עדיף לא לעשות......

לעולם, לעולם לא יצליח איש אחד לעשות מה שארגון עושה. פסטיבל בית שמש פסה. עבר זמנו בטל קרבנו.. לא חייב לאנוס את הקופה כדי להשריד אירוע שלפעם היה מתאים. ויש לנו ממי ללמוד. מישוב קטן, בדרום ירושלים, שמו. פסטיבל עין כרם, מלא וגדוש חוויות כמעט אינסופיות.

דוד וקנין תולה מודעות
דוד וקנין תולה מודעות

בית שמש, עיר מתפתחת, בשונה מעיר מפותחת. קיימה השבוע את פסטיבל בית שמש, הפסטיבל שהחל בשלושה ימי שמחה ריקודים ושירה עם מופעים שונים ותואמים לציבור הנוכחים, הידלדל והגיע עד לקיום עוד יום מופעים על בימת האמפי.

וזו, אם הייתה יכולה להתלונן, היתה כבר מואסת בקיום הפסטיבל הזה שעולה לא מעט כסף, ובעיקר חסר ארגון עירוני נכון. כל מה שראיתם או לא ראיתם הייתה עבודה של אדם אחד, שתלה, הדביק, חילק, בדק, ניהל, גישש, שוחח, תיאם, הנפיק, הדפיס, ייחצן וגם ערך. אז כל הכבוד לך דוד וקנין, שאפו לך. וגם היה לו זמן לפרגן לאחרים העיקר שהפסטיבל הזה יצא לדרך לעוד שנה.

ואפשר לו היום, לאחר קיומו, שאפשר היה לוותר... פשוט לא ככה עושים פסטיבל. כדי שאחרים יצטלמו על בימה עם אותם אמנים, כמעט אותם אומנים, שהיו כאן לפני שנה, אפשר פשוט לחפש בארכיב ולמצוא תמונות מהאירוע לפני שנה ולהדפיס בכיתוב שונה...

איך מארגנים פסטיבל? צאו וסעו לפסטיבלים השונים בערים אחרות ותלמדו. בשעה שאצלנו רבו היכן להקים סוכה לכינוס פוליטי, ממוני התרבות בערים אחרות שחררו לאחרים לארגן. זה לא פגע בכבודם, זה לא הוריד מערכם.

פסטיבל עין כרם, שכונה בדרום ירושלים. שלושה ימים של פסטיבל. פסטיבל המונים, מוזיקה, יין, אמנות, אוכל, בתים פתוחים, סיורים. וגם אירועי שיא מגונים. אירוע עם חוויה, אירוע גדוש בהופעות חיות, במופעי רחוב, להטוטים, פסלים חיים, דמויות שטח ססגוניות על קביים. ולקינוח גם שוק כפרי... אה. זה פסטיבל. ככה מארגנים פסטיבל.

ורוצים עוד משהו שידקור את המארגנים שלנו, אין אפילו שם של פוליטיקאי אחד על הפרסום של האירוע. יש לוגויים, כמתחייב. של עיריית ירושלים. של המרכז הישראלי לקידום תרבות וידע, של החברה למתנסים, של הרשות לפיתוח ירושלים, של משרד החינוך, ואין אפילו שם פוליטיקאי אחד. ואצלנו? נותנים גם למי שלא מגיע לו.. גם למי שלא הוציא אגורה שחוקה מתקציבו.

ולכשרים שבכם, סליחה לאוהבי האוכל בסוכה יש גם סוכה קהילתית. ככה מארגנים פסטיבל. מי עומד מאחורי הארגון? תושבים, פעילים, מתנדבים, וגם כמה בעלי מקצוע מנחים שמיודעים היכן וצריך חבר . מכל הצוות המכובד הכולל את וועד הכפר הזה, כפר ציורי ששווה לבקר בו עם פסטיבל או בלי פסטיבל, מצליח להעמיד את אחד מאירועי סוכות.

ועוד משהו קטן, הכניסה חופשית. בלי כרטיסים, בלי משטרה, ובלי צורך לשלם למעלה מחמישים אלף ₪ על אבטחה. זה תפקידה של המשטרה ושל מתנדבים...

לסיום: יודעים מה הסוד? הסוד הוא בארגון. פסטיבל לא יקום לעולם על כתפיו של איש אחד ויהיה זה המוכשר ביותר. פסטיבל הם מקבץ של רעיונות ויוזמות המחפשות תלכיד או מטריה שתהפוך את האירוע להצלחה עם טעם של עוד. אצלנו פסטיבל בית שמש בשנתו ה-18 הופך להיות להוצאה בלתי טריוויאלית ועניינית לעיר משוועת לתרבות. עד השנה הבאה חג שמח... ואולי אנשים יחכימו ויבינו כיצד צריך לנהל עיר כולל חיי תרבות.

נושאים: פסטיבל עין כרם, פסטיבל בית שמש
דוד וקנין תולה מודעות
דוד וקנין תולה מודעות
דוד וקנין תולה מודעות
דוד וקנין תולה מודעות
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
עדיף לא לעשות......
שמעוןנכתבה ביום ראשון, 15 באוקטובר 2017, 05:42

ציון סולטן היקר, אני לא בא לבקר את המאמר שלך אבל לדעתי אם רוצים להשאיר את בית שמש ציונית צריך לדעת גם לפרגן על דברים טובים שקורים בעיר. בצורה הזו כל בר דעת ציוני יישאף לעוף מהעיר למקום מגורים אחר וכמו שאנחנו יודעים ישנה הגירה חרדית מאוד חזקה. התוצאה תהיה כמובן: בית שמש חרדית הרבה יותר מהר ממה שאמור להיות (זה בזכות ביקורות שליליות על העיר בית שמש) מקווה שהצלחתי להעביר את המסר שלי בלי שום כוונה לפגוע או לערער על הרצון הצודק של המאבק שלך. יישר כוח גדול!!