לקרות דחוף את מסוף התחבורה הציבורית בתחנת הרכבת

לא מירי רגב, ולא שמואל גרינברג וגם לא אורי מקלב וגם לא אברהם נחמן פרנקל היו מסוגלים לעמוד ולהמתין פרקי זמן, תחת כיפת השמים וקרני השמש הקופחות על ראשם. בידיהם היוזמה, בראשם התכנון והכוח לדחוף למען ציבור בוחריהם.

מסוף התחבורה
מסוף התחבורה

היום מתחיל לפעול בירושלים מסוף הארזים. המסוף, נבנה בהשקעה של כחצי מיליארד שקלים, וכולל עמדות להטענת אוטובוסים חשמליים, לצד חניון "חנה וסע" המוקם בימים אלו, תוך קישור לקו הכחול של הרכבת הקלה. מסוף הארזים ממוקם למרגלות שכונת רמות הירושלמית וכולל 215 עמדות להטענת אוטובוסים חשמליים ובסמוך לתחנת הרכבת הקלה. המסוף קיבל לאחרונה את האישורים האחרונים להפעלתו, וכאמור, יחל לפעול ביום שני הקרוב. בקיצור- עידן שנות האלפיים בתחבורה הציבורית בירושלים. מה עם השכנה בית שמש?

לפני כחודש ביקרה כאן שרת התחבורה, "העיר בית שמש נשענת בעיקר על תחבורה ציבורית”, אמרה השרה. הסכם המאי"ץ עליו עמלים הצוותים המקצועיים, יביא את התחב”צ בעיר לרמה אחרת, שתגדיל את החיבוריות והקישוריות בתוך העיר ובתחבורה הבין עירונית, ותהפוך אותה ל’האב’ תחבורתי". במסגרת ההסכם, יסללו 31 ק”מ של נתיבי תחבורה ציבורית, מסלולי אופניים, יחודשו תשתיות התחבורה העירוניות, תשופר הבטיחות בדרכים ויורחבו הכבישים בעיר לטובת אוטובוסים רבי קיבולת.

בינתיים צאו וראו תחנת אוטובוסים בבית שמש בשנת 2024. איך ומה מרגיש הנוסע בתחנת האיסוף הראשונה בואכה רכבת ישראל, ממנה זולגים החוצה מאות ואולי אלפי נוסעים מידי יום בהמשך דרכם. מי למכללה לשוטרים, מי לקצות בדרומה של עיר, רמות ג ו-ד'. תחנת האיסוף היא למשה התחנה האחרונה והראשונה ממנה יוצאים בכל יום עשרות רוי תחבורה לעבר השכונות בעיר. היכן עומדים הנוסעים? בחום הקודח של הימים האלה, מתחת לכיפת השמיים, ואם מדובר בנוסעים חרדים, אזי בוודאי מתחת לסככה הקטנה המצומקה יעמדו או גברים או נשים. אין מקום לנוכחות מעורבת. ומה עם עגלות תינוקות ואולי קשישים? לא מירי רגב, ירום הודה, ולא שמואל גרינברג וגם לא אורי מקלב וגם לא הממונה החדש על התחבורה אברהם נחמן פרנקל היו מסוגלים לעמוד ולהמתין פרקי זמן, ואפילו אם מדובר בדקות ספורות, תחת כיפת השמים וקרני השמש הקופחות על ראשם. בידיהם היוזמה, בראשם התכנון והכוח לדחוף למען ציבור בוחריהם.

להשוות עם מה שנחנך היום בחצי מיליארד בירושלים ופשוט לקנא. האם לא ניתן לקרות את התחנה? אם חשבו על כך, מה טוב, אם לא חשבו בימים הטרופים האלה, לפחות היושבים בקרבת המזגנים מוזמנים להרהר מעט בכושר הסיבולת של הנוסע. לא בעלות חצי מיליארד ש"ח, בפרוטות, אולי כמה עשרות אלפי שקלים אפשר לצמצם או להקצטין או לתת לנוסעים פחות רגעי סבל תחת קרני השמש. לא יוכלו הנוסעים להתמיד עוד בנסיעה באוטובוסים שגם הם עומדים תחת השמש ומתלהטים מהחום הכבד.

אגב, אם בא לקברניטי העיר לקרות את המקום, יש מקור תקציבי זמין, תקציב ישן מול חדש יכול לפתור את הבעיה, חשוב יותר מלבנות עוד קיר באיזה רחוב.

נושאים: תחבורה, בית שמש, נוסעי ת.ציבורית. ישן מול חדש
מסוף התחבורה
מסוף התחבורה
מסוף התחבורה
מסוף התחבורה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: