דוברות העירייה: "בית העירייה ייבנה במקומו, בית הנדסה יכלול גם מחלקות עירייה נוספות"

הדברים באים כתגובה לבקשתנו להשיב על דבריו הבוטים של חבר הקואליציה ישראל מנדלסון לניפוח תב"ר לבניית בית הנדסה מ-8.5 מיליון עד לכדי 15 מיליון.

בית ההנדסה בבנייה
בית ההנדסה בבנייה

חבר מועצת העיר איש הבית היהודי (חב"ד האיחוד הלאומי) ישראל מנדלסון תקף השבוע את המינהל התקין בעיריית בית שמש. מנדלסון הסביר לשיטתו כיצד בלוך אינה מקיימת את ההסכם הקואליציוני עם הבית היהודי תוך פגיעה או צמצום למינימום את השותפות הקואליציונית עליה חתמה עמם.

מנדלסון מעלה טענותלא מעטות, אחת מהן למשל נוגעת לעניין תב"ר 858, תב"ר שמקורותיו במשרד הפריפריה ותקציבי הרשות. התב"ר הזה עלה לאוויר בעבר בסכום על 8.5 מיליון שח. כאשר הוגש התב"ר לאישור הוסבר כי זה הסכום הנדרש להקמת בית הנדסה בבית שמש.

תהינו מה צריכה בית שמש בית הנדסה ועוד כאשר מקימים בית עירייה? הרי תכליתה של בלוך היה לרכז את כל שירותי העירייה בקרבתה, בתוך ממלכתה בית עירייה אחד גדול. אז מה הועילו רבנן בתקנתם? הסבירו כי רצוי שיהיה בעיר בית הנדסה שירכז את המשרדים היושבים היום במבנים שונים ברמת בית שמש. נו, שיהיה.

אלא מאי, בחלוף חודשים אחדים, וכאשר כבר החל שלב התכנון באו בהצעה, להעלות את התבר לסכום של 11.5 מיליון. ניסו אז לתרץ ברעיון חדש שנולד, בניית קומת משרדים נוספת שתשמש להשכרה. העירייה רוצה לנהל עסקים להשכרה. לא הגיוני, לא מציאותי בעידן היום, אבל , נו שיהיה.

אלא מה עוד קרה? המשיכו בבניה ומתברר שהסכום של 11.5 מיליון כבר לא יספיק גם לבית הנדסה וגם לקומת משרדים, אז צריך להגדיל ל... ל- 15 מיליון שח. פעם שלישית גלידה. אומרת מנדלסון.

למה לא נותנים לחברי מועצת העיר את כל הנתונים ובשקיפות מלאה?

בדיקה שערך חברנו מנדלסון, העלה כי התקציב אושר לבניית בית הנדסה, עכשיו זה הפך לבית עירייה. האם יכול להיות שעובדים עלינו, שמו שלט בפסגות השבע, החרדים התנגדו ועכשיו הופכים את בית ההנדסה לבית עירייה? רחוק מהשכונות החרדיות.

נראה מופרך, עד כדי כך בלוך לא תלך, אפילו אם יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובניה יושב בתפקידו בניגוד להוראות החוק.

ביקשנו לברר היום. דובר העירייה מבטל את דבריו של מנדלסון.

"בניין עירייה יבנה. בימים אלו עיריית בית שמש נמצאת בשיח מול רשות העתיקות בעקבות הממצאים במקום. הדיון הוא כיצד למקסם את השטח הקיים בצד מגבלת העתיקות במקום." אתם יודעים מה, מניח דעתנו. לפחות בית העירייה יקום במקומו המתוכנן ויהא אשר יהיה. נו, שיהיה.

ומה באשר לבית ההנדסה? למה הגדילו שוב ל-15 מיליון ₪?

"ביחס לבניין ההנדסה. הוא אינו בניין העירייה. שינוי השם נעשה כי בבניין עצמו יהיו עוד מחלקות שאינן הנדסה בלבד ולכן נכון היה לשנות את שמו לתועלת הציבור." אומר הדובר. רגע, מיהן המחלקות שאינן הנדסה שיבואו למקום הזה? למשל, אולי החברה הכלכלית. זו הרי חתמה לשכירות לכמה שנים קדימה. אגף הרווחה? לא מתאים, קומת משרדים אינה נוחה לעבודת רווחה. השירות הפסיכולוגי? חורג מהגישה לפרטיות למקבלי השירות, רחוק מהעין.

ועוד משהו, האם שכחנו, ראש העירייה התכוונה פעם הרי, לפני הרבה זמן, לרכז את כל משרדי העירייה בקרבתה. גם הרעיון לשלוט מקרוב כבר מתבטל...

ונסכם בתפילה שהיא כולה דברי הדובר: "לסיכומו של עניין התוכניות כפי שהוצגו בעבר שרירות וקיימות הן ביחס לבניין העירייה והן ביחס לבניין שבו ימוקם אגף ההנדסה." הלואי. אשרי העם שככה לו.

נושאים: בית שמש, בית הנדסה, מנדלסון, הבית היהודי
בית ההנדסה בבנייה
בית ההנדסה בבנייה
בית ההנדסה בבנייה
בית ההנדסה בבנייה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: