בלוך אירחה את נשיא התאחדות התעשיינים

פריצת דרך להעשיר את הקופה הציבורית,. סיור מזמין ופותח עולם ותקווה חדשה לקרב תעשיינים ויזמים לבנות כאן ביתם לתעשייה, לשמש מקום עבודה לאלפי עובדים זמינים וגם למלא את קופתה של העירייה מארנונה.

סיור בשטח
סיור בשטח

סיור חשוב שעשוי להיות פריצת דרך גואלת למאמציה של עליזה בלוך להעשיר את קופת העירייה ולא ממקורות חיצוניים. סיור העבודה עם רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים וצוות המחוז החל במפעל מנועי בית שמש. שם התארחו גם לשיח בהשתתפות מנכ"ל המפעל רם דרורי. "אני שמחה לארח אותך כאן בסלון הביתי שלנו, העדפתי כאן ולא בלשכה כי אין טוב ממראה עיניים". אמרה עליזה בלוך לתומר במפגש הראשוני בפתח שערי מנועי בית שמש.

בסיור הגיעו המשתתפים למרחב הלמידה בשיתוף מכללת עתיד, מרכז הכשרה בא לענות על צרכי התעשייה המתפתחת בתחום העיבוד השבבי וכן לתושבי בית שמש והסביבה.

הסטודנטים המשתלבים בקורסים רוכשים ידע מתקדם בתכנון וייצור ממוחשב בשילוב סדנאות חדשניות ומתקדמות הופכים לבעלי מקצוע מבוקשים בתחום מתפתח ונדרש.

בוגרי ההכשרה ברובם משתלבים במ. ב.ש או במפעלי הסביבה. כיום מאיימת הקורונה גם על מפעל חינוכי חשוב זה. אומר רם דרורי: "אני לא יכול להבטיח מקום עבודה בסיום הקורסים כי אני לא יודע מה יהיה בעתיד בשל סיבוכי הקורונה".

הסיור הגיע למבנה חדש במפעל בהשקעה של 30 מיליון דולאר שאמור לתת מענה לעוד אמביציה של המפעל להתפתח ולהתקדם.

במפגש השיח בחדר הממוזג כבר דיברו קונקרטית על מטרת הביקור, להציע לעוד יזמים ובעלי תעשיה להגיע לעיר בית שמש. ראש העיר ד'ר עליזה בלוך סקרה בהרחבה את אזורי התעשייה בתכנון ובניה. "אני לא יכולה לבסס פיתוח עיר על ארנונה מתושבים, וזו הסיבה שאני מתמקדת בכל כוח לקדם יזמות ומפעלי תעשיה בבית שמש. יש לנו כל התנאים, יש לנו כוח עבודה, ואותך אני מבקשת לעזור לנו". בלוך הסתייעה בהצגת שקפים להסביר מעט על בית שמש הגדלה, על אוכלוסייתה ועל תקוותה להיות עיר העולים הבאה לישראל. "יש אלף משפחות מצפות להגיע מארה"ב לבית שמש במסגרת 'נפש לנפש', מיד לאחר שהשערים ייפתחו שם.".

איזורי התעשייה אותם הציגה ד"ר בלוך הם א.ת לביא (בביצוע) בישעי בהר טוב, ובשכונת המשקפיים. "יש מגרש עליו מתמודדים שני תעשיינים כבדים, מילה שלך, יכולה לעזור הרבה". הוסיפה לאוזניו הכרויות שלתומר.

רן טוטנאור, המלווה בסיור הדגיש את מאמציה של בלוך בקידום התעשייה. "דלתותיה פתוחות, אין אצלה ביורוקרטיה, תעשיין שרוצה מקבל כאן עזרה באופן רציף, הצוות ילווה וייתן מענה מיידי לכל שאלה או בעיה מתעוררת. ". רן הוסיף מתוך שיחות בקרב התאגדות התעשיינים: "דיברנו על כך שכוח האדם העתידי בישראל הוא או ערבים או חרדים. כאן יש לנו חרדים שמוכנים ורוצים להשתלב בעבודה. שמעת על תכנית ההכשרה במכללה. אם יש כוחות לעבודה, זה המקום" אוסיף הערה פרשנית משלי, לא יכול להיות ממליץ טוב יותר לבית שמש מאשר רון טוטנאור.

תומר מצדו השיב כי חסר לבית שמש מנוע אחד כדי לדחוף, כי זה מה שמעניין תעשיינים חדשים או מפתחים. מהם יקבלו כדי לשכנעם להגיע לכאן. למנוע הזה קוראים איזור פיתוח א, "אני יושב ביקנעם, ושם הצלחנו לעשות את זה. הפכנו כמה רשויות משותפות לאיזור פיתוח א, המדינה הבינה את הצורך ואישרה. אם תצליחו לעשות זאת, הדרך יותר קלה להגשמה.".

בלוך הבהירה תמונת מצב, "אני חייבת למקסם את כל שטחי התעשייה שלי. ואני יודעת שגם זה אינו מספיק. מולי יש איזורי תעשיה כמו בהר החוצבים, קרית גת. אצלי אין פטור ממכרז. אתה יודע מה עובד חושב, בכל בוקר כאשר הוא נתקע בפקק בדרך להר החוצבים? אצלנו אין זה. הארנונה אצלי יקרה, אני יודעת, ואני לא יכולה לעשות עם זה כלום. אבל ההטבות הבאות שוות ארנונה. כמו למשל, מרכז הארץ, כבישים רחבים, עבודה במקום נגיש ונוח, ובעיקר כוח עבודה, וגם ציונות. ".

תומר הציע להמשיך במאמץ, וקיבל המלצתו של רון טוטנאור לקיים ישיבה מקצועית עם מנהלי האיגודים. כחלק מהמשך גיבוש היוזמה לשיתוף פעולה הציע להביא לכאן את וועדת החינוך של התאגדות התעשיינים, נקיים כאן סיור משותף, בו יכירו ילמדו ויפנימו. בהמשך נביא לכאן את ראשי האיגודים, לראות במו עיניהם את השטחים ולחוש את המציאות בבית שמש, לראות זה לא כמו לשמוע."

רון תומר ופמלייתו יחד עם צוות לשכת ראש העיר אביעד ינאי וחבר מועצת העיר הרב ישראל מנדלסון יצאו לסיור בפארק התעשיות לביא. מסכם הממונה על התעסוקה והמסחר: אנחנו עושים כל מאמץ להכניס את העיר בית שמש לתודעה אצל כל תעשיין , הפגישה עם נשיא התאחדות התעשיינים מר רון תומר היא חלק מתוכנית הפעולה האינטנסיבית שלנו כדי להגדיל את אזורי תעסוקה מסחר ותעשיה ולהביא לפה תעשיינים וחברות גדולות, הדרך להבטחת עתיד העיר היא בלייצר מקומות עבודה והכנסות ארנונה לעירייה כדי שנוכל לתת שרות טוב יותר לתושב.

נושאים: איזורי תעשיה, בית שמש, רון תומר, עליזה בלוך
סיור בשטח
סיור בשטח
סיור בשטח
סיור בשטח
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: