הפעלת מעונות יום בערב בחירות- יוזמה מותרת?

ככל שמתקרבים למועד הבחירות על הרשות המקומית לבחון את הצורך והחיוניות בפעולה ובפרט כאשר מדובר בפעולה בעלת השפעה ארוכת טווח. וגם איך הממונה על הגיל הרך, במקרה מתחרה על כסא ראש העיר, לא בסוד העניין?

צוחקים, לא מהסיפור הזה בלוך וסילברסטין
צוחקים, לא מהסיפור הזה בלוך וסילברסטין
שינוי דפוס בהתנהלות העירייה ראינו השבוע כאשר התפרסמה הודעה על כוונת פתיחת 5 מעונות יום. העירייה מבקשת לעודד רישום למעונות יום, ובכך לתמרץ אמהות לצאת לעבודה. העירייה מעוניינת להשפיע על חינוך ילדינו מגיל אפס. "החל משנת הלימודים תשפ"ד עיריית בית שמש והחברה הכלכלית לפיתוח בית שמש יחלו להפעיל חמישה מעונות במשותף".

עד כה ניהלו את מעונות היום ארגונים ועמותות. ארגונים כמו נעמת, ויצ"ו, חירות, נטלו לעצמם זכויות לא מעטות בפתיחת המעונות בעיר. בשלב מאוחר יותר החלה פריחת פתיחת מעונות בידי גורמים פרטיים במסגרת עמותות מפרנסות את בעליהן. עסק כלכלי לכל דבר ועניין, ההורים מצאו מסגרת, שילמו על השירותים, בדקו עקבו ושילמו במיטב כספם.

ואז הגיעה בעיית המבנים, היכן בדיוק ימוקמו הפעוטונים? הפיתרון היה הקצאות. הקצאות לפעוטונים שהועמדו, לא תמיד נתנו מענה על הצרכים המתפתחים או משתנים. הילודה גדלה ברוך השם בעיר, ובכל שנבה נדרשים מעונות יום חדשים. העומס גדל אפילו על העמותות, אבל אלו מתרבות כפטריות אחרי הגשם. לכן כאשר העירייה הציעה רעיון כזה הוא יכול להיות מבורך. מה עוד שיש תפזורת למיקום המעונות החדשים.

בעירייה יש ממונה על הגיל הרך, כמו שיש ממונה על החינוך, יש גם ממונה על הגיל הרך. האיש שמו ישראל סילברסטין במקרה מועמד אפשרי מטעם דגל התורה. לפני מספר שנים גיבש תכנית דומה להפעלתה במסגרת עירונית. גם לו הייתה מחשבה בענין, "שיהיה לעירייה תכנית לא להפעלה". אז מה קרה עם התכנית? הצפי המינימלי היה שראש העיר יוזמת הרעיון שתדבר איתו, הוא הרי שותפה לדרך, משנה למלכה. השבוע אומר לנו בגילוי לב: "ראש העיר לא דיברה איתי לפני שקיבלה את ההחלטה. אני ממונה על הגיל הרך, לא פיטרה אותי עדיין" סיים בציניות.

בסוף שבוע שעבר החלה העירייה באמצעות החברה הכלכלית לקדם את גיוס העובדים, אמצע יולי, קצת מאוחר? כנראה. בתקווה שיעמדו במטלה החדשה. צריכים לגייס מטפלות, מטפלים, טבחים, מנקים, שומרים ועוד. מכיוון שמדובר בחמישה מעונות יום, הרי מדובר בכמה עשרות עובדים. סילברסטין אומר בעניין זה: " קשה לי לראות את החברה הכלכלית מגייסת כוח אדם בשביל הפעלת 5 מעונות. מדובר בעשרות רבות של עובדים שחלקם צריכים גם הכשרות".

ועוד עניין בהפעלת המעונות, האם השינוי הזה, שינוי דפוס בפעילות, בערב בחירות, אינו מחייב חוות דעת משפטית? ברור כי ככל שמתקרבים למועד הבחירות על הרשות המקומית לבחון את הצורך והחיוניות בפעולה ובפרט כאשר מדובר בפעולה בעלת השפעה ארוכת טווח. בין השאר לאור החשש מכבילת ידי המועצה הבאה. שהרי לא סביר להניח שהשנה ייפתחו מעונות, ובשנה הבאה אחרי הבחירות יחליט ראש העיר הבא על חזרה לדפוס ניהול מעונות בידי עמותות.

הממונה על החברה הכלכלית אומר שיש כל המסמכים הנדרשים להפעלת הפרוייקט. " המחשבה הייתה לצאת קודם, דרשנו לבדוק ולאשר בידי דירקטוריון החברה את ההסכם מול הרשות, לפני כן ביקשנו חוות דעת משפטית מאשרת והיא קיימת, וזה עיכב את הפרסום. היום מחר נכנס את הדירקטוריון לקבל אישור סופי ונתחיל בעבודה".

ביקשנו את חוות הדעת המשפטית המאשרת הקמת מעונות יום והפעלתם, ארבעה חודשים לפני בחירות. פנינו ללשכת ראש העירייה ולדוברות העירייה. לא קיבלנו מענה. כאשר נקבל נצרף תשובותיהם.

נושאים: מעונות יום, ערב בחירות, עליזה בלוך, ישראל סילברסטין
צוחקים, לא מהסיפור הזה בלוך וסילברסטין
צוחקים, לא מהסיפור הזה בלוך וסילברסטין
צוחקים, לא מהסיפור הזה בלוך וסילברסטין
צוחקים, לא מהסיפור הזה בלוך וסילברסטין
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: