נכונית לע"נ הנער עזרא שוורץ הי"ד בעזרת אחים

הנכונית תרומת תושבים לעילוי נשמתו של תלמיד הישיבה שנרצח לפני שנתיים על ידי בני עוולה. נשיא המדינה שיגר ברכה אישית.

הגב' רות שוורץ אמו של עזרא שוורץ הי"ד
הגב' רות שוורץ אמו של עזרא שוורץ הי"ד

נכונית חדשה לשירות תושבי העיר, מצטרפת לצי הנכוניות שכבר פעילות בשנים האחרונות, המסיע חולים ובני משפחותיהם לבתי החולים. הנכונית נתרמה על ידי תושבים בבית-שמש, לעילוי נשמת הבחור עזרא שוורץ הי"ד, תלמיד ישיבת "אשרינו", שנרצח לפני שנתיים על ידי בני עוולה.

ראש העיר משה אבוטבול אמר במעמד, כי "האירוע הזה מסמל את האחדות בבית-שמש, שהיא גם עיר של חסד. הרב קאפ ועזרת אחים עושים רבות למען העיר. חשוב לי לציין לשבח את ישיבת אשרינו, שבעידוד ראש הישיבה מקיים פעילות רבה של תורה וחסד. זו הגאווה של עירנו. במסגרת הפעילות של העירייה, נתאמץ למצוא שטח מתאים לישיבת אשרינו, בד בבד למאמצנו לאיתור שטח נרחב לפעילות של 'עזרת אחים', שמשנה לשנה מגדילה את נפח הפעילות בעיר. ההוכחה לכך, היא הרכב החדש להסעת חולים ובני משפחותיהם, שבטח יגרום לאחדות וחסד רבים יותר. זה העילוי נשמה הטוב ביותר לבחור עזרא הי"ד, שיביא גם ברכה למשפחתו היקרה".

ראש ישיבת אשרינו, הרב גאטש יודין אמר, כי נודע לו רק לאחרונה כיצד סייע הרב קאפ, בלילה הקשה שאחרי הפיגוע. "המדהים ביותר הוא, שעזרא הי"ד היה ברכב בדרך לעשות חסד כשנרצח ועכשיו יש רכב חדש על שמו שיעשה המון חסד. האירוע הזה קשה מאחר והוא מעלה את זכרו של עזרא והימים הנוראים מלפני שנתיים, אבל גם אירוע משמח, כי הרכב יהיה לעילוי לנשמתו וגם מביא קצת נחמה למשפחה".

הרב דניאל טרופר, נשיא ארגון גשר אמר בדבריו, כי אין ספק שהדרך המועילה ביותר להנציח את זכרו של עזרא הי"ד, הוא באמצעות חסד, עזרה לזולת ואחדות, ואני שמח שכך נעשה".

יו"ר ארגון "עזרת אחים", הרב אברהם קאפ הודה לתושבי בית שמש היקרים שתרמו את הנכונית לע"נ הבחור עזרא שוורץ הי"ד והבטיח להמשיך את פעולות החסד למען כלל תושבי העיר. הרב ברוך הופמן, מנכ"ל "עזרת אחים", הודה לתורמים על היחלצותם לעזרת תושבי העיר, באמצעות תרומת הנכונית.

ח"כ לשעבר הרב דב ליפמן אמר: "את עזרא הכרנו לאחר שנרצח, בלוויה שלו ובאזכרות לזכרו. למדנו על שמחת החיים שלו ומסירותו לחסד. אני משבח את הרב קאפ ועזרת אחים שהחליטו להנציח את זכרו של עזרא עם הרכב החדש שיעזור לעשות המון חסד".

עוד נשאה דברים, אמו של עזרא הי"ד, תבלחט"א הגב' רות שוורץ, שסיפרה בהתרגשות: "עזרא היה בחור מדהים. מצד אחד המון כיף ומצד שני המון רצינות. הוא ידע איך לשמח כל מי שהיה מסביבו וגם הבין שהחיים הם משמעותיים. זאת הסיבה שהוא החליט לעזוב את ארצות הברית כדי ללמוד בישיבת 'אשרינו', שמשלב לימוד תורה עם התנדבות. בכל סעודת שבת אנחנו קוראים סיפורים על עזרא ששלחו לנו החברים שלו, וזה מביא לנו נחמה ושמחה שזכינו שהוא היה פה איתנו, למרות שזה היה רק ל-18 שנה. אנחנו מלאים תודה ל'עזרת אחים' על הדרך שהחליטו להנציח את זכרו של עזרא ומאד שמחים להיות אתכם בטקס".

יצויין, כי נשיא המדינה ראובן ריבלין, שיגר אגרת ברכה למעמד חנוכת הנכונית החדשה, בה כתב כי לצערו לא זכה להכיר את עזרא הי"ד, "אך סיפרו לי על שמחת החיים הסוחפת שלו, על האור והיופי שהכניס בלב כל מכריו ועל שירת חייו הקצרה שהסתיימה מתוך עשיית חסד והתנדבות. הדרך בה בחרתם להנציח את זכרו, מעוררת השראה. נתינה ללא גבול, לכל נזקק, מכל מגזר, היא הליכה בדרכו של עזרא יחיאל הי"ד", דברי נשיא המדינה ראובן ריבלין במכתבו לאירוע.

נושאים: עזרת אחים, ישיבת אשרינו, בית שמש
הגב' רות שוורץ אמו של עזרא שוורץ הי"ד
הגב' רות שוורץ אמו של עזרא שוורץ הי"ד
הגב' רות שוורץ אמו של עזרא שוורץ הי"ד
הגב' רות שוורץ אמו של עזרא שוורץ הי"ד
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: