במעמד השרה סטרוק הוענק הפרס ע"ש אורי אורבך ז"ל לעופר גורן

מנימוקי הוועדה: "הפרס ניתן לגורן כאות כבוד על החזון שפעם בו לאורך השנים, על המבט למרחוק, על החלוציות הבראשיתית, ועל האמונה בשפת התיאטרון כיוצרת חיבור חי ועמוק בין עולם הרוח היהודי למדיום הבימתי."

גורן מקבל את הפרס
גורן מקבל את הפרס

פרס אורי אורבך המוענק ע"י משרד ההתיישבות והמשימות הלאומיות הוענק אתמול לידי 13 זוכים בתחומי תיאטרון ויצירה יהודית.

עופר גורן, תושב העיר כלול ברשימה המכובדת מאוד של יוצרים, כותבים, אמנים, סופרים. בין השמות עמיר בניון, ז'קי לוי, מנשה לב רן, דורית אורגד, משה אלפי, פורת סלומון, מורין נהדר ועוד. כבוד גדול.

אתמול במעמד השרה אורית סטרוק שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, ובנוכחות קרובים, מוזמנים ובעלי מקצוע רבים בתחום הוענקו התעודות והפרסים. מנימוקי ועדת הפרס: " עופר גורן הוא מוותיקי היוצרים בתחום התרבות היהודית. הוא נמנה בין חלוצי התחום שסללו כברת דרך והניחו את היסודות והתשתיות ליצירה יהודית. גורן יצר שפה של יש מאין, וללא מילים הוא נתן ביטוי ופרשנות לחומרים מעולם המקורות היהודיים דרך שפת הגוף והפנטומימה.
הפרס ניתן לגורן כאות כבוד על החזון שפעם בו לאורך השנים, על המבט למרחוק, על החלוציות הבראשיתית, ועל האמונה בשפת התיאטרון כיוצרת חיבור חי ועמוק בין עולם הרוח היהודי למדיום הבימתי."

עופר גורן 'גנב' את ההצגה הפנטומימאי כאשר עלה לקבל את התעודות, ולחץ את ידי היושבים בשולחן הכבוד בפנטומימה בחיוך כמובן, כאשר בסוף חוזר אל הגבר בשולחן ומחבקו בלב רחב.

ברקע הוקרנו על מסך רחב קורות חייהם של האמנים והיוצרים. עופר גורן הסבר את מהות הפנטומימה ואיך הגיע אליה. "להיות החלוץ שמעביר דרך האומנות התיאטרלית את היהדות. אני שמח קודם כל שנתנו מקום לפנטומימה. כי בפנטומימה היום, אין לה את המקום הראוי בתיאטרון".

נושאים: פנטומימה, עופר גורן, בית שמש
גורן מקבל את הפרס
גורן מקבל את הפרס
גורן מקבל את הפרס
גורן מקבל את הפרס
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: