הזדמנות שנייה למונטג להתייצב בבית דין תורה

מונטג תבע את מהדרין ניוז ואת יוסף בן לולו בבית משפט אזרחי, בניגוד למנהג אצל חרדים המביאים סכסוכים פנימיים לבית דין תורה. אי היענות לזימון בית הדין עלולה לפגוע בשמו ובקריירה הציבורית של מונטג שאומר בתגובה: "בודאי שאני מתכוון להתייצב בבית הדין".

משה מונטג
משה מונטג

ביום רביעי נמסר בביתו של חבר מועצת העיר משה מונטג מכתב רשום שנשלח מבית הדין מקומי בבית שמש. במכתב ניתנת למונטג הזדמנות שנייה של שבעה ימים, להתייצב בבית הדין בבית שמש. אי היענות מצדו עלולה לפגוע בדרכו הציבורית

כזכור משה מונטג תבע בבית משפט אזרחי את עורך אתר מהדרין ניוז, אתר חרדי מקומי בבית שמש ונגד כותב באתר יוסף בן לולו ע"ס 200 אלף ₪ פיצויים. התביעה שהוגשה בבית המשפט השלום בירושלים מדברת על פרסום באתר 'מהדרין ניוז' בו סופר על חלוקת עוגות בידי משה מונטג, סיפור שהובא למערכת מהדרין בידי יצחק רבר. "התברר כי אותה חלוקת עוגות נעשתה יום אחד לפני התחלת שנת הבחירות. התושבים זעמו על הדרך שבה הדבר נעשה ועל הזלזול בבוחרים צעירים שקולם ייקנה בעוגות. שכן לתושבים נוצר הרושם לאור השימוש בתואר וכלי הרכב כי מדובר במימון אגף ההנדסה- קרי כספי ציבור". מונטג הנפגש הגיש תביעה בבית דין אזרחי ולא כמקובל בסכסוכים חרדיים בבית דין תורה. במשפט זה המליץ בית המשפט להליך גישור אשר התקיים באמצע יוני, לפני כחודשיים ימים. על פי הידוע לא הגיעו הצדדים להסכמות ולכן ההליך נמשך בבית המשפט האזרחי.

מנגד קיימת תביעה בבית דין תורה בה הנתבעים בבית המשפט האזרחי הופכים להיות תובעים בבית דין תורה להורות למשה מונטג להוריד תביעתו בבית משפט אזרחי, מונטג לא התייצב בבית הדין בפעם הראשונה ועתה ניתנת לו הזדמנות הנוספת בטרם הכרעת דין.

יצויין ויודגש, בעולם החרדי, הסכסוכים נפתרים בעזרת בתי דין תורניים בהם יושבים רבנים. למשה מונטג כמו לכל חרדי יש איסור לברר סוגיות משפטיות בבית הדין האזרחי. כך ממש כתבו בזימון הראשון שנשלח למונטג. "הליכה לשם הנה איסור חמור ביותר כידוע, כמובא בשו"ע שההולך לשם הוא רשע וכאילו חירף וגידף, ומרים יד בתורת משה רבנו ע"ה". באותו מכתב הובא לידיעתו כי "אם יש לו טענות או תביעות מול הנוגעים בעניין הרי שמקומם להתברר הוא בב"ד הדן ע"פ דין תורה". משה מונטג נדרש לבטל באופן מיידי את תביעתו האזרחית.

כאמור מונטג לא ביטל אחרי הפניה הראשונה, ועתה ניתנת לו ההזדמנות השניה והאחרונה. בלי התייצבות שלו יוכרע העניין בבית הדין וייפסק פס"ד שמבחינתו עלול להיות קשה במיוחד

ביקשנו תגובת משה מונטג לאי התייצבותו בפעם הראשונה בבית הדין התורני, והאם הוא כן מתכוון להתייצב בפעם השנייה. משה מונטג מסר לנו כי לא קיבל את הפנייה מבית הדין, יכול להיות שהטוען הרבני שלי קיבל את הפנייה מבית הדין, הוא יטפל בכך. והוסיף "בודאי שאני מתכוון להתייצב בבית הדין הרבני".

לתשומת לב הקוראים בעלי האייפונים: ניתן להוריד אפליקציית חדשות קרן אור בית שמש מחנות האפליקציות. כך תישארו מעודכנים על הנעשה בעיר.

נושאים: משה מונטג, תביעה אזרחית, בית דין מהדרין ניוז
משה מונטג
משה מונטג
משה מונטג
משה מונטג
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
הזדמנות שנייה למונטג להתייצב בבית דין תורה
חגחגחגנכתבה ביום שישי, 17 באוגוסט 2018, 06:58

לא מבין איך נבחריי ציבור לא מאמינים במוסדות המדינה שממנה הם חולבים את הכסף מדינה מקולקלת