כמויות גשם אדירות- קרובים לממוצע השנתי

בבית שמש ירדו עד המדידה המעודכנת האחרונה כבר כ-500 מ"מ גשמים. יש מי שאומר שאלו גשמי ברכה, וסגולה לרפואות... קראו

צילום: דוד לף
צילום: דוד לף

הגשמים, שיורדים בשעות האחרונות, הגבירו את הזרימות בנחלים ביניהם נחל שורק, נחל ירמות, נחל כרמילה, נחל כיסלון, הסטף, עין חמד ועוד. מעיינות רבים שופעים מים, כמו עינות דקלים, עין כיסלון, עין מטע ועוד המצויים באיזור.. בשעות האחרונות, ולא רק היום, גם אתמול ירדו כאן כמויות עשירות מאוד של גשם. אתמול ירד אפילו ברד במשך דקות רצופות, וגרם להמונים להתרגש מ'סופת' הברד שכיסתה את העיר בלבן שנמס תוך דקות. אפשר בהחלט להמתין בסבלנות כמה ימים עד לשוך הגשם כדי לצאת ליהנות מזרימות המים בנחלים או בצפייה בגבי המים בנחלי האכזב בהם נאגרים כמויות מים.

אגב זאת, כבישי העיר מוצפים במים, ותעלות הניקוז מזרימות כמויות מים אדירות לאגם הטיהור שבנוסף לתכולה הרגילה שמקבל זוכה היום לעדנה מסויימת ממי גשם מבורכים.

ומה אומר מד הגשם? הממוצע השנתי עומד על כ-520-530 מ"מ גשם. ב-72 השעות האחרונות ירדו כמויות של כ-72.3 מ"מ גשם!!! כך לפי מד הגשם המצוי בעמדה הקרובה ביותר לבית שמש- מנזר בית ג'מאל. כמות הגשם מתחילת החורף עומדת על 500.3 מ"מ גשם. סיכוי גדול מאוד שבתום המערכה הנוכחית נעמוד על כמות גשם ממוצעת לאיזור שלנו, וייתכן שגם נעבור אותה.

ומן השטח אל המקורות, לא לחברת מקורות, אלא למקורות חז"ל. עוקב לחדשות קרן אור בית שמש שלח לנו על סגולה לגשמים יורדים בין פסח לעצרת. וכך כתוב שם: "סגולת הגשמי היורדים בין פסח לעצרת מופיעה בספרו של הגה"צ רבי פנחס מקוריץ הנקרא נופת צופים. וכך נכתב שם: הגשמים שמן פסח ועד עצרת הם רפואה גדולה מכל התחלואים, שאין לך רפואה כמוהו בכל הרפואות, והיינו לעמוד על הגשם לגלות קצת את ראשו, בכדי שירד הגשם על ראשו, וגם לפתוח פיו בכדי שירד הגשם לתוך פיו". אם תראו אנשים הולכים בגשם ופיהם תפוח אל תתפלאו...

נושאים: גשמים, בין פסח לעצרת, מד הגשם, בית גמאל
צילום: דוד לף
צילום: דוד לף
צילום: דוד לף
צילום: דוד לף
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: