בלוך: "המקוואות ביום ראשון יפעלו כרגיל".

ומה עם כתב האישום? האם את גברתי ראש העיר היית מוכנה לחיות תחת עננת כתב אישום? העירייה לא ציפתה לתגובה בוטה. חשבו שבמועצה הדתית מצויים פראיירים, גם יואשמו בבית המשפט שהם פועלים בניגוד לחוק, וגם ימשיכו להעניק שירות לטובלות.

מקווה בעיר
מקווה בעיר
עיריית בית שמש נכנסה ללחץ היום, לחץ שאפשר להימנע ממנו עוד אתמול ואפילו שלשום. בשעות הצהריים פורסמה מודעה בשם המועצה הדתית לטובלות במקוואות על סגירת 7 המקוואות ברחבי העיר. "הרינו להודיע על סגירת המקוואות עד להודעה חדשה בעקבות הוראה עיריית בית שמש בדבר הנפקת רישיונות עסק למקוואות. לפיכך חל איסור על הפעלת המקוואות ללא רישיון ולצערנו אנו נאלצים לסגור את המקוואות". המודעה למעשה מסבירה תיאור מצב. צריך רישיון למקוואות, אין לנו, ומכיוון שאנחנו לא רוצים להיות עבריינים המואשמים בביזוי החוק, מעדיפים לסגור את מה שגורם לפשע הזה.
הכי פשוט, הכי ברור.

העירייה לא ציפתה כנראה לתגובה בוטה כזו. חשבו שבמועצה הדתית מצויים פראיירים, גם יואשמו בבית המשפט שהם פועלים בניגוד לחוק, וגם ימשיכו להעניק שירות לטובלות. העירייה הוכתה בהלם מההחלטה שעוררה זעם ציבורי נרחב. לקח מעט זמן לעכל את הידיעה הבלעדית שפורסמה כאן בחדשות קרן אור עוד אתמול. ומאז החלו לחפש דרכים איך לעצור את הכדור שלג הזה מלהתגלגל. ואני מוסיף שניתן היה עוד אתמול לעצור את הכדור הזה. הפרטים במערכת.

היום מחליטים בעירייה כנראה בעקבות שיחות עם התובע היועמ"ש, למצוא פתרון. כי אין דבר כזה למנוע מטובלות ללכת למקווה רק בגלל שאין הנגשה או חסר מטף כיבוי המגבים רישיון עסק. מה הפיתרון? בעירייה מבינים שקודם צריך להודיע שפותחים את המקוואות ביום ראשון. נו, מה הלאה? מה עם כתב האישום?

לשכת בלוך שחררה הודעה אחר 'מאמצים' קדחתניים של לשכתה תחת הכותרת: "המקוואות ביום ראשון יפעלו כרגיל." האם נמצא הפתרון? אם כן מהו. האם עד יום ראשון יינתנו רישיונות? האם יבוטל כתב האישום נגד מפעילי המקוואות?

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך: "המקוואות ימשיכו לפעול ביום ראשון כבשגרה. במסגרת פעילות המקוואות ישנן מספר סוגיות הדורשות הסדרה. ביום ראשון בבוקר תתקיים פגישה עם כל הגורמים הרלוונטיים לצורך קידום הסדרת המקוואות, טיפול בהנגשה והמשך פעילותן על פי חוק".

גברתי ראש העיר, למה ביום ראשון, למה לא היום, יום שלם בפנייך, יש עוד לילה ארוך, יש יום שישי, יש מוצ"ש. הרי ראש עירנו עובדת 24/7 לא?! למה לחכות ליום ראשון.

כנראה שקל לשחרר מילים ללא תוכן. בהודעת העירייה אין שום תוכן מפרש/ מבטל/ מסביר- מחקו את המיותר באשר לביטול כתב האישום.

אסור לפתוח את המקוואות כי אין רישיון. כי אם כן ייפתחו ללא רישיון, מחר ייפתח אטליז ללא רישיון, תיפתח חנות משקאות ללא רישיון, תפתח מסעדה ללא רישיון, תפתח בריכה ללא רישיון, מי יעצור את הגל הזה? מעבר לכך, האחריות תהיה על העירייה.

אז אומרים הפיתרון הוא בצורת רישיון זמני שייתן הזדמנות בידי מנהלי המקוואות לתקן ולהשיג רישיון להפעלה.

ומה עם כתב האישום? תנוח דעתכם בנושא, העירייה תעכב את הדיונים ותסחב אותם עד לאין קץ. ולא העירייה תהיה הבעיה? אלא הנאשמים, האם הם יסכימו להיות מוגדרים כנאשמים כל עוד אין רישיון בתוקף.

עוד הערה ברשותכם: העירייה היא בעלת הבית על המקוואות, הניהול המקצועי מצוי בידי המועצה הדתית. בכך מודה גם ראש העירייה שבדבריה מסבירה שיש בעיות בהנגשה. אם את יודעת על הבעיות, למה לא טיפלתם קודם?

ולסיום חז"ל אמרו סוף מעשה במחשבה תחילה. ככה בדיוק מתנהלת העירייה שלנו, לית דין ולית דיין. כל דאלים גבר. חבל. אפשר היה לחסוך את הווג'ע ראס הזה. ואני בכלל לא טוען לטובת מפעילי המקוואות בכל השנים, יש צורך ברישיון- השיגו אותו. אחרת- אל תפתחו. זוכרים מה קורה בשכונות? קודם מאכלסים ואח"כ צועקים אין תשתיות. לי זה דומה מאוד...

נושאים: בית שמש, מועצת דתית, מקוואות, כתב אישום.
מקווה בעיר
מקווה בעיר
מקווה בעיר
מקווה בעיר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: