תנים במרחק 5 מטר מהבית!!!!

אדישות עד כדי זלזול מופגנות מול קריאת תושבים לעיריית בית שמש. תנים בחצרות, חופשיים, מדלגים, מסתתרים ומייללים, ובעירייה? מעבירים את הבעיה מהאחד אל האחר. ומה עושה חותה בסיפור?

תן בחצר הבית
תן בחצר הבית

"אנחנו הגענו למצב שהמקום שורץ בתנים, אנו נתקלים בהם במהלך היום, ובלילות מתעוררים לקול היללות שלהם. (זה באמת מפחיד) אני אישית חוששת לחזור בלילה לבד, וברחוב שלי! ואני לא היחידה. אין עם מי לדבר בעירייה. הם טוענים שזה לא מתפקידם לטפל בהם, ואין מה לעשות..."

"5 מטר מהכניסה של הבית שלי ושל הדיירים ממול. לפני כשבוע אחת התנים עמד בכביש ליד פתח הבית, הזדקף והשמיע את היללות שלו. היה ממש מפחיד. ליל שבת חזרנו מבית הכנסת - ראינו תן שהסתובב בכיכר הצבים. לכל אחת יש את הסיפורים שלה. אבל היללות בלילות ממש מפחידות...".

אלו רק שתי עדויות מהמתרחש בלילות ובימים, ברחוב מרכזי בעיר, אם תרצו מדובר בשד' יצחק רבין, כיכר הצבים, הפניה לגולן- שכונת מגדל המים. נזכיר רח' הגולן הוא הרחוב המוביל למוסדות חינוך לא מעטים, מדובר באשכול ובגני ילדים, מוסד חינוך ממלכתי- בי"ס אשכול, בי"ס תיכון ברנקו וייס, אשכול פיס, בית הבנים, רשת אמי"ת דביר ואמי"ת שחר. הרבה מאוד ילדים שיכולים להיות במגע עם התנים.

"המחלקה הוטרינרית פועלת למען שמירה על בריאות הציבור, תוך מניעת שיווק מוצרי מזון מן החי שהופקו בניגוד לחוק , תפיסת המוצרים והשמדתם. בנוסף לכך מפקחת המחלקה על בעלי החיים בעיר" זוהי הגדרת תפקידה של המחלקה הוטרינרית בבית שמש עליה מופקדת ד"ר מאיה קמחי. בירור קטן אומר שאין זה בסמכותה לטפל

ד"ר מאיה קמחי נכונה ללמד את שורש הבעיה, היא הביטה בתמונות והבינה מיד את הגורם הזמין לנוכחות התנים בשכונה מה שהביאה אותה לשאול: למה אתם שמים להם אוכל? תשובה: בשביל החתולים. "אתם מאכילים את התנים, מה אתם מצפים? לחתולים נותנים כמות קטנה של אוכל שתספיק להם ולא תישאר בצלחת. אם נשאר אוכל מעבר למה שהחתולים אוכלים זה הופך למפגע! מביא עכברים, תנים וכלבים. נא להאכיל חתולים בכמויות סבירות שלא יישאר מעבר לדרוש להם." והוסיפה: "התנים באים בגלל מזון זמין. הטיפול הוא בסילוק המזון הזמין. נא להאכיל חתולים בכמויות מדודות המספיקות להם ולא נשאר עודף המזמן חיות אחרות." ד"ר קמחי הדגישה כי חיות הבר מוגנות והבעיה היא תברואתית.

אז לתשומת לבכם שם במגדל המים, לא רוצים תנים? תשימו רק מעט אוכל לחתולים. תנים יבואו, ימצאו צלחות ריקות, או שילכו או שיחפשו לעצמם מקורות מזון אחרים, במרחבים אחרים. ככלל מי שאמור לטפל בתופעת התנים הם החברה להגנת הטבע. באתר החברה מוסברת הדרך להתמודד. "כתוצאה מפגיעה בשרשרת המזון עקב השמדת תנים ושועלים, החלו בישראל מכות קשות של נברנים (מין של מכרסם) והכשות רבות של נחשים. נקודת המפנה בטיפול במחלת הכלבת אירעה בסוף שנות ה-90, לאחר שבתוך שנה (דצמבר 1998 - דצמבר 1997) מתו 3 אנשים מכלבת (לאחר כ40- שנה בה לא נדבקו אנשים במחלה). הבהלה בישראל סביב הנושא הביאה להקמת מטה לאומי למאבק בכלבת, שהמליץ לבסוף לחסן את חיות הבר בשיטת החיסון האוראלי - פטנט חדש יחסית, המקובל ברוב ארצות אירופה וצפון אמריקה. הפטנט הושג על ידי פיזור בשטח של פיתיון המכיל חיסון. המדובר על פיתיון בעל ריח מושך , שבתוכו שקיק עם וירוס, שמסייע לגוף לייצר את הנוגדנים למחלה. מאז שהחלו השירותים הווטרינריים, בשיתוף רשות הטבע והגנים, בפרויקט פיזור החיסון האורלי בגליל, לא נרשמו כמעט מקרי כלבת בגליל, ובעצם - הכלבת נעלמה מכל האזורים בהם בוצע החיסון. לאחרונה הופיעה הכלבת במרכז הארץ, באזור בו לא הוחל עד עתה בביצוע החיסון.".

עצתה של ד"ר קמחי, תיושם בודאי ע"י התושבים. ומה יקרה אם בכל זאת התנים ימשיכו להגיע ולחטט בפחי האשפה באזור, אלו רוויים שאריות מזון. עד אז נתאזר בסבלנות לקבלת המלצה למי לפנות. ולסיכום: ד"ר קמחי לא היא הכתובת אלא רשויות הבריאות העירוניות.

פנינו אל הממונה על הבריאות חבר מועצת העיר ישראל סילברסטיין. "לא יודע מה זה קשור לבריאות. א. בתמונה רואים צלחות של אוכל שמישהו השאיר עבור חתולים, כלבים וזה ימשוך בעלי חיים למקום. ב. טיפול בבעלי חיים זה על ידי הווטרינרית העירונית שתחת סמכות מנכ"ל העירייה. ג. תאורת רחוב זה אגף שפ"ע. אני מקווה שהייתי לעזר". בהחלט היה לנו לעזר.

הועברנו מהאחד אל השני, החלטנו לשים פעמינו אל מנכ"ל העירייה כהמלצת חבר מועצת העיר הנכבד. מה יעשה חותה? הוא מבקש להאריך לכם את הדרך, פניותאליו רק דרך הדובר. ירום הודו, עסוק בעניינים חשובים אחרים. טיפול בתנים וסילוקם או גירושם, תחכו למשיח... כך עובד הפקיד שאנחנו משלמים את שכרו.

ומי אמור לטפל בבעיה הזו באופן כללי? כן, מנכ"ל העירייה. מתי חותה. לא אהב את הדרך הקצרה אליו, אז הפנינו את הבעיה לידיעתו ולטיפולו של חותה באמצעות דובר העירייה. כאשר תגיע התגובה היא תועלה מיד באתר...

נושאים: תנים, בית שמש, מנכל העירייה
תן בחצר הבית
תן בחצר הבית
תן בחצר הבית
תן בחצר הבית
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
תנים במרחק 5 מטר מהבית!!!!
רותינכתבה ביום רביעי, 31 בינואר 2018, 12:31

גם בירושלים תנים מסתובבים ליד הבתים. אין עם מי לדבר.

תנים במרחק 5 מטר מהבית!!!!
שכן מאוד קרוב לתמונהנכתבה ביום שלישי, 24 באוקטובר 2017, 05:55

כל הכבוד, אבל הכתבה לא עוזר לנו! רק מעשים אותנו על התופעה השהולך וגדל בזמן! אני לא מאמין שהכתב תרח לדבר עם אנשים וסמך אל תמונה אחד שלא העביר את כל התמונה! הם נמצעים בכל האיזור ולא רק בפח שלנו! הם נמצעים בכל האיזור של הפארק מחפשים אוכל! הם מסתובבים בחבורה של 5-6 תנים ולמרות שהם בד״כ לא תוקפים ובד״כ בורחים מאדם! הם מתחילים להפריע לבעלים - העירייה מחקים לתקופה שהחבורות של התנים נתקוף את הכלבים או הבעלים באיזור? גם שנה הקודמת אחד מהנקבות נולדה 5-6 גורים והם גרו בצמחיה במעבר לפארק שהעיריה ושפ״ע לא תורכים בכלל לשלות על הצמחייה!! כתבה עלובה בלי לעשות שעורי בית, בלי לתרוח לדבר עם שכנים אחרים! האשמתם את השכנים ולא את מי שאצלו/ם נמצעים הכתובת!!! זה תופעה שהולכת וגדילה בשנים! מחקים שמשהוא אקבל כלבת מאחד מהם!!!?? סלח לי על העברית שלי, לא שפת-אם!