בעתירה לביהמ"ש נקבע כי מוסמך השר למנות צוות של שני ממונים למילוי תפקידיה של המועצה הדתית לפי חוק

האם תם הפרק למינוי מועצה דתית על פי רצון נבחרי עיריית בית שמש? לא! ברגע שהצדדים יגיעו להסכמות, והחרדים קרובים להגיע לכך, תוקם מועצה אשר תקבע מי יעמוד בראשה

השופטת דנה כהן לקח אתר בית המשפט
השופטת דנה כהן לקח אתר בית המשפט

השבוע מסר בית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, את החלטתו בעניין העתירה שהגישה המועצה המקומית סביון נגד השר לשירותי דת, מתן כהנא. החלטה זו דנה בבקשה למתן צו ביניים, אולם גם מרמזת על סיכויי העתירה כולה להתקבל.

איך תשפיע החלטתה של שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, באשר למינוי מועצה דתית בבית שמש. השופטת דנה כהן-לקח קבעה בעתירה "כבר ביום 1.11.2021 השר שלח לממונים הקיימים במועצות הדתיות וכן לראשי המועצות הדתיות, מכתב ביחס למדיניות חדשה מטעמו שעניינה מינוי ממונים וכהונתם [...] יובהר כי לפי סעיף 6(ב2) לחוק שירותי דת, בנסיבות בהן לא עלה בידי השר לחדש הרכב של מועצה דתית בהעדר הסכמה בינו לבין הרשות המקומית והרבנות המקומית אודות זהות חברי המועצה, מוסמך השר למנות צוות של שני ממונים למילוי תפקידיה של המועצה הדתית לפי חוק".

השופטת כהן-לקח גם רמזה לגבי סיכויי העתירה כולה להתקבל, והחלטתה הנוכחית נשענת על התרשמותה זו: "לא מצאתי כי סיכויי העתירה מובהקים במידה שבכוחם להטות את הכף לטובת היעתרות לבקשה לצו ביניים". סיכום: השופטת דחתה את העתירה וסביון תזכה במינוי שהשר כהנא חפץ ביקרו.

השופטת לא הלכה רחוק ולא קבעה מה יקרה במקרה ובכל זאת תוקם מועצה כעבור פרק זמן כלשהו, או מה יקרה במקרה והרשות תציע מועמדים מטעמה, מה יעשה אז השר, 'יעניש' את הרשות וידחה את הרכבת המועצה או שאולי ייעתר למציאות החדשה ויזרום איתה. נדמה שבכוונה לא התייחסה השופטת למצב כזה, לדעת כי פשוט הוא, והוא נגזר מהמציאות כהלכת החוק הקובעת ברגע שיש הרכב מוצע תוכרע משימת היו"ר בידי הנבחרים לנהל את המועצה הדתית

ועוד האם אין בקביעת השופטת התערבות בפוליטיקה של הרכבת המועצות הדתיות? קביעתה כי השר לשירותי דת יוכל להמשיך את המתווה עליו הוא שוקד בסביון ובכל הארץ מרמזת משהו על השתכנעותה במתווה, שהשר מוביל.

הויכוח החרדי בבית שמש ימצא את פתרונו במהרה, מה עוד שלראש העיר יש עניין גדול שיימצא הפיתרון לפיו יוצגו לשר שמות מוסכמים על פי חוות דעת הייעוץ המשפטי של משרד לשירותי דת תוך מתן ייצוג הולם לנשים. מה יעשה השר אז יתנגד? סביר להניח שתוקם מועצה דתית בבית שמש שתבחר לעצמה את הראש. הכול עניין של זמן.

נושאים: מועצה מקומית סביון, בית שמש, מועצה דתית
השופטת דנה כהן לקח אתר בית המשפט
השופטת דנה כהן לקח אתר בית המשפט
השופטת דנה כהן לקח אתר בית המשפט
השופטת דנה כהן לקח אתר בית המשפט
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: