רשלנות: העירייה דיווחה על 2000 במקום 2800 ילדים לסבסוד

פרשת סבסוד ילדי הקייטנות מסרבת לרדת מסדר היום, מי ישלם בגין הרשלנות? העירייה קיבלה סבסוד על קייטנת אוגוסט בעוד על ילדי יולי 'שכחה' לדווח

ילדים, זו שמחה
ילדים, זו שמחה

שנה אחרי ושימו לב איך סיפור שהיה צריך להתנהל בפשטות מסתבך והולך. אחרי שנה אחרי ועדיין אין מוצא או אין פתרון לטענות הורים ששילמו כסף ואת הסבסוד שהבטיח להם שר בישראל הם לא זוכים לראות..

"מצ"ב שני מכתבים מהמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, שקיבלו הורים לילדי קייטנות מחזור יולי 2016. ממכתבים עולה, שעירייה ביקשה סבסוד עבור 2000 ילדים 300 ש"ח זאת אומרת שהעירייה קיבלה את כל הכסף שדרשה 660, 000 ש"ח.

בירור בעניין מעלה סוגיה תמוהה. הנה הפרטים מעדות ראשונה, מפיו של דודו עמר. "ביולי אוגוסט התקיימו קייטנות". עד כאן ברור. מה הלאה? "ביולי התקיימה קייטנה לציבור הכללי במחיר מסוים, ההורים שילמו כנדרש". בינתיים הכריז השר אריה דרעי על מתן סבסוד לקייטנה של יולי. בחודש אוגוסט הייתה עוד קייטנה לציבור החרדי. הורי הילדים שילמו כבר לפני המחיר הנמוך. עלות הקייטנה היתה גבוה ולכן העירייה הגישה בקשה לסבסוד שתי הקייטנות. אלא מאי? העירייה במקום להגיש בקשה על 2800 ילדים שהשתתפו בשתי הקייטנות היא הגישה על 2000 ילדים בלבד. המשרד אישר לה סבסוד ל-2000 ילדים שלטענת העירייה אלה הם ילדי אוגוסט.

מי קופח? ילדי יולי. הילדים האלה כאמור שילמו מחיר מלא. העירייה פספסה ולא ביקשה על כ-800 ילדים שהשתתפו בחודש יולי. ניסיון שני של העירייה להגיש ערעור על אי הכללת גם ילדי חודש יולי לא צלח, והילדים האלה לא קיבלו את הסבסוד למרות המובטח.

בפגישה בין ראש העירייה לבין יו"ר הנהגת ההורים היה ניסיון למצוא מוצא. הציע ראש העיר: לא קיבלנו כסף, אבל ומכיוון שיש כאן אי צדק מסויים בואו נחליט שאת כל הסכום שמגיע להורים אנחנו נשקיע בשיקום הגנים. לכאורה מוצא סביר ומכובד.

ההורים לא מוכנים להצעה של ראש העירייה: "בעצם מתן סבסוד רק לקייטנה שהייתה מיועדת מראש לציבור החרדי ומעצם אי נכונות של עיריית בית שמש להחזיר להורים את כספי סבסוד חודש יולי, מעבר לגזל כספי הציבור, עיריית בית שמש ורשת המתנ"סים שמפעילה את קייטנות הגנים, אתם יוצרים המשך הפלייה בוטה בין המגזרים." בדרישתם זו קבעו ההורים את האשם במחדל אי הדיווח על מלוא כל הילדים בקייטנה. מחובתם היה לדווח על 2800 ילדים, זה שהם דיווח רק על ילדי אוגוסט היא עיה שלהם. אנחנו ההורים זכאים לסבסוד הזה".

לטענת ההורים: "המשך הפליה זו מלבה את הרגשת הקיפוח של המגזר הכללי, שמרגיש, שצרכיו שקופים בפני העירייה וכספו משמש למימון צרכים של מגזר מסוים שאותם חפצה העירייה לצ'פר. הקרע והשסע בעיר בין המגזרים גלוי וידוע .

בית שמש הפכה לצערנו לדוגמא לעיר מתחרדת שלא מנסה להביא לקיים חיים בהרמוניה בין המגזרים השונים. חבל, שעיריית בית שמש ורשת המתנסים בעיר, לא רק שלא פועלים לאחד את השסעים, אלא, מעמיקים אותם, בפעולות בוטות ומעליבות אשר פוגעות בכיס התושב ומביאות לתושבי העיר, תחושות מרמור קשות. אנו חוזרים על בקשתנו ודורשים שלא יגזלו מאיתנו כסף שלא בדרכים ישרות. אנא חסכו מאיתנו ומעצמכם ריצות לבתי משפט וביזיון נוסף לעיר. כבדו אותנו ואת כספנו והשיבו לנו את המגיע לנו." כך דורשים ועד הורי הקייטנות יולי 2016.

איך פותרים? אם היו הולכים לפי משפט שלמה, ומחלקים את כל הכסף שהתקבל לסבסוד יכול להיות שהוו הורי קייטנת יולי מסכימים לפשרה. מחזירים לכל הורה 235 ₪ במקום 300 ₪ יכול להיות שהסיפור הזה היה מסתיים והפרשה הייתה מאחורינו. נקיטת העמדה החד משמעית מצד העירייה לקבע כביכול, שכל הסבסוד שהגיע הוא עבור הילדים החרדים היא המרגיזה עד מעצבנת. עמדתם מתקשחת עד כדי דרישה לתבוע מהעירייה שהיא תהיה הגורם המפסיד בשל רשלנותה.

נושאים: המשרד לפריפריה, קייטנות, בית שמש, סבסוד קייטנות
ילדים, זו שמחה
ילדים, זו שמחה
ילדים, זו שמחה
ילדים, זו שמחה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
רשלנות: העירייה דיווחה על 2000 במקום 2800 ילדים לסבסוד
הרב בריח לימוןנכתבה ביום ראשון, 02 ביולי 2017, 06:39

בושה שראש העיר מחשיב את ציבור התושבים הלא חרדים אהבלים.קיבל 60000 ומוכן לפצות בשיפוץ גנים ב 190000.מה עוד שאת חובת הרשות החדלת אישים. הזאת היא עושה על חשבון הכיס של התושבים הלא חרדים.בושה לאינטלגנציה לחשוב שעבודה בעניים תעבוד על התושבים ללא בית משפט.במקום להעסיק עסקנים רבנים דגולים תעסיק אנשי מקצוע שלא שוכחים 800 ילדים שהוריהם שילמו ממיטב כספם