המאמן שהביא את הפועל בית שמש לקדמת הבמה נפטר במהלך החג

מאמן הפועל בית שמש בכדורגל חיים לוין הלך לעולמו בימי החג והוא בן 87. מועדוני הכדורגל ספדו לו. הפועל בית שמש היתה תחנה עבורו שנמשכה כארבע שנים.

חיים לוין ז"ל צילום: ההתאחדות לכדורגל
חיים לוין ז"ל צילום: ההתאחדות לכדורגל

חדשות עצובות, מאמן מועדון הכדורגל שעשה היסטוריה והוביל את קבוצת הפועל בית שמש לליגה הארצית בכדורגל, השוער חיים לוין הלך לעולמו במהלך החג והוא בן 87. שחקן העבר זכה עם מכבי ת"א באליפות ובשלושה גביעים, ושיחק במכבי חיפה, בהפועל ובבית"ר ירושלים ובנבחרת. ללוין היה עבר עשיר בכדורגל הישראלי, כשהחל את הקריירה המקצועית שלו ב-1954 בהפועל פתח תקווה, משם עבר לקבוצות נוספות כמו הפועל כפר סבא, הפועל חדרה, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים, הפועל ירושלים ומכבי נתניה. עיקר גדולתו הייתה במכבי ת"א עם הישגי אליפות וזכייה בגביע..

לבית שמש הגיע כמאמן, אחר שפרש מכדורגל אימן במספר מועדונים קטנים בליגות הנמוכות ושימש כמאמן שוערים בקבוצות בליגת העל בין היתר הוביל לוין את הפועל בית שמש לעלייה מליגה א לליגה הארצית. לוין אימן בבית שמש במשך ארבע שנים תמימות, בהם נחל הישגים לא מעטים, כולל 2 נצחונות על מכבי חיפה – האלופה דהיום.

אין ספק כבוד גדול נפל בחלקה של העיר באותן שנים כאשר אחד מגדולי השוערים בישראל הגיע לאמן כאן והצעיד את הקבוצה להישגים הכי גדולים. מאז קבוצת הפועל רק הלכה והדרדרה למעמקי הכדורגל והיום היא מצויה בצמרת ליגה ג מרכז. אוהדי הכדורגל בישראל, ובבית שמש איבדו איש ספורט יקר שהביא מועדונים רבים לקדמת הבמה בעולם הספורט ושיאו היה ייצוג ישראל במשחקי כדורגל בינלאומיים באולימפיאדה.

הצילום ע"פ חוק זכויות יוצרים 27 א

מי שיש בידו תמונות מתקופת נשמח לשתף את הציבור. אנא פנו בפרטי.

עמי אוריון, אישיות ציבורית מוכרת בעירנו, בעבר מנכ"ל הפועל, ואחד מהאישים שקידמו את הכדורגל המקומי בשיא תפארתו הוא האיש שהביא את חיים לוין לבית שמש. כך מספר לחדשות קרן אור: "חיים לוין של שנות השבעים המאוחרות היה אגדה ספורטיבית נערצת בפי כולם. הוא היה שוער מכבי תל אביב האלופה ונחשב לגדול השוערים של המועדון . פגשתי אותו באחד המשחקים והוא סיפר לי שהוא רוצה לעשות קריירה כמאמן . אמרתי לו בוא תתחיל את הקריירה כמאמן של הפועל בית שמש בליגה הארצית בעונה 1978/79 . הוא קיבל את הצעתי, הפסיק לשמש כשוער במכבי תל אביב והחל לאמן את הפועל בית שמש, נוכחותו של חיים על המגרש כמאמן תרמה רבות למוטיבציה של השחקנים וסייעה לקבוצה במאבקי הליגה.

קיבלתי בצער רב את לכתו של חיים לוין כמו גם של שלום אביטן שגם אותו הבאתי להפועל ירושלים באותם שנים.

יהיה זכרו ברוך ומנוחתו בגן העדן.

אמן.

אתר חדשות קרן אור עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים ולהעניק את הקרדיט המגיע. ישנם מקרים שלא ניתן לאתר את האחראי ובהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

נושאים: חיים לוין, הפועל בית שמש, מכבי חיפה, מכבי תל אבב
חיים לוין ז"ל צילום: ההתאחדות לכדורגל
חיים לוין ז"ל צילום: ההתאחדות לכדורגל
חיים לוין ז"ל צילום: ההתאחדות לכדורגל
חיים לוין ז"ל צילום: ההתאחדות לכדורגל
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: