"ומלב אל לב לי אליכם, הכל זה בר הגשמה, אל תוותרו אנשים, הכל תלוי בכם"

ציטוט זה ורבים אחרים מוקד בתערוכה המוצגת בבית מורשת של משטרת ישראל. לא סתם רעיון למלא שעת חופש, אלא תערוכה חשובה מלמדת עתירת ערכים ואמונה ודבקות במטרה. שווה ורצוי לבקר.

לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד
לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד

בבית מורשת של משטרת ישראל ליד האקדמיה לשוטרים מוצגת בפתי התערוכה הקבועה גם תערוכה נוספת, מרגשת לא פחות, ואולי אפילו תזיל דמעה מעיניכם. מדובר באסופת ציטוטים מתוך דברים שהדס מלכא ז"ל כתבה בשנות חייה הצעירות. למי שאינו זוכר, הדס מלכא הי"ד לוחמת מג"ב שנרצחה בעת מילוי תפקידה בשער שכם בירושלים.

באותו פיגוע פתחו מחבלים באש לעבר כוח מג"ב. בעת שהכוח התקדם לעבר זירת האירוע - הגיח מחבל לעבר הכוח ודקר את רס"ר הדס מלכה ז"ל, לוחמת משמר הגבול בשירות קבע. הדס נאבקה במחבל במשך מספר שניות תוך כדי שהיא מנסה לשלוף את נשקה ולבצע ירי. כל המחבלים נורו ונהרגו.

מאחורי אסופת ציטוטים זו עומד קולה של הדס, ויחד איתו עומדים גם האמונה, הערכים והמורשת של הדס. הציטוטים נלקחו מתוך טקסטים של הדס ונוגעים לערכים על נהיגה, ערבות הדדית, דבקות במטרה, הכרת התודה, האמונה בצדקת הדרך וביכולת האישית. ושימו לב הדס צעירה בדמי חייה, בסה"כ בת 23 וחמישה חודשים הספיקה להותיר לכולנו מסר חברתי עמוק ועשיר כצידה לדרכנו.

בתערוכה מבקרים צוערים מקורסי משטרתיים, צוערי מבתי הספר של צה"ל, ואורחי בית מורשת של המשטרה.

נושאים: בית מורשת, בית שמש, משטרת ישראל
לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד
לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד
לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד
לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: