סיכום אירועי ליל השואה ברשת המתנסים

עדות מפי דובר הרשת על פעילות לקראת יום השואה במסגרת רשת המתנסים, טוב שמעדכנים אחרי...

בימת טכס ליל השואה
בימת טכס ליל השואה

בשבוע שעבר רשת המרכזים הקהילתיים עסקה רבות באירועים ובמשמעויות הקשורות ליום השואה בכלל, וליום הזכרון לשואה ולגבורה בפרט. סיכום האירועים מובא ע"י דובר הרשת. במהלך כל השנה מפעילה הרשת יחד עם אגף הרווחה ומועדון ניצולי השואה פעילויות רבות ומגוונות העונות לצורכיהם של אלה ששרדו את הזוועות, והמועדון שעומד לרשותם מהווה כבית חם ומשפחתי לניצולים של יוצאי צפון אפריקה ובכלל. עם ולקראת כניסתו של יום השואה, הופסקה הפעילות השוטפת והשגרתית בכל המרכזים הקהילתיים ברחבי העיר בית שמש, שהתחלפה בפעילויות שבהן צויין יום הזכרון לשואה ולגבורה. בטקס העירוני המרכזי שהתקיים באולם ביה"ס ברנקו וייס, הופיעה להקת הילדים הייצוגית "בין השמשות" יחד עם תלמידי החוג לכינור מבית היוצר של הקונסרבטוריון העירוני השוכן במרכז הקהילתי פסגות השבע.

באותה העת, התקיים טקס מרגש במיוחד "זיכרון בסלון" במרכז הקהילתי זינמן לב העיר, שבו נכחו כמעל ל- 100 איש ממגוון הגילאים והאוכלוסיות השונות של העיר, שהחל בסיפורו האישי של שי הופמן מנהל מרכז קהילתי זינמן לב העיר, על הצלתה של אימו מהתופת בתקופת השואה, על ידי חסידי אומות העולם, ועדותו המצמררת של ניצול השואה מר שמואל ליפנר בן מעל 90 , שריתק בסיפור הישרדותו האישי את הנוכחים במקום.

גם במרכזי הפעילות לנוער במתנ"ס זינמן אירעו במקביל פעילויות ברוח יום השואה והגבורה, שאותן הובילה בגאון סיירת הנוער של המתנ"ס הידועה בעיר.

במרכז קהילתי מאירהוף התקיים טקס שהחל עם הצפירה ואליו זרמו תושבים רבים עד כי המקום היה צר מלהכילם, ובו הודלקו נרות לזכרם של הקורבנות, כשלאחר מכן הוקרן על גבי מסך ענק הסרט "תחנה אחרונה לאושוויץ" שסחט דמעות מעיני הצופים שנכחו במקום. הטקס התקיים בשיתוף ספריית בנימין ומועדון גימלאי 55 +..

ביום ראשון האחרון, ייצאו הגימלאים של רשת המרכזים הקהילתיים לסיור וביקור ביד ושם בירושלים, כחלק מפעילותה של הרשת לטובת הגימלאים.

נושאים: מתנסים, בית שמש
בימת טכס ליל השואה
בימת טכס ליל השואה
בימת טכס ליל השואה
בימת טכס ליל השואה
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: