מה באמת מעכב את פתיחת כביש 37?

כביש 37- משרד התחבורה שילם את כל הכסף, וקיבל הודעה על מסירתו לעירייה, ואז 'נזכרו' שיש בעיות בטיחותיות הדורשות תיקון. איך העירייה קיבלה את הכביש לידיה בלי בדיקת המוצר- הכביש?

כביש 37, גמור?
כביש 37, גמור?

כביש 37 המוכר לכולנו ככביש עוקף מתחם הביג סגור מכיוון היציאה לכיכר הכניסה לעיר (איך לא נתנו עוד שם). הכביש הזה אמור להיות עורק נוסף להקל על היציאה מכיכר האליפסה ובכלל ממתחם הביג העמוס.

אין זה סוד שבעיות תחבורה לא מעטות מפריעות לציבור במתחם הזה, מה שמעלה תהיות על התכנון ואישור הבניה הגדולה במתחם, ואם נזכור שבעתיד מדובר על עוד בניה למגורים ואו משרדים להשכרה. עומסי תחבורה, סכנה לנהגים ולהולכי רגל, בזבוז זמן יקר ובעיקר הרבה עגמת נפש שלא צריכים להיות בעידן המתקדם בו תוכנן ובוצע כל המתחם הזה.

ואז הגיעה תכנית כביש 37, משרד התחבורה אישר תכנון הכביש ואף העביר את התמורה לתכנון, התב"ר לביצוע אושר, ואף יצאו לביצוע. העבודה הושלמה כבר לפני יותר משנה, ומשרד התחבורה קיבל הודעה שהכביש הושלם, ואם הושלם, המשרד מיד מעביר את התשלום בתב"ר.

אם הושלם, התב"ר שולם, משרד התחבורה מעביר כסף, מה שנותר הוא לפתוח את הכביש לתנועה. אפילו המדרכות נצבעו באדום לבן... וראה זה פלא... הכביש סגור. מישהו החליט שלא. למה? ככה!!! אין הסברים, אין נימוקים והציבור שיקפוץ ויזעם...

בינתיים מה קורה בכביש הזה? יש מגרש חניה לתחבורה הציבורית, יש גם מכוניות פרטיות במגרש החניה. כלומר הכביש בשימוש חלקי. וכן יש עמודי תאורה ותמרורים שוכבים עקורים על המדרכה, "וזה מה שקורה כאשר הכביש לא בשימוש!!! מזהיר אותנו פעיל ציבור מוכר בעיר.

גומות, בהם היה צריך לנטוע עצים העלו קוצים, שיירי קבלן בניה שעבד כאן על המדרכה, מה אין? תנועה על הכביש. תיקון, תנועה רק בחלק מהכביש, כי מגרש החניה לאוטובוסים בתפוסה כמעט מלאה, רק על הכביש לכיוון הכיכר אין תנועה.

אז למה הכביש לא נפתח לציבור? הקדים אותנו עמיתנו בחדשות בית שמש והעלה פוסט:

"לפני חודשים ארוכים ערכנו בדיקה, אז התברר כי בעיות בטיחותיות מונעות את פתיחתו, דבר מוזר בעליל לאחר שהכביש עומד הכן. אך מסתבר כי אכן כך, בעיות בטיחותיות הן אלו שמונעות את פתיחת הכביש ולכתב 'בית שמש חדשות' נודע כי בתקופה הקרובה אמור להיכנס קבלן שאמור לעשות שינויים במסוף האוטובוסים וכן התאמות בטיחות לאורך הכביש והחניון שמעליו, דבר שייקח עוד חודשים ארוכים עד לפתיחתו בעז"ה, דבר שיקל מאוד על תנועת המכוניות והאוטובוסים בכניסה וביציאה מהעיר."

יפה? בכלל לא. מהן הבעיות הבטיחותיות שנתגלו? והאם לא ניתן היה לגלותם קודם לכן במהלך השנה האחרונה או לפני קבלת הכביש מהקבלן? לא השיבו לו מן הסתם. ולמה זה צריך לקחת חודשים ארוכים? לזה דווקא יש תשובה, ממש כפי שהורגלנו בעיריית בית שמש, כל פרוייקט ביצועי לוקח הקבלן את הזמן שלו, ראו את כביש אשכול, למעלה משנה, כביש שד' יגאל אלון, חודשים ספורים. למה?

אם בעיריית בית שמש יודעים את הסיבות האמיתיות, יואילו להעביר אותם לידיעתו. בינתיים תמשיכו לסבול ובעיקר להתאפק... כי על זלזול בטובת הציבור משלמים בקלפי.

נושאים: משרד התחבורה, בית שמש, כביש 37
כביש 37, גמור?
כביש 37, גמור?
כביש 37, גמור?
כביש 37, גמור?
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: