23 מנהלים בכירים מכלל החברה החרדית התארחו ולמדו על בעיות העיר

היום החל בסיור באוטובוס, והסתיים בסיור פרטי בשתי מוניות לאחת הקבוצות בלב הבעיות. ראו ותיעדו את הבושה - חומת ההפרדה

ראש בראש, ראש העיר עם ראש האופוזיציה
ראש בראש, ראש העיר עם ראש האופוזיציה

היום התארחו בבית שמש קבוצה של אישים מצמרת המינהל החרדית בארץ. הקבוצה הכוללת 23 מנהלים בכירים בתחומם מגיעים מדיסציפלינות שונות מכלל החברה החרדית. את הקבוצה מרכז ארגון 'מעוז', השואף לייצר מנהיגות ערכית, מקצועית ואמיצה הפועלת במשותף, מתוך שליחות, בממלכתיות ובאחריותיות לבניית חוסנה החברתי-כלכלי של מדינת ישראל. הארגון פועל לפיתוח ורישות מנהיגות מחוללת שינוי במרחב הציבורי, במחשבה ובמעשה, במספר תכניות, ביניהן תכנית 'אשמורת', מיזם משותף של ארגון קמח וארגון מעוז, המתמחה בהכשרת עתודות ניהוליות במרחב הציבורי.

תחילת המפגשים בעיר כללו סיור ברחבי העיר אותו הדריך וליווה סגן ראש העיר שמואל גרינברג. בתום הסיור התקיימה פגישת עבודה מלווה בידי אחד מבני המקום. הפגישה התקיימה במסגרת מפגש קהילות, במסגרתו עוסקים העמיתים בנרטיבים השונים המרכיבים את החברה הישראלית, במתח ביניהם, ובשאלות סביב היכולת לשמר את הייחודיות של כל אחת מהקהילות, אל מול הצורך בראיה רחבה ועל-קהילתית בכדי לנהל את המדינה בכלל, ואת המערכת המונציפלית בפרט.

היום כאמור נפתח בסיור בעיר בית שמש, ולאחריו חולקו האורחים ל-4 צוותים, כאשר כל צוות נפגש עם נציג של קהילה בעיר, ודרך המפגש אמור הצוות להכיר את הקהילה, מאפייניה, הסיפור שלה וכו'.

הצוותים קיימו לעת ערב במתנ"ס 'פסגות השבע' פעילות משותפת, במסגרתה ייצג כל צוות את הקהילה אותה פגש מול ראש העירייה מצד אחד ומאידך נציג האופוזיציה. התרשמות ראשונית היא שהצוותים למדו היטב והתרשמו מאוד מכל הבעיות הקיימות בעיר .

את אחד המפגשים אותו הוביל כותב שורות אלה סיימו האורחים בסיור פרטי בשתי מוניות, וראו מקרוב את אמיתות המצוקות והבושות כמו בניית חומת הפרדה בלב העיר החוצה בין קהילות.

סיכום ראשוני של המארח סגן ראש העיר שמואל גרינברג: "עם מי שהתחלתי לדבר, אני מבין שהיה יום חזק ביותר. במפגש הסיכום הציגו האורחים התרשמות קשה מאוד". ומה באשר לעתיד?

גרינברג אומר: "אדאג בע"ה לעוד מפגשים דומים כדי שישמעו מגוון דעות ועמדות של כל גווני הקשת ולא רק בבית פנימה". אלי כהן שישב בשולחן הסיכום מול אבוטבול מסכם: "המתווה שלהן כלל כמה מרכיבים מעניינים אשר לא מתקיימים בבית שמש ובמבנה הפוליטי החרדי לא יכול להתקיים . (סל שירותים מותאם) האלמנט המעניין הוא הפסקת הבניה לחרדים, נשלל באופן גורף על ידי אבוטבול . יש הסכמה כי יש פער בין הצדדים בתפיסת העולם מהותית וערכית. בית שמש בבעיה כלכלית ,ללא איזון כלכלי הצרכים יעשו את המצב בבית שמש קשה יותר. אין כאן עיר מעורבת נבנית כאן עיר חרדית . אין כאן תרבות התשובה, יהיה בית תרבות, אבל למה אין תרבות ?!!! בסה"כ לא חלקו על דעתי מהותית.". לדברי כהן אבוטבול צייר אידיליה. ״ההווה בעייתי העתיד וורוד ״

נושאים: מעוז, בית שמש, אשמורת, גרינברג
ראש בראש, ראש העיר עם ראש האופוזיציה
ראש בראש, ראש העיר עם ראש האופוזיציה
ראש בראש, ראש העיר עם ראש האופוזיציה
ראש בראש, ראש העיר עם ראש האופוזיציה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: