פני המקום, תערוכת ציורים ביד חריף

בגלריה המרכזית ביד חריף - צרעה, מוצגת תערוכת ציורי דיוקנאות של וותיקי מטה יהודה שצוירו במסגרת מפגשים בין היוצרים לוותיקים.

אסנת ג'מו,
אסנת ג'מו,

התערוכה "פני המקום" המציגה דיוקנאות של בני דור במייסדים ואוכלוסייה וותיקה הושקה ביום חמישי ה-26/4/2018, בערב פתיחה חגיגי אשר התקיים ביד חריף המרכז לאמנויות של מטה יהודה, בהשתתפותם של היוצרים והוותיקים עם משפחותיהם, וכללה בתוכה את הציורים, הסיפורים והמפגשים.

במועצה האזורית מטה יהודה קיימת אוכלוסייה וותיקה בעלת עולם עשיר של עדות ומסורת ארוכת שנים. תערוכה זו מאפשרת התבוננות בעשייה אמנותית מגוונת הכוללת יצירות מרשימות ומרגשות המשלבות בתוכן עבר, הווה, מזרח ומערב. דרך העבודות ניתן ללמוד משהו על האמן וכמובן על הוותיק המצויר ועל תחושת השייכות שלנו לארץ ישראל ולמסורת. הקמת תערוכת ציור בנושא דיוקן פנים של וותיקי מטה יהודה, הנו פרויקט אשר נועד לחבר בין אמנים וותיקים מרחבי מטה יהודה. הזדמנות לאמנים ליצור ולחוות, ולוותיקים להיראות ולהישמע. לאפשר לסיפורים ולציורים לצאת לאור.

האמנית רינת לאור שציירה את אליעזר ושרה נהרי ממושב תרום: " בסיום ביקורי, שרה לקחה אותי להתבונן בחורשה הירוקה מאחורי ביתה. שרה סיפרה איך כשהגיעו למושב היו רק שני עצים בודדים . וכל השטח היה אדמה יבשה ואבנים. המפגש עם שרה ואליעזר היה מאוד מרגש עבורי, לשמוע על תנאי החיים הקשים איתם התמודדו. אני מודה על ההזדמנות שניתנה לי לפגוש את שני האנשים הנפלאים האלה ולשמוע את סיפוריהם".

בשנים האחרונות התרחבו שירותי הפנאי ביד חריף ונפתחה המחלקה לאמנויות מבוגרים. שכוללת חוגים וסדנאות שונות: פיסול בחומרים שונים, לייף דאנס, מחול מזרחי, פיסול בעיסת נייר, הרכב מוזיקה, סדנת נגרות, רישום וציור, פילאטיס, מקהלת שירה, מחול מודרני וקפוארה.

רכזת מחלקה לאמנויות מבוגרים ביד חריף מטה יהודה, לירן גנון: "זכות גדולה ניתנה עבורי להיות חלק במסע הזה של הקמת תערוכה בנושא זה. אני רוצה להודות למנהלת מרכז יום לקשיש של מטה יהודה, גברת מירי איבלר ולמנהל יד חריף, שגיא קלין. אני בטוחה שגלריית יד חריף תמשיך להוות את לב העשייה האמנותית במטה יהודה כאמצעי להידוק הקשר הישיר בין קהל חובבי התחום לבין קהילת האמנים. אני מאחלת המשך צמיחה ויצירה למרכז האמנויות יד חריף ולמחלקה לאמנויות מבוגרים בפרט".

נושאים: מטה יהודה, יד חריף
אסנת ג'מו,
אסנת ג'מו,
אסנת ג'מו,
אסנת ג'מו,
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: