הסדר לתפעול המקוואות המקומי- שני רבנים יפקחו

מה שהתחיל כבקשה לחתום על מכתב התנדבות נגמר בהסכמה על חלוקת שלל, 5 מקוואות לפיקוח בידי רב חרדי, 5 מקוואות לפיקוח בידי רב ציוני.

הממונה על התפעול עם המפקחים
הממונה על התפעול עם המפקחים

בסוף השבוע יצאה הודעה על חלוקת המקוואות בין שני מפקחים, הרב דוידוביץ מצד אחד שיפקח על מקוואות בשדה החרדי, והרב שינקולבסקי שיפקח על המקוואות בעיר הדתית לאומית והחילונית. החלוקה פרי עבודה משותפת של הממונה החדשה אתי מאיר וסגנית ראש העיר רינה הולנדר שראתה בכך משאת נפשה.

הממונה על המועצה הדתית אתי מאיר: ״מאז תחילת עבודתי במועצה אני מקפידה לעבוד על פי כללי המנהל התקין והוראות החוק. הופתעתי לגלות שבמועצה מספר מתנדבים בתחומים שונים, בין השאר בתחום ייעוץ הלכתי למקוואות, ללא חתימה על הסכם התנדבות כנדרש." כך הסבירה מאיר את הפניה לשני הרבנים. "לכן פניתי לרב דוידוביץ ולרב שינקולבסקי וביקשתי מהם לחתום על הסכם כנדרש, על מנת שנוכל לספק להם שירות כיסוי ביטוחי והחזרי הוצאות. אין לי ספק שהרבנים, אשר מחויבים גם הם לחוק ולמנהל תקין, יחתמו בשמחה״

הפניה הזו נענתה בשלילה מצד הרב דוידוביץ, הרב שנקולבסקי חתם על הסכם מתנדב והוא ישמש כרב מקוואות בחמש מקוואות מתוך ה-10 ובחמשת האחרים אמור לפקח הרב דוידוביץ. מדובר בייעוץ הלכתי בלבד למועצה הדתית. אמרה בעתו אתי מאיר. "במידה והרב דוידוביץ לא יסכים אנחנו ננסה לפנות למתנדבים אחרים וכך גם צוין במכתב שנשלח אליו". כאמור בסוף השבוע התרצה הרב דוידוביץ וחתם על מכתב ההתנדבות ובכן סוכם על חמשת המקוואות שיועברו לפיקוחו.

היו שראו בפניה אל הרב שנקלובסקי פניה מוזרה, שכן הוא לא היה בתמונה. אם הייתה חפצה הגב' מאיר רק במינהל תקין הייתה פונה לרב דוידוביץ בלבד, אלא שהיא ביקשה להביא עוד שינוי תוך כדי, שילוב של הרב שנקלובסקי.

מה השינוי? הנה הפרטים: עם התמנותה של הממונה אתי מאיר, ביקשה ממנה רינה הולנדר לתת עדיפות עליונה למנוי רב דתי לאומי לצידו של רב חרדי כאחראים למקוואות באופן שכל ציבור יוכל לקבל מענה מהרב המתאים לו. אתי מאיר נכנסה לעובי הקורה ובפעילות מאומצת ובשת"פ עם שלל גורמים הצליחו להגיע להסכמה היסטורית של חלוקה בין המגזרים. אומרת הודעה לתקשורת המדגישה "כי ההסדר קיבל את ברכתם של כל המעורבים"

הרב שנקולבסקי כבר ערך סיור במקוואות, ומינה את הרב ליברמן ממרכז הטהרה לצורך מתן שירותים למבנה המקוואות שבפיקוחו.

סגנית רה"ע רינה הולנדר: בזכות הרב ספקטור זצ"ל נכנסתי לפעילות ציבורית סביב נושא המקוואות כבר לפני יותר מ-12 שנה. בקשתי הראשונה עם כינון הקואליציה הנוכחית הייתה כי הציבור הדתי לאומי יוביל את המועצה הדתית. מאז פטירת הרב נאבקתי למען מתן שירותי דת הוגנים ושקופים לכל ציבור לפי מנהגיו. לא הרפיתי מהחלום, גם כשהיה נראה כי הוא בלתי אפשרי. אני מודה מאד לממונה על המועצה הדתית אתי מאיר אשר הצליחה בנועם ובנחישות במקום בו אחרים חששו , לשר לשירותי דת מתן כהנא ולצוות עוזריו אשר סייעו לי להגשים את החזון ולקיים את הבטחתי לבוחרים. אני מברכת את הרב שנקולבסקי על מינויו ליועץ המקוואות ומאחלת לו הצלחה רבה במילוי התפקיד החשוב".

חלוקה יש, צודקת? מישהו כאן שכח את הציבור הספרדי שגם לו יש זכות להשתמש במקוואות? תוכלו לראות במנהל הממונה על התפעול ירון לוי כספרדי דואג.

נושאים: בית שמש, מועצה דתית, רינה הולנדר, הרב שינקלובסקי, הרב דוידוביץ, מקוואות
הממונה על התפעול עם המפקחים
הממונה על התפעול עם המפקחים
הממונה על התפעול עם המפקחים
הממונה על התפעול עם המפקחים
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: