בעצם אומר הכל. קרי, נעשה מעשה חמור ביותר שבגינו החליטו בהנהלה להפריש את כהן מעבודתו. ומהו המעשה החמור כל כך בעיני הנהלת העירייה שהחליטה לפטרו. נציין כי כהן הוזמן לשימוע, נעיר כאן כי כהן אינו מיוצג ע"י ועד העובדים מבחירה, הוא בכניסתו לעבודה סירב לקבל הגנת וועד עובדים ולכן הוועד מנוע מלהתערב בכל ענייני הפיטורים שלו.

מה גרם להבאתו לשימוע? הנה הסיפור כפי שהגיע אלינו לפחות משני גורמים במערכת. לפני שלושה שבועות ביום השבת ביקשה משטרת ישראל לפתוח את מצלמות מוקד יום שבעירייה. נזכיר כאן כי קיים נוהל לפתוח את מצלמות המוקד, בודאי בימי שבת. יש עניין של זהירות לפגוע בפרטיות, רק מתי מעט מעובדי המוקד רשאים להיות נוכחים בעיון במצלמות ועוד. כאשר מדובר בשבת מוזמן גוי של שבת לפתוח את המקום בליווי מנהל המוקד היהודי, כדי לא לחלל שבת. הכול בתיאום ובידיעת רבני העיר שכהן מן הסתם סר למרותם. כהן איש חרדי, מנהל את המוקד 24/7 כולל שבת. לא פעם הוזעק ולפי הציווי הרבני פעל ובהתאם פתח גם את המצלמות.

הפעם היה מדובר במצב של התנהלות חקירה אחר נער נעדר שנמצא אחר כך בריא ושלם בירושלים. מנהל התפעול דודו ג'מו דרש לפתוח את מצלמות המוקד לבחון את הרגעים האחרונים של הנער בתחנה ממנה נסע לירושלים., כהן השיב כי המוקד יפתח בהתאם לנוהל בידי גוי של שבת אם יתברר אכן שהמצב מחייב. הויכוח הזה גם אם לא היה ממש כך, יצר מציאות עכורה שכבר מזמן כיוונה להתפוצץ. סביב כהן יש כמה נושאים שעלו בעבר והיו כבר לדיון בצורה זו או אחרת בידי הנהלת העיר, למשל הכוונה להעביר את מיקום המוקד מבניין העירייה למרכז החירום העירוני ולהכפיפו לקצין הביטחון העירוני. כהן בזמנו התנגד בטענות של מיקום בעייתי.

נחזור לפרשת השבת, מנהל התפעול ראה עצמו נפגע מעצם המחשבה שמטילים כביכול ספק בהוראתו וביקש להעלות את כהן לשימוע.

השימוע החל בטיעון מוקד רואה ופרשת השבת, ונמשך בטענות שניסו להעלות מהאוב. טענות שכהן לא חשש להתמודד איתם אף פעם בשל בטחונו כי הוא נקי כפיים ואין רבב בהתנהלותו.

בשימוע הוברר לו עניין המרות למנהל התפעול. כהן יטען כי לו הניסיון והידע, ג'מו בסה"כ כמה חודשים בתפקיד ויש לו עוד מה ללמוד. ג'מו ראה עצמו נפגע וכך בכירי העירייה שאולי חוששים ממצב דומה. שאחד העובדים הותיקים יקום עליהם וינהג בהם בדרך כהן במנהל התפעול שלו, לא שוכנעו בהתנהגות כהן וקיבלו עמדת מנהל התפעול.

סופו של יום, הוחלט להדיח את כהן מתפקידו. משמיעת הסיפור וגם מעדויות שגבינו מגורמים שונים, כולל מכתב הכפופים לו עולה כי ההחלטה עושה עוול!!!

נציין ביקשנו התייחסות דובר העירייה לפרשה. ונענינו, הסוגייה עניינה צנעת הפרט ואי לכך אמנע מלעסוק בעניין". סגנית ראש העיר רינה הולנדר טוענת בתגובתה כי מהלך הפיטורים הוא עולל, וחבל מאוד שזה כך. .

נושאים: מוקד 106, בית שמש, משה כהן, איתמר בר טוב
משה כהן מנהל המוקד
משה כהן מנהל המוקד
משה כהן מנהל המוקד
משה כהן מנהל המוקד
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: