פרסום ראשון: העירייה עתרה לבגץ נגד היועץ המשפטי לממשלה

העילה, בקשה לקיים בחירות לרב בעיר בית שמש. העתירה הוגשה היום באצעות עו"ד אורי קידר והיא תובעת מהיועץ המשפטי לבטל הוראתו לא לקיים בחירות לרב עד חלוף הבחירות. המשרד לשירות דת משיב שני בעתירה

מקום חביב על אבוטבול, בית המשפט
מקום חביב על אבוטבול, בית המשפט

ראש העיר משה אבוטבול מבקש לקדם את עניין בחירת הרב בבית שמש. פניה שלו בעניין אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נדחתה והיום עתר עו"ד אורי קידר לבית המשפט העליון בשם עיריית בית שמש בכוונה לשנות הוראת היועץ המשפטי לממשלה.

עיריית בית שמש ניסתה לקדם בחירת רב לפני כשנה וחצי ואולם בית המשפט העליון קיבל את העתירה אז שהוגשה בידי כותב שורות אלה ציון סולטן, והפך את הצו על תנאי לצו קבוע. בתום דיון קצר החליט בית המשפט העליון להאריך את הצו על תנאי ולעצור את הליך הבחירות לרב העיר בית שמש. הדיון שהתקיים במעמד הרכב השופטים, חיים מלצר, נועם סולברג ויצחק עמית היה ענייני בלי להסתבך יתר על המידה באף טענה או תגובה מטענות או תשובות הצדדים שכנגד. העירייה לא מצאה צורך אז להגיש ערעור או בקשה לדיון בהרכב מורחב.

היעדרו של רב ממשמרתו, טענה שהעלתה העירייה בתגובתה, לא ממש הרשימה את בית המשפט, בהבינם שהמצב בארץ הוא כזה שיש רשויות לא מעטות בלי רבנים מכהנים ולא נחרב העולם. השופטים ציינו את ירושלים בה לא כיהן רב שנים רבות, מבשרת בלי רב כבר 19 שנה ועוד כהנה וכהנה.

מאז ספטמבר עת התקבלה ההחלטה בעליון, וחלפו תשעה חודשים תמימים, לא עשתה העירייה שום דבר כדי לנסות למלא אחר מה שמצאה פרקליטות המדינה בצדקת העתירה. נזכיר כי אחת הנקודות, היא היעדר תקציב למימון משרתו של הרב וכיום ישהו חשב מלווה ועדיין המועצה הדתית לא פתרה את כל סבך בעיותיה מול המשרד לשירותי דת.

העירייה גייסה הפעם את עו"ד אורי קידר מתל אביב לייצגה ויום הגישה את העתירה נגד היועץ המשפטי לממשלה אשר דחה בקשת העירייה לקיים הליך בחירת רב בימים האלה של ערב בחירות. משיב בעתירה יהיה גם המשרד לשירותי דת.

הליך בחירת רב הוא סיפור מורכב ואינו פשוט כלל, יש צורך בפרסום ברשומות לפתיחת מועמדות, יש צורך בהרכבת גוף בוחר, ואחת הבעיות שצצו אז בעתירה הקודמת היא הרכב הגוף הבוחר הבלתי מאוזן. גם הפעם תהיה בעיה גדולה בהרכבת הגוף הבוחר. נוסיף כי לפני הכל על העירייה להקים מחדש את ועדת הבחירות לרב, שכן הוועדה הקודמת כדבריה, נכשלה בתפקידה ועל העירייה לבחור מחדש את הוועדה. ההליך הקודם ארך חודשים לא מעטים, פרק זמן שאינו היום בידי העירייה, בשל הבחירות המתקרבות, בעוד חמישה חודשים, ולכן תמוהה בקשתה שנועדה כנראה למטרות אחרות.

נושאים: בית המשפט העליון, היועץ המשפטי לממשלה, המשרד לשירותי דת. עיריית בית שמש
מקום חביב על אבוטבול, בית המשפט
מקום חביב על אבוטבול, בית המשפט
מקום חביב על אבוטבול, בית המשפט
מקום חביב על אבוטבול, בית המשפט
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: