מה היה לנו השבוע?

סיכום אירועי השבוע, בלי ניסיון לחמוק מהדברים הכואבים כמו ציון הדברים הטובים שהיו לנו. ונשמח לקבל הארותיכם... שבת שלום

פרחים וחלות לשבת
פרחים וחלות לשבת

מידי שישי נביא בפניכם ציבור הקוראים את הכותרות העיקריות לשבוע האחרון- מעין תמצית שבועית על פי ראייתנו, באתר ornews- אתר החדשות של קרן אור.

את השבוע התחלנו עם טעם ממש לא טוב, שאריות מסוף שבוע שעבר. מחיקת עברה של העיר בביטול כל אתרי השימור בעיר לזכרו של נופל המשלט המשותף, אהרון שמי ז"ל. בי"ס וספרית ילדים על שמו, כאילו לא היו. אין בשום מקום לוח זיכרון לשמו, האם זה מה שצפוי לשאר 'זוכי' התהילה בעיר, ביום כאשר העיר הזו תהיה כולה בידי שלטון חרדי? אולי.

את הטעם הרע הזה השכיחה לנו צעירה בת 23, סטודנטית לפסיכולוגיה בספורט שעשתה השנה את צעדיה הראשונים בעולם האקדמי. מה שמזכיר לנו כי השבוע נפתחה השנה האקדמית. טוב מאוד, יש אלופת אירופה משלנו. בית שמש, העיר, לא התרגשה יתר על המידה, מדלייה אירופית כנראה אין בה כלום עבור עיר עלובה בתחום הספורט. נילי בלאק בכל מקום אחר בארץ היתה זוכה לקבלת פנים בידי ראשי הספורט בעיר, אלו שאינם.

ואם אמרנו שנה אקדמית, מי עוקב בעיר אחר התפתחותם,/צרכיהם/ לימודיהם של הסטודנטים מהעיר? שאלה נצחית ללא תשובה. מכיוון שאנחנו עוסקים בחינוך, אז נזכיר שיש תלמידי חינוך מיוחד שמגיעים לבי"ס בבוקר בהסעה מאורגנת. מי מחזיר אותם הביתה? תלוי, אם סיימת בשעה 13 בצהריים אז יש לך הסעה. אם סיימת אחרי צהרון, כמו שקרא להרבה תלמידים בחינוך המיוחד, העירייה 'שכחה' לארגן הסעה. העניין בטיפול. מעניין כמה זמן ייקח הטיפול הזה..

השבוע גם נפתח בהחלטת ממשלה לגבי חאן שער הגיא. סוף סוף, יש יעד לחאן היפהפה הזה, שיהפוך לאתר עליה לרגל לבני הנעורים ללמוד על עבר ולהפנים לעתיד.. מורשת הפלמ"ח וגיבוריו, מלחמת השחרור, הקוממיות, או העצמאות או איך שתרצו. האתר יהפוך מרכז לימוד מורשת על היסטוריה סביב בית שמש ומטה יהודה. אולי זה ישכנע סוף סוף את עיריית בית שמש לחשוב מעט רחוק, על ימי חזקיה, ואולי מעבר ארון הברית בדרך מארץ פלשתים. תקוה.

ומישן לחדש, האקדמיה הופכת להיות חלק מסמליה של העיר. כן, בלעדיה מי היה כבר שם על הסביבה היפה שלנו. אקדמיה כמו בירוחם, אשקלון, באר טוביה, צפת ועוד אין לנו. אז יש לנו אקדמיה של המשטרה. וזו צועדת קדימה כאשר השבוע נחנך אגף ההדרכה שלה. בהצלחה.

השבוע גם חשפנו את המשך השתלטות החרדים על בית שמש הותיקה. מוסד חינוכי לתפארת העיר בו למדו וצמחו דור העתיד של העיר ריק כבר הרבה שנים מיושביו. הבית הריק אוכלס ע"י מוסדות חינוך, ואלו מתחלפים, פעם היה בי"ס שובו, היום זה גני ילדים וישיבה חרדית.

ומשהו על איכות החים שלנו. באמת, אין לנו גן חיות. אין לנו פינת חי. מה כן יש לנו? אם מוחמד לא הולך אל ההר, ההר בא למוחמד. התנים באזור נפגעו שתושבי העיר לא מבלים הרבה באתרי הסביבה העשירה שלנו, החליטו לבוא לכאן. להקות תנים מגיעות עד לפתחי כניסות לבתים. מי מטפל? הצחקתם את האחראים בעיריית בית שמש שזרקו אותנו האחד אל השני לקבל תשובה. תשובה לא קיבלנו. מה עם אחריות? תמשיכו לצחוק, בעיריית בית שמש לא יודעים מה זה אחריות...

מה שמביא אותנו לחשיפה נוספת שלנו, על מכרז, בסכום קטן, של 10 מיליון ₪, שיצא בחודש יולי, וביצועו מתעכב. למה מתעכב? היועץ המשפטי של העירייה באומץ עמד מול וועדת המכרזים שמבטלת את תנאי המכרז, וקובעת את הזוכה בניגוד לתנאי המכרז. היועץ המשפטי טורח וכותב חוות דעת מנומקת וברורה נגד מסירת העבודה לזוכה על פי וועדת המכרזים. מה עושה ראש העירייה? מזמין חוות דעת נוספת, הפעם כנראה כלבבו. הוא אינו הולך לקבל חוות דעת שלישית להכריע בסוגיה, הוא מביא את ההכרעה לישיבת מועצת העיר. אבסורד? שיא!!! האם גם המכרז הזה יגיע למקום לא לו?

ולפני שנסיים נציין כי החקירה, על פי משטרת ישראל, במכרז ההיסעים המוטה נמשכת. עולם כמנהגו נוהג ובית שמש ממשיכה להידרדר תהומה. מי חושב אחרת? הרהרו בכך...

ואת סוכריית הדבש לסוף שבוע זה סיפקה לנו עו"ד רינה הולנדר. זו חוצה את הקווים מחברות במועצה הדתית, שם עשתה חיל, למועצת העיר, שם תתקל במכשולים לא מעטים, לפחות על פי אמונתה ודרכה. בהצלחה רינה.

בתקווה לסוף שבוע טוב יותר, שקט ונעים.

נושאים: שבת שלום, סיכום אירועי השבוע
פרחים וחלות לשבת
פרחים וחלות לשבת
פרחים וחלות לשבת
פרחים וחלות לשבת
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: